SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2008 Versenyképesség Minőség Boldogulás Menner Ákos.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Néhány megjegyzés a tanításra és tanulásra fordítható iskolai idő felhasználásnak régi/új lehetőségeiről Mayer József.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Bánki Donát Szakképző Iskola Kisbér Mérés Értékelés Csoport munkája és terve a 2006/2007 tanévre, 2011-ig.
„C” komponens Köszöntjük a résztvevőket! Szakiskolai fejlesztési program.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A év értékelése és a év újdonságai
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Pályakezdők helyzete a munkaerő-piacon
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
HHR.
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézmény minőségirányítási programja
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM 2003 - 2006 „A” komponens SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK FÓRUMA 2004. április 20.

A program legfőbb célkitűzései: Megváltoztatni a tanulók készségeit, attitűdjeit, ismereteit Felkészíteni a pedagógusokat mindazon motivációs módszerek és eszközök használatára, melyekkel ezeket a célokat el lehet érni.

A program feladatai Tananyagfejlesztés Tanárképzés, továbbképzés Eszközfejlesztés

Tananyagfejlesztés 2003-2004 a szakiskolák 9-10. évfolyamán Közismereti munkacsoport: nyolc műveltségterület Szakmai alapozó csoport: 12 szakmacsoport

A TANANYGFEJLESZTÉS EREDMÉNYEI: tevékenységközpontú moduláris építkezésű differenciálásra alkalmas

A továbbképzések eredményei: a tantervek megismerése a tananyag feldolgozása új ötletek, módszerek megismerése tanóra-szervezési lehetőségek képesség fejlesztés: tanítástechnikák a motiváltság megteremtése

Tanítsunk, de hogyan? alapkészségek hiánya magatartási problémák deviancia részképesség-zavarok tanulási nehézségek önértékelési problémák

Továbbképzések: 2004-2006 Tanítástechnikai Szakmódszertani Speciális fejlesztési igényű tanulók kiszűrésére, megsegítésére Alapkészségek fejlesztésére

… és az iskolában? Ötletek: Tanév szervezésére Módszerek alkalmazására Adaptálható helyi tantervekre, nevelési tervekre Miből? Óraszámok Jogszabályi háttér Normatívák, kiegészítő normatívák

www.szakma.hu „A” komponens Letölthető dokumentumok HOL? www.szakma.hu „A” komponens Letölthető dokumentumok

www.szakma.hu PÁLYÁZATI FELHÍVÁS!! www.nszi.hu TANTERVI MODULOK, PROJEKTEK, MÓDSZEREK A SZAKISKOLAI KÉPZÉSBEN A SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM TANTERVEI ALAPJÁN ADAPTÁLHATÓ HELYI TANTERVEK KÉSZÍTÉSÉRE TOVÁBBI INFORMÁCIÓK: www.szakma.hu www.nszi.hu

A PROROGRAM VÁRHATÓ EREDMÉNYE: A hátrányos helyzetű fiatalok felzárkózása, elkallódásának, lemorzsolódásának csökkenése A tanulók sikertelenség- és kudarcélményének csökkenése A tanárok konfliktusainak, kimerültségének, stresszhatásainak csökkenése A szakiskola presztízsének növelése

AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI Iskolavezetés és fenntartó Iskolavezetés és tantestület Tantestületen belül – munkaközösségek Az osztályban tanító tanárok között A tanárok és tanulók között Együttműködés a Szakiskolai Fejlesztési Programmal

Jó munkát, jó együttműködést kívánok! Schottner Péterné komponensvezető schottner.lilla@szakma.hu