Retailtainment
4P + 4E Emotion Experience Engagement Exclusivity Product Price Place Promotion
4É: Érzelem, élmények, elkötelezettség, egyediség Amikor fogyasztói döntések meghozataláról van szó, az emberek hajlamosak a szívükkel gondolkozni, semmint az eszükkel. Manapság egy márka számára ez egyet jelent azzal, hogy olyan márkaértéket kell létrehoznia, amely a célcsoportja számára egyet jelent annak életvitelével, egyedi stílusával: így válik a márka maga már-már „baráttá”. Ma már nem elég, hogy a termék vagy szolgáltatás tökéletes ( ez az alapelvárás ): a márkának olyannak kell lennie amellyel a fogyasztó érzelmileg is elköteleződik!
Vásárló vagy Rajongó? Manapság a fogyasztó bárki lehet a tényleges vásárlótól, a csupán érdeklődőig, vagy akár spekulánsig. Sőt, a vásárló fogalma ma már takarja a „nézelődő” fajtáját is, akinek ott és akkor nem is áll szándékába az adott terméket megvenni, vagy szolgáltatást igénybe venni, de még spekulálni sem A rajongó ugyanakkor olyasvalaki, aki valami iránt ( személy, tárgy, termék, szolgáltatás, sport stb. ) érzelmileg erősen elkötelezett, lelkes vagy akár elszánt a rajongás tárgyával kapcsolatosan. Ki ne akarná, hogy a vásárlója egyben a terméke / szolgáltatása iránti rajongóvá is váljon?
10-szer gyakrabban vásárol az adott retailer online boltjában A márka iránti rajongó 4-szer nagyobb a valószínűséggel tér vissza a mi üzletünkbe fogyasztási szükségletének kielégítésére, mint aki semleges a márkánk iránt. 10-szer gyakrabban vásárol az adott retailer online boltjában 4-szer nagyobb a social és mobile marketing eszközök iránti elfogadása 50%-al nagyobb eséllyel ajánlják kedvenc üzletüket ismerőseiknek
Retailtainment
Retailtainment Retailtainment Vásárlás Pihenés Szórakozás Zene
Férfiak és a vásárlás
Férfiak és a vásárlás
28% in sales NEM MINDENKI SZERET VÁSÁROLNI! A kísérők és a vásárlás Ülő alkalmatosság Magazinok Instore televízió Kölyök sarok Játék sarok
Gyerekek és a vásárlás
Érzelmek
Azt akarjuk, hogy visszajöjjön… Emotion Experience Engagement Exclusivity
Köszönöm!