SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM 2003 - 2006 „A” komponens SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK FÓRUMA 2004. április 20.
A program legfőbb célkitűzései: Megváltoztatni a tanulók készségeit, attitűdjeit, ismereteit Felkészíteni a pedagógusokat mindazon motivációs módszerek és eszközök használatára, melyekkel ezeket a célokat el lehet érni.
A program feladatai Tananyagfejlesztés Tanárképzés, továbbképzés Eszközfejlesztés
Tananyagfejlesztés 2003-2004 a szakiskolák 9-10. évfolyamán Közismereti munkacsoport: nyolc műveltségterület Szakmai alapozó csoport: 12 szakmacsoport
A TANANYGFEJLESZTÉS EREDMÉNYEI: tevékenységközpontú moduláris építkezésű differenciálásra alkalmas
A továbbképzések eredményei: a tantervek megismerése a tananyag feldolgozása új ötletek, módszerek megismerése tanóra-szervezési lehetőségek képesség fejlesztés: tanítástechnikák a motiváltság megteremtése
Tanítsunk, de hogyan? alapkészségek hiánya magatartási problémák deviancia részképesség-zavarok tanulási nehézségek önértékelési problémák
Továbbképzések: 2004-2006 Tanítástechnikai Szakmódszertani Speciális fejlesztési igényű tanulók kiszűrésére, megsegítésére Alapkészségek fejlesztésére
… és az iskolában? Ötletek: Tanév szervezésére Módszerek alkalmazására Adaptálható helyi tantervekre, nevelési tervekre Miből? Óraszámok Jogszabályi háttér Normatívák, kiegészítő normatívák
www.szakma.hu „A” komponens Letölthető dokumentumok HOL? www.szakma.hu „A” komponens Letölthető dokumentumok
www.szakma.hu PÁLYÁZATI FELHÍVÁS!! www.nszi.hu TANTERVI MODULOK, PROJEKTEK, MÓDSZEREK A SZAKISKOLAI KÉPZÉSBEN A SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM TANTERVEI ALAPJÁN ADAPTÁLHATÓ HELYI TANTERVEK KÉSZÍTÉSÉRE TOVÁBBI INFORMÁCIÓK: www.szakma.hu www.nszi.hu
A PROROGRAM VÁRHATÓ EREDMÉNYE: A hátrányos helyzetű fiatalok felzárkózása, elkallódásának, lemorzsolódásának csökkenése A tanulók sikertelenség- és kudarcélményének csökkenése A tanárok konfliktusainak, kimerültségének, stresszhatásainak csökkenése A szakiskola presztízsének növelése
AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI Iskolavezetés és fenntartó Iskolavezetés és tantestület Tantestületen belül – munkaközösségek Az osztályban tanító tanárok között A tanárok és tanulók között Együttműködés a Szakiskolai Fejlesztési Programmal
Jó munkát, jó együttműködést kívánok! Schottner Péterné komponensvezető schottner.lilla@szakma.hu