Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok 2017. április 27. A szervezet üzenete Óvatosan a szavakkal és a megjelenéssel! Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok 2017. április 27.
Szervezet - személyiség
Személyiség A gondolkodás, érzelmek és viselkedés azon megkülönböztető mintáit jelenti, melyek az egyén személyes stílusát meghatározzák, és környezetével való interakciót befolyásolják
Személyiség Walter Mischel -személyi változók felállítása 1. kompetencia: Mire vagyunk képesek ? 2. kódolási stratégia: Milyennek látjuk a helyzetet? 3. elvárások: Mi fog történni? 4. szubjektív értékek: Megéri- e? 5. önszabályozó rendszerek, tervek: Hogyan érhetjük el céljainkat?
A szervezet ujjlenyomata Megjelenés Tartalom Ideológia Cél Kivitelezés Kommunikáció Egyediség
Egység - kommunikáció Egyeztetett tájékoztatás Egységes belső kommunikáció Eredményes külső kommunikáció Egységes külső kép
A kommunikáció folyamata Csatorna Üzenet Zaj Visszacsatolás /Schramm’ model/
A vezető a szervezetben A kommunikáció kiemelt jelentőséggel bír a vezető számára, hiszen a kommunikációs folyamat révén gyakorolhatja vezetői funkcióit (szervezés, tervezés, ellenőrzés, stb.),
A vezető a szervezetben A kommunikáció segítségével tudja érvényesíteni vezetői kapcsolatait beosztottjai, környezete, illetve vezetőtársai, felsőbb szervek felé A külső és belső kommunikációs folyamatok összehangolásában, irányításában meghatározó szerepe van A belső és a külső információ a vezetőt keresi
A környezet elismerése A szervezet üzenete A környezet elismerése
Szervezet - környezet Negatív Pozitív A környezet nem ismeri el a szervezet teljesítményét, nem értékeli, elutasítja vagy közömbös A szervezet teljesítményét környezete elismeri, értékeli, pozitívan minősíti A szervezetben bíznak, elfogadják Hírneve pozitív
Public relations gondozza a hírnevet
PR Kölcsönös előnyökön alapuló kommunikáció és kapcsolatok tudatos szervezése, melynek célja az egyének, szervezetek és környezetük közötti megértés, valamint a bizalom megteremtése, fenntartása. (Magyar Public Relations Szövetség)
Óvatosan a szavakkal, a megjelenéssel!
Szervezet kontra média A szervezet elvárásai A média elvárásai Pontos adatközlés Torzítás nélküli híradás Valós tartalom Forrás megnevezése Tényszerű tájékoztatás Háttéranyag, információ Közlés előtti jóváhagyás Partnerség Házirend betartása Pontos adatközlés Hitelesség Segítőkészség Partnerség a hírközlésben Gyors reagálás Rugalmasság Jó kommunikációs képesség, közérthetőség
Média Miket érdemes tisztázni nyilatkozat előtt? (kérdés-felelet) Miként lehet mögé látni az ártatlannak tűnő kérdéseknek? Mit lehet tenni, ha nem korrekt a tájékoztatás?
Visszatekintés
Összegzés Kommunikáció szerepe - megbecsülése Kommunikáció – személyiség - szervezet Kommunikáció helye – ideje - tartalma Kommunikáció - eszközei Kommunikáció - hatalma
Köszönöm szépen a figyelmet!