Önértékelési projektterv

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Advertisements

Dokumentációs rendszer
A stratégiai tervezés módszertana
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
A projekttől a pályázatig
Készítette: Magyar Orsolya
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Felkészülés az OKJ vizsgára modul
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Új OKJ vizsgafeladatok
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Szervezetfejlesztési Program
E-PORTFÓLIÓ.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
EU-s pályázatok írása és módszertana
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium

KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
Kérelmezők AEO auditra való felkészítésének folyamata
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
Pedagógus értékelési rendszer
Projektirányítás elmélet - teszt
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Minőségmenedzsment alapjai Minőségmenedzsment alapjai November 27. Dénes Rita.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
Projektirányítás elmélet - teszt
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
SZFP II Hazai Peer Review – 2009 A Peer Review Jelentés V. előadás
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

BEADANDÓ DOKUMENTUMOK 2 nyomtatott példány, 1 elektronikus adathordozón

Önértékelési projektterv Intézményi Önértékelés Önértékelési jelentés Értékelő Könyv Kérdőív (A és B) Intézkedési tervek Egyéb dokumentumok

I. ÖNÉRTÉKELÉSI PROJEKTTERV Nem a projekt elő-terv! (szerződéshez) Részletes projektterv Két intézményi felelős készítette el Az önértékelési folyamat nyomon követése Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

I. ÖNÉRTÉKELÉSI PROJEKTTERV Célok, elvárt eredmények Feladatok ütemezése, felelősök Mérföldkövek, ellenőrzési pontok Erőforrások (humán és infrastrukturális) Szakértői feladatok ÁTFOGÓ KÉP A VÉGREHAJTÁSRÓL Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

II. INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS A SZÖM kérdéseire adott válaszok: Adottságok: folyamat szöveges leírása Eredmények: elért eredmények ismertetése: számszerű adatok, grafikonok MINDEN kérdésre válasz! Válaszösszevonás → egyértelműen jelezni! Csak tények! 35-40, de max. 60 oldal MODELLÉRTELMEZÉS Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna II. Intézményi Önértékelés 9. kritérium 2. kritérium 1. kritérium,

III. Önértékelési jelentés 2. Önértékelési folyamat bemutatása Strukturált adatgyűjtő „A” és „B” kérdőív 1. Értékelő könyv 5. kritérium 4. kritérium 2. kritérium 1. kritérium Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

KIVÁLASZTOTT FEJLESZTÉSEK MEGALAPOZOTTSÁGA ÉRTÉKELŐ KÖNYV Bevezetési útmutató 4/1 melléklet Csak az Adottságok 4 kritériumára! Erősségek, Fejlesztendő területetek, További kérdések, Fejlesztési akciójavaslatok. Csak a fontosabb fejlesztések kijelölése! Kritériumonként 5-8 terület; 1-2 oldal KIVÁLASZTOTT FEJLESZTÉSEK MEGALAPOZOTTSÁGA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

KÉRDŐÍVEK „A” – Word és „B” – Excel Az önértékelés módszertana Legjobb gyakorlatok Tapasztalatok a bevezetés során A bevezetés humán erőforrásai Támogató környezet értékelése Statisztikai adatok A PROGRAMIRÁNYÍTÁS SZÁMÁRA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

IV. INTÉZKEDÉSI TERVEK A fejlesztési projekt alapdokumentuma Értékelő Könyv alapján → 3-6 Alapelemek: Azonosító (név és/vagy szám) Cél, elvárt eredmény Projektvezető és résztvevők meghatározása A kezdet és a befejezés dátuma Konkrét cselekvéssor (PDCA) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

A FEJLESZTÉSEK INDOKOLTSÁGA ÉS AZOK TERVEZETTSÉGÉNEK MEGALAPOZOTTSÁGA IV. INTÉZKEDÉSI TERVEK Projektterv – általános elemek Indoklás – 10-12 sor: A fejlesztés szükségességének alátámasztása Más komponensekhez való kapcsolódás Más intézményi dokumentumokhoz való kapcsolódása A FEJLESZTÉSEK INDOKOLTSÁGA ÉS AZOK TERVEZETTSÉGÉNEK MEGALAPOZOTTSÁGA Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

V. INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK A fejlesztések kiválasztásának indoklását alátámasztó intézményi alapdokumentumok: Pedagógiai Program – helyi tanterv nélkül, SzMSz, Házirend, Eljárásrendek, Küldetés, Jövőkép, Stb. Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS

AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATA Értékelést végzők: szakértői listáról Formai ellenőrzés Külső szakértői értékelés elvégzése Lektorálás A visszacsatolás elküldése az intézménynek Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

A VISSZACSATOLÁS TÁMOGATÁSA Értékelési formanyomtatvány Külső szakértői értékelés útmutatója Szakértői felkészítés (márc. 3-5.) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

ALAPELVEK Támogató funkció Nem klasszikus értékelés Az intézmény eddigi gyakorlatának átgondolásához és a fejlesztésekhez ad segítséget A programirányítás számára ad információt a modell és a támogató környezet fejlesztéséhez A szakértői munka értékelése nem feladat Nincs kötelező ajánlás, csak javaslat! Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

Önértékelés módszerei, tapasztalatok VIZSGÁLANDÓ TERÜLETEK Önértékelés módszerei, tapasztalatok Modellértelmezés Fejlesztések Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

A VISSZACSATOLÁS FELÉPÍTÉSE Bevezető Módszerekkel kapcsolatos visszajelzés Modellértelmezés általános értékelése Kritériumonkénti visszajelzés A tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos visszajelzés Az értékelés összegzése Zárás Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

CÍMZÉS, BEVEZETŐ Címzés: Bevezető: intézmény alapadatai, szakértő neve iktatószám Bevezető: Rövid, egységes tájékoztatás a visszacsatolások céljáról, területeiről és folyamatáról Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

MÓDSZEREK Megfelelő módszerek használata (?) Jó megoldások gyűjtése Következő szakaszban indokolt módosítások Forrás: Projektterv Kérdőívek („A” és „B”) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

ÁLTALÁNOS ÉRTÉKELÉS A modell helyes értelmezése A modell megértése Tényszerűség: Intézményi gyakorlat (Adottságok) Konkrét mérőszámok (Eredmények) Forrás: intézményi önértékelés Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

KRITÉRIUMONKÉNTI VISSZACSATOLÁS Minden kritériumról (7) azonos szerkezetben Általános visszajelzés a megértésről és tényszerűségről Értelmezési problémák „Félreértett” kérdések, tényszerűség Jó gyakorlat Észrevételek, „javaslatok” Félreértett kérdések Nem tényszerűen megválaszolt kérdések Forrás: intézményi önértékelés Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

Csak a kijelölt fejlesztési célok! (3-6 db.) FEJLESZTÉSEK Csak a kijelölt fejlesztési célok! (3-6 db.) Fejlesztési célok indokoltsága: Van-e egyértelmű kapcsolat az önértékelés és a kijelölt fejlesztések között? Intézményi célok – Adottságok - Eredmények - Fejlesztendő területek - célok Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

FEJLESZTÉSEK Intézkedési tervek értékelése - projektterv Javaslatok a lehetséges fejlesztendő területekre Forrás: Intézményi önértékelés, Értékelő Könyv, Intézkedési tervek, (célrendszert tartalmazó intézményi dokumentum) Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

AZ ÉRTÉKELÉS ÖSSZEGZÉSE (3 terület) Tényszerű, konkrét utalásokat tartalmaz Intézményi erősségek Fő fejlesztendő területek Egyéb javaslatok Hiánypótlás? Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

Rövid, egységes tájékoztatás További intézményi teendők ZÁRÁS Rövid, egységes tájékoztatás További intézményi teendők További központi (Program és D2) fejlesztések, események Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

ÜTEMEZÉS 2004. február 28. Intézményi dokumentáció beérkezése (legkésőbb!!!) 2004. március 8. Formai ellenőrzés 2004. március 30. Visszacsatolás megküldése az intézményeknek Egyéb: A szakértői segítség hasznos volt/kellett Segédanyag korábban kellett volna

Köszönöm a figyelmet! Bogdány Zoltán