Készítették: Gyenge Alexandra (VHXRPU) Nagy Barbara (Q6J7G9)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A testbeszéd többet árul el minden szónál
Advertisements

Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
A mimika szerepe a jelnyelvi kommunikációban
A testbeszéd.
Társismeret.
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
4. Kreatív döntéshozatal
Kommunikáció- nyilvánosság- részvétel
Verbális és non-verbális kommunikáció
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Kommunikáció.
Készítette: Pelle Mónika Szoc. ped. II. évfolyam
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Szororigén pszichikus ártalmak
Zene és Liturgia?!.
Kovács Kristóf Gábor Timon, a jegesmedve Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Konzulens: Surányi András április 15.
A kulturális intelligencia
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A marketingkommunikáció
Az emberi tanulás.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
HOMOSZEXUÁLIS ÉS HETEROSZEXUÁLIS FÉRFIAK PÁRVÁLASZTÁSA
Kommunikáció és tömegkommunikáció
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A kommunikáció, a tantermi kommunikáció jellegzetességei
Az alapvető kommunikáció
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Vigyázat: minden üzenet!
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP ” FIATALOKAT ÉRINTŐ GAZDASÁGI-SZOCIÁLIS VÁLTOZÁSOK ÉS PROBLÉMÁK -A legújabb generációk.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
A kommunikáció tényezői és funkciói
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Nonverbális kommunikáció az üzleti életben
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Radioaktív sugárzás mindennapjainkban
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
Kommunikáció típusai.
A nonverbális kommunikáció. A kommunikáció eloszlása Forrás: C3%A1ci%C3%B3&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Előadás másolata:

Készítették: Gyenge Alexandra (VHXRPU) Nagy Barbara (Q6J7G9) Testbeszéd formái és megnyilvánulásai a Dunaújvárosi főiskola berkein belül Konzulens: Nagy Enikő Készítették: Gyenge Alexandra (VHXRPU) Nagy Barbara (Q6J7G9) Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Miről fogunk beszélni? A feladat célja A fogalom meghatározása Kutatási mérföldkövek a témában A témában végzett kísérletek Érzelmekről árulkodó testbeszéd Intuitív emberek A gesztusok helyes értelmezése Nonverbális tantermi kommunikáció Paralingvisztikai kommunikáció Kinezika Proxemika Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

A feladat célja Milyen társas megnyilvánulások fordulnak elő mindennapjainkban Rávilágítsunk, hogy a metakommunikációnk és testbeszédünk mennyire árulkodik rólunk Bemutassunk pár jellegzetes gesztus csokrot Megmutassuk melyek vannak jelen a felsőoktatásban is Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

A fogalom meghatározása Közlésünkkor: verbális, vokális (pl.: hangszín, hanghordozás) és nem verbális eszközöket használunk Az ember érzelmi állapotának külső leképződése egy olyan gesztuson vagy mozdulaton keresztül, amely akár tudat alatt is rávilágít az adott személy aktuális érzelmeire. Megértéséhez egyszerre kell hallgatnunk, amit mond az alany, és közben figyelni a körülményeket, mivel csak így lehetséges megállapítani a tényeket Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Miről árulkodik a kép? Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Kutatási mérföldkövek a témában Legfontosabb tudományos elemzés a témában Charles Darwin 1872-ben közzétett tanulmánya, Az érzelmek kifejezése az embernél és állatnál Albert Mehrabian 1950-ben a testnyelv kutatás úttörője (emberi közlés közel 7 százaléka verbális, 38 százaléka vokális (pl.: hangszín, hanghordozás) és 55 százaléka nem verbális) Ray Birdwhistell: körülbelül 250 000- féle arckifejezést vagyunk képesek produkálni és egyúttal felismerni Az emberek 80 százaléka alig 4 perc alatt alakítja ki első véleményét egy új ismerőssel kapcsolatban Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

A témában végzett kísérletek Egy számítógépes avatár (animált emberi arc), ha utánozta a kísérletben résztvevő személyek gesztusait megkedvelték őt, míg ellenkező esetben, ha mogorvának tűnt az arckifejezése alapján, akkor nem szimpatizáltak vele Következtetés: ha egy új ismerős hasonlóan reagál az adott helyzetben, mint mi és lemásolja a gesztusainkat, nagyobb eséllyel kedveljük meg őt, mint ellenkező esetben A telefonon folyó tárgyalások során az erősebb érv győzedelmeskedik általában, addig a személyes találkozásnál a látottak esnek nagyobb latba a szavakkal szemben Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Érzelmekről árulkodó testbeszéd Félelem, védekezés esetén: összefonja a karját, keresztbe teszi lábát A súlya miatt feszélyezve érzett ember, aki hajlamos a hízásra, az a tokabőrét ráncigálja néha Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Intuitív emberek Jó megérzésekkel rendelkezik, képes helyesen értelmezni az emberek testbeszédét, képes összevetni a hallottakat azzal, amit lát Képesek észrevenni, ha hazudnak nekik, mikor a beszélő testbeszéde ellentmond a hallottaknak Bizonyított hogy a nők megérző képessége sokkal fejlettebb, mint a férfiaké. Ösztönösen érzékelik a nem verbális jelzéseket a férj nem képes úgy hazudni, hogy felesége ne vegye észre Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Kísérlet ennek igazolására Kísérlet: Rövid filmrészleteket vetítettek le, melyben egy férfi és egy nő beszélgettek, azt nem lehetett hallani miről. A kísérlet alanyainak a mimikából kellett következtetniük a történésekre. Eredmény: A nők 87 százalékban helyesen vontak le következtetéseket, míg a férfiak 42 százalékban A „nevelő-gondoskodó” jellegű szakmák férfi tagjai (tanárok, művészek, színészek, ápolók), csak nem olyan jól teljesítettek, mint a hölgyek. A meleg férfiak is jó eredményeket értek el Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

A gesztusok helyes értelmezése Első szabály: A gesztusokat mindig együttesen értelmezzük Például a fejvakarás: Izzadást, bizonytalanságot, korpát, bolhát, feledékenységet, vagy hazugságot Második szabály: Figyeljük meg, van-e összhang Sigmund Freud női páciense azt ecsetelte, hogy harmonikus és boldog házasságban él, de közben le-föl húzogatta a jegygyűrűjét Harmadik szabály: Fontos a kontextus A téli napon a buszmegállóban karba tett kézzel várakozó kisfiú valószínűleg fázik, és nem védekezik Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Nonverbális tantermi kommunikáció A tanári testbeszéd legfontosabb eleme a szemkontaktus. Ez az egyik legősibb kapcsolat felvételi és kapcsolattartási forma, rengeteg jelentéssel. Az oktató szeme azon a diákon pihen meg akiről látja, hogy figyel rá Ha szúrós összeszűkült szemekkel tekint, az elutasítást, esetlegesen gyűlöletet jelenthet Kulturális hagyományok is befolyásolják: a régi időkben a lányok, nem tekinthettek a kiszemelt fiúra hosszan, le kellett sütniük a tekintetüket. Ez a tanár diák kapcsolatban hazugságot jelenthet A tekintet szerepe a diákok részéről két csoportra osztható: Érdeklődés esetén keresi a szemkontaktust a tanárával A tekintet elkapása, a másfelé pásztázás, az elutasítást jelenti, ezzel a kapcsolatteremtést, felszólítást próbálja elkerülni. Az elfordított fej szintén az érdektelenséget, unalmat tükrözi, amely az arcra is kiülhet. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Paralingvisztikai kommunikáció Elsősorban érzelmeket, hangulatot fejez ki, mely döntően befolyásolja a mondanivaló jelentését Példák: - Monoton módon előadott szöveg nem kelt figyelmet - Hangját lehalkító tanár, figyelmet akarja felkelteni - Hangját felemelő tanár agresszívnak tűnhet - Hangmagasság ingadozása, kiegyensúlyozatlanságot, izgatottságot jelent - A csönd elgondolkodtatást fejez ki Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Kinezika Minden test kollektív jelentőséget hordoz, üzenteket bocsát ki Tanári testtartás mintaképp szolgál Leggyakoribb testtartás a hátra tett kéz Zsebre dugott kéz feszültséget jelent Felemelt mutatóujj a felsőbbrendűséget fejezi ki A lehajtott fej érdektelenséget mutat Eszközökkel gazdagított testbeszéd: szemüveg levéve és szájba helyezve Fontos a külső megjelenés, a tanárnak elfogadható külsővel kell rendelkeznie Diákok testbeszéde az ülésmódban mutatkozik meg Görnyedt testtartás, könyöklék, fáradtság vagy érdektelenség jele Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Proxemika A terem elrendezés is fontos nonverbális kommunikációs eszköz U alakban elrendezett teremben a tanár közelebbi kapcsolatot tud létesíteni Hagyományos elrendezésben, a tanári asztal elől van, szemben a diákokkal ami dominanciát sugall Az említett csatornák együtt vannak jelen az órai interakcióban, kommunikatív mintázatot alkotva. A kommunikáció funkcióját a kommunikatív viselkedés egésze határozza meg. Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”

Köszönjük szépen a megtisztelő figyelmet! Nemzeti Tehetség Program Tehetségútlevél Program „NTP-TÚP-13-002”