2015. április 24. Kissné Papp Gabriella

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
- tájékoztató.  Szociális, környezetvédelmi, a tanuló helyi közösségének javát szolgáló, szervezett keretek között folytatott, anyagi érdektől független,
Advertisements

Közösségi pedagógiai gyakorlat
 2011 első félévében Magyarország látja el az Európai Unió Tanácsának soros elnöki feladatait  az önkéntesség európai éve  június 4-12.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT A SZÉCHENYI ISTVÁN GIMNÁZIUMBAN
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Értékelés a pedagógiában
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Az e-portfólió használati köre
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
E-portfolió szerepe a menedzsmentben Dr Dombovári Ella-Sójáné Dux Ágnes Gödöllő június 25.
A PROJECT CITIZEN PROGRAM HONOSÍTÁSÁRA INTÉZMÉNYÜKBEN
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
DARUS a gyermekekért.
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Felkészítés a közösségi szolgálatra
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Tervezési folyamat.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Pedagógiai kísérés és reflexió az iskolai közösségi szolgálatban Szontagh Katalin Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium és Kollégium, Esztergom.
Iskolai közösségi szolgálat a Borosban
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Generációk találkozása Készítette: Giricz Nikolett
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

2015. április 24. Kissné Papp Gabriella AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT tapasztalatainak reflexiós feldolgozása, programzárás ötletek 2015. április 24. Kissné Papp Gabriella

IKSZ = PEDAGÓGIAI ESZKÖZ Fejlődnek a tanulók személyes és szociális kompetenciái Újfajta tudásra és készségekre tesznek szert TAPASZTALATI TANULÁSON keresztül fejlődhetnek ezek a készségek: Több mint maga a tevékenység – tervezés/cselekvés/megfigyelés/reflexió

