8. tétel.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LOGISZTIKA és a SZÁLLÍTMÁNYOZÁS
Advertisements

RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Forgóeszköz-gazdálkodás
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Szolgáltató központok fajtái :
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
CHIEFTEC – Industrial Co., Ltd
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Járatütemezési optimalizáció
E.ON – Versenyben Önökért!
A kontrolling eredményessége a logisztikában. Termelés JIT - szállítás Megrendelő ellátás l Áruátvétel l Minőségi ellenőrzés l Raktárkezelés l Előszerelés.
Vevőkiszolgálási szintek, mutatók, normák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Forgóeszköz-gazdálkodás
Értékesítési csatornák
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Forgóeszköz-gazdálkodás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Logisztika 6.előadás.
Mekkora készletet tartsunk?
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Divizionális (divíziós) szervezet
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Just in Time.
E-beszerzés Bravo csoport.
infor:COM - Fitté tesszük!
III. A logisztika jövője
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
VEZETŐI SZÁMVITEL © – A STRATÉGIAI MÓDSZEREK INTEGRÁLT MEGVALÓSÍTÁSÁRA – dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség:
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Szilvási Mihály TM Magyarország Kft.
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
Tevékenységmenedzsment ismertetése MLBKT Oktatói Tagozat
Logisztikai alapfogalmak
Együttműködési lehetőségek az Észak- adriai kikötők és a Nyugat-Dunántúli regionális logisztikai szereplők között PBN Szombathely.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
Termék & Márka Kopcsay László.
Forgóeszköz Azok az eszközök, amelyek várhatóan egy évnél rövidebb ideig szolgálják a vállalkozási tevékenységet Főbb csoportjai: a) készletek b) követelések.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Kiszállítás világa az abas-ban XII. abas vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
Marketing alapok Kopcsay László.
Készletgazdálkodás és logisztika
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Az elektronikus üzletvitel logisztikája Kiss Norbert Heller Farkas Főiskola 2005.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
ÉRTÉKTEREMTŐ FOLYAMATOK MENEDZSMENTJE Tóth Attiláné dr. 2015/16 tanév II. félév WSUF Harmadik óra.
LOGISZTIKA ÉS GLOBALIZÁCIÓ. Logisztika és globalizáció A piacok globalizálódásának következménye: - nemzeti piacok szükségletét lényegesen meghaladó termelési.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
11. tétel.
9. tétel.
BPR – Business Process Reengeneering
Vállalati terv bemutató
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
MRP számítás.
Teljesítménykontrolling
Előadás másolata:

8. tétel

Ön egy olyan vállalat alkalmazottja, amely épp az elektronikus kereskedelem bevezetése előtt áll. Ismertesse az elektronikus kereskedelmet, mint új logisztikai kihívást! Információtartalom vázlata Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek Elvárások az e-logisztikától

Ügyfél elégedettség az e-kereskedelemben Az elektronikus kereskedelemben az ügyfelek elégedettsége elsősorban a készenléttől, a minőségtől, a pontosságtól és a sebességtől függ.

Az e-kereskedelem feladatai a logisztikai szolgáltatók kezében diszpozíció (megbízás, felhatalmazás), raktár- és készletgazdálkodás, végfelhasználókhoz való kiszállítás szerte a világon, beszállítások irányítása, útvonaltervezés, kiegészítő szolgáltatások (vámokmányok intézése, inkasszó), brókerszolgáltatások olyan weblapok közrebocsátásával, amelyeken a szolgáltató és az igénylő összekapcsolódhat stb.

