Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Ákos FÜZI Energetika 2011.
Stratégiai menedzsment (master)
B2B-marketing – A szervezeti piacok
INNOVÁCIÓMENEDZSMENT
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
2. előadás.
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
A külső környezet elemzése
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai menedzsment
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Kérdések a második zh-hoz
II. Logisztikai tervezés
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Bauer András - Berács József:
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Termelésmenedzsment Production Management
Vizsga feladatok (Minta)
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Stratégiai menedzsment
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Termék & Márka Kopcsay László.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Vállalkozásmenedzsment I.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Harsányi László: Kulturális stratégiák 2. MOME 1 Stratégiai menedzsment Bevezetés a stratégiai menedzsmentbe, a stratégiai elemzés első szakasza ( A prezentációban.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Stratégiai menedzsment
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Operatív menedzsment és versenyképesség
Stratégiai menedzsment
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 7. előadás
Marketing II. előadás Kovács István
Kérdések a második zh-hoz
A piac és a piacgazdaság
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Cégösszeolvadások, felvásárlások tapasztalatai
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Stratégiai menedzsment
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix) Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME A legrosszabb dolog a világon az, amikor a hülyeség szorgalommal párosul. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A növekedést megalapozó stratégiák választéka Milyen versenyelőnyre támaszkodom a növekedés érdekében? Milyen irányban fejlesztem tevékenységemet a növekedés érdekében? Milyen módon valósítom meg a növekedést? Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

Ansoff-féle termék piaci mátrix JELENLEGI TERMÉK ÚJ TERMÉK JELENLE-GI PIAC PIACI BEHATOLÁS (Visszavonulás) TERMÉK-FEJLESZTÉS ÚJ PIAC PIAC-FEJLESZTÉS DIVERZIFI-KÁCIÓ Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A piaci behatolás stratégiája A vállalat meglevő termékeire támaszkodva, a már ismert piacon kíván működni, és piaci részarányának bővítése útján kíván növekedni. Növelni a piaci részarányt Növelni a használat gyakoriságát Növelni a termék használatát Növelni a használat minőségét Új alkalmazásokat bevezetni Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A termékfejlesztés stratégiája Tökéletesíteni a terméket Új terméket kifejleszteni az adott piacra A termékvonal kiterjesztése Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A termékfejlesztés stratégiájának jellegzetességei Termékfejlesztésük piacorientáltabb, mint kevésbé sikeres versenytársaiké. Termékfejlesztési ötleteik gyakran a fogyasztóiktól indulnak ki. Olyan termékek/szolgáltatások fejlesztésére összpon-tosítanak, amelyek a vállalat alapvető képességeivel és tapasztalataival vannak szoros kapcsolatban. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A termékfejlesztés stratégiájának jellegzetességei (folyt) Képesek az új termékhez kapcsolódó követelményeket megvalósítani anélkül, hogy ellentétbe kerülnének a meglevő termékek iránti követelményekkel. A fejlesztéseket multidiszciplináris, és szervezetközi csoportok hajtják végre, és tekintettel vannak a vállalaton kívüli szervezetek (vevők, kereskedők, beszállítók) szempontjaira. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A piacfejlesztés stratégiája Kiterjeszteni a már létező termék piacát Földrajzi terjeszkedés Új piaci szegmens meghódítása Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A piacfejlesztési stratégia jellegzetességei A piacfejlesztés stratégiáját többnyire a tőkeintenzív iparágak választják, ahol a technológia cseréje csak nehezen és költségesen valósítható meg. Elképzelhető, hogy a vállalat bizonyos versenyelőnnyel rendelkezik (pl. szabadalom, erős marketing szervezet, különleges szakértelem stb.), és ennek kihasználása könnyebb új piaci területek felkutatásával. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A piacfejlesztési stratégia jellegzetességei (folyt) Fontos lehet a piac-fejlesztés, ha a válla-lat hagyományos piacai már telítődtek, ugyanakkor technológiai befektetései még nem térült meg, és erre csak a piac szélesítése adhat reményt, A piacfejlesztés leggyakrabban alkalma-zott módszere a külföldi piacokra, vagy korábban ki nem aknázott földrajzi régiókba való belépés. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A diverzifikáció meghatározása A diverzifikáció az a stratégiai fejlesz-tési irány, amikor a vállalat – eltávolod-va már jól ismert piacától, és hagyomá-nyos termékeitől – új terméket kifej-lesztve, azt új fogyasztók számára kínálja fel. A diverzifikáció két alapvető módja: Addigi tevékenységeihez kapcsolódó Addigi tevékenységeihez nem kapcsolódó Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A diverzifikáció lehetséges formái HÁTRAFELÉ INTEGRÁLÓDÁS Alapanyag-gyártás Részegység-gyártás Berendezés-gyártás Kutatás-fejlesztés Alapanyag-ellátás Részegység-ellátás Berendezés-ellátás Finanszírozás HORIZONTÁLIS INTEGRÁCIÓ Melléktermék gyártás Kiegészítõ-termék gyártás TERMELÕ Versenyzõ-termék gyártás ELÕRE INTEGRÁCIÓ Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME Szolgáltatás javítás Piaci információ Elosztás Szállítás

A szinergia meghatározása A szinergikus hatás az, amikor két vagy több különböző tevékenység összeillesztésével olyan értéktermelő képesség jön létre, amely meghaladja a tevékenységek külön-külön vett értéktermelő képességét. Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

A megvalósítás módja alapján történő választék-meghatározás Választékképzés azon az alapon, milyen módon valósítom meg a növekedési stratégiát? A lehetőségek egy spektrumának elemei: Belső fejlesztés, Különböző szorosságú stratégiai szövetség Közös fejlesztés és/vagy közös gyártás Felvásárlás, egyesülés (M&A). Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME

Olyan nincs, hogy verekedés közben futballmeccs tör ki? Harsányi László: Kulturális stratégiák 6. MOME