Álmodtunk egy iskolát magunknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Pályaválasztás 2014/15.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Üdvözlet a Fallerból!.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Iskolánkról.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Karácsonyi János Katolikus Gimnázium
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Kétszintű érettségi. tartalom érettségi érettségi és nyelvvizsga emelt szint szerepe emelt szintű oktatásra jelentkezés pontszámítás jogszabályi háttér.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Tehetséggondozás a Kiskossuthban. Tehetséggondozás a tanórákon O Csoportbontás O Differenciálás O Egyénre szabott munka O Játékos, nem formális tanulás.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Köszöntelek Benneteket! Tanár neve. Osztály órarendje 8:20 - 8:45 Tanítás kezdete, névsorolvasás 8:45 - 9:30Olvasás és írás 9: :15Helyesírás és.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
DARUS a gyermekekért.
DARUS a gyermekekért.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
A motiváció szerepe a testnevelésben. Pelyhe Árpád
DARUS a gyermekekért.
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Üdv, tanulók! Tanár neve.
Köszöntjük intézményünkben!
Előadás másolata:

Álmodtunk egy iskolát magunknak Tudsz jobbat! Pályázat 2016 – Hamvas Arcok

Órarend - Tananyag 5 kötelező tantárgy Anyanyelv és Beszédkészség Matematika és Természettudományok Sport Társadalomtudomány és Idegen nyelv Számítástechnika 8 választható (min. 2 felvétele) Művészetek Tánc Gasztronómia Fényképezés Írás, Fogalmazás Napi maximum 7 óra Korrepetálások óraszámának növelése Tantárgyak összekapcsolása Több gyakorlati feladat, cél a gyakorlatiasság amit a lexikális tudásra lehet építeni Tananyag frissítése és csökkentése a mai kornak megfelelően Relaxációs óra beiktatása, ahol a diákok pihenhetnek, tanulhatnak a következő órájukra Rövidebb óraközti szünetek, hogy hosszabb ebéd szünet legyen A kép forrása: http://miley-5457.mindenkilapja.hu/html/18960782/render/orarend-konyvjelzo

Oktatási Környezet Minden iskolában az oktatásban résztvevő diákoknak biztosítani kellene az ingyenes tankönyveket, tanszereket Tanulói táblagépek, illetve laptopok használatának bevezetése Zöld környezet kialakítása az iskolán belül -> növények ültetése Szociális helység kialakítása A mozgássérültekre való tekintettel akadálymentesítés Családias légkör megteremtése Iskola rádió üzemeltetése Elektronikus iskola újság tanulói/tanári táblagépeken Napelemek A képek forrása: http://ofi.hu/okoiskola, http://olvas-lak.blogspot.hu/2011/09/iskolaradios-hirek-az-elmult-tanevben.html, http://divany.hu/2014/iskola/2014/08/20/tablet/, http://blog.iroda.hu/irodapiaci-blog/megerkezett-a-jovo-irodaja-hangzuhanyzo-es-relaxacios-oazis/64001

Esélyegyenlőség Mi már elkezdtük!  Kis lépések ezek Ricsinek, de nagy lépés az iskola közösségének! A videofelvételt köszönjük a 11. c osztálynak!

Idegen nyelvek oktatása Anyanyelvű tanárok tanítsák a nyelveket A diákok választhassák ki, hogy milyen nyelveket szeretnének tanulni (min. 2) Külföldi kirándulások, melyeken a diák tesztelheti tudását anyanyelvűekkel. Külföldi diáktársakkal való kapcsolatteremtés lehetősége az iskolákban A beszéd készség, a hallásutáni értés és írásban való feladatok megoldását egyaránt fejlesszék Korrepetálások óra számának növelése A kép forrása: http://cserediakblog.gportal.hu/gindex.php?pg=35023198&postid=919243

Tananyag csökkentés Az életvitelünk érdekében fontos tudni valók ismertetése Az alapműveltséghez való fontos ismeretek elsajátítása A diákok segítése az életben való elhelyezkedésben Egyénre szabott tananyag az érdeklődési körök és az egyén tehetségeihez mérten A diákok túlterheltségének csökkentése érdekében, lehetőség nyújtás a tanórán való tananyag elsajátítására A kerettantervbe illusztrációk, videók, gyakorlati órák illetve vicces játékok/ szerepjátékok beépítése a tananyag könnyebb megértése érdekében.

Iskolai étkeztetés Minden tanulónak ingyenes étkezés Paleolit – Hipoallergén ételek bevezetése Változatosság és választható étel is lehetne Nemzetközi Gasztronómia beépítése Többféle fűszer használata főzés közben A kép forrása: http://www.trademagazin.hu/horeca/magazin-horeca-trendelemzes-2012.html

Iskolán kívüli lehetőségek Központok kialakítása, ahol a gyerekek, diákok illetve fiatal felnőttek egyaránt megtalálják érdeklődési körüket. Foglalkozások, melyeken hasznosan töltjük el időnket: Örömzene Csillagászat Média Szakkörök Közösség építő programok: Tanulmányi kirándulások Kulturális programok Iskolai versenyek osztályok között A kép forrása: http://www.nlcafe.hu/ezvan/20080116/oromzene_az_iskolaban_29367/

Mit tehetünk MI? Fontos hogy ne csak elvárjunk! Adjunk is! TANULJ! Hiszen 20 ÉV MÚLVA is az leszel, aki MA VAGY!!! A kép forrása: http://iszolnok.hu/2014/04/24/oh-az-altalanos-felveteli-eljarasban-a-nyolcadikos-tanulok-kozel-97-szazalekat-felvettek/