A logisztika strukturális átalakulására hatással lévő megatrendek Gyorsaság Költségcsökkentés Jobb vevőszolgálat Digitális logisztika Outsourcing

Gyorsaság A vevők gyors kiszolgálása integrált informatikai rendszer mellett lehet­séges, a logisztikának elektronikus kapcsolatban kell állnia az adminiszt­ratív folyamatokkal. Az elektronikus értékesítés különösen kényes a pontosságra, hiszen a vevő egyetlen egérkattintással, a másik versenytárssal léphet kapcsolatba. Költségcsökkentés A logisztikától azt várják, hogy a megrendelések teljesítésének költsége arányos legyen az áruk értékével. A költségcsökkentésre és a hatékonyság növelésére lehetőséget kínál az adattovábbítás és az információtechnoló­gia integrálása a logisztikai láncban. Költségcsökkentést lehet elérni az egyes részfeladatok logisztikai szolgáltatókhoz kiadásával.

Jobb vevőszolgálat Mivel a piacon élénk a verseny, sok vállalat kínál hasonló termékeket vagy szolgáltatásokat. A vállalatoknak olyan intézkedéseket kell tenniük, ame­lyek megkülönböztetik őket a versenytársaktól. A vevőszolgálat szerepe felértékelődött, a vevőkkel való kapcsolattartás, a bónuszprogramok, törzsvásárlói kártya, elektronikus árkatalógus, folyamatos tartalék alkatrészel­látás, információs szolgálat fokozza a vevők elégedettségét, ezzel javítja a vállalat versenyképességét, jövedelmezőségét és lehetőséget ad a növekedésre. Ehhez információkat kell gyűjteni a vevőkről, megfelelő szegmentációt kell végezni a vevők körében, és minden szegmensnek testre sza­bott szolgáltatást kell ajánlani. A logisztika területén ez azt jelenti, hogy a szervezetet és a folyamatokat mindenkor a vevők igényeinek megfelelően kell tökéletesíteni, és kiszolgálásuk javítására megfelelő eszközöket kell alkalmazni. Ebben a folyamatban a logisztikára is megnövekedett feladat hárul, mivel az elektronikus megrendelések előnyei megfelelő logisztikai folyamatok nélkül nem élvezhetők.

Digitális logisztika Mára már lehetővé vált egyes termékek digitalizálása. A múltban a könyv volt a tömegmédium. A jövőben azonban nem kell a könyveket kinyomtatni, hanem elektronikus úton lehet szállítani. Bárki lehívhat tetszés szerinti olvasnivalót saját kis készülékére. Ez gazdaságos termelést tesz lehetővé, viszont a raktározási költségek jelentősen csökkennek.

Outsourcing Alvállalkozók alkalmazása (outsourcing) egyre jobban terjed a vállalatok körében. Az értéktermelő és az adminisztratív tevékenységeket egyre gyak­rabban külső szervekkel végeztetik el. A termelő vállalatoknak egyre több figyelmet kell fordítaniuk a vevőkre ezért elsősorban az a fontos, hogy alaptevékenységükre összpontosítsanak, így a szükséges egyéb tevékenységeket szakcégekkel végeztetik el. A logisztikai feladatokat is egyre több vállalat adja ki szakcégeknek. Ahhoz, hogy a logisztikai döntéseket a ve­vők ismereteit felhasználva gyorsan hozzák meg megfelelő szakismeret szükséges, így célszerű olyan szakosított vállalatok igénybevétele, ame­lyek megfelelő tudással és tapasztalattal rendelkeznek

Elvárások az e-logisztikától új raktárakat kell kialakítani a bővülő elektronikus kereskedelem hatására a vállalatoknak, át kell alakítani a termelői és a kiegészítő elosztó raktárak működését, nagyszámú, de kevés tételből álló ügyfélmegrendelést kell komissiózni, ki kell szélesíteni a kereskedelemi kínálatot, és változó áruválasztékkal kell dolgozni, a szoros időablakok miatt csökkenteni kell a teljes átfutási időt, a csomagolást a kisebb küldeménynagyságoknak megfelelően kell kiala­kítani, a megrendeléseket nagyobb szállítási gyakorisággal kell teljesíteni, a visszküldemények kezelési rendszerét, ki kell bővíteni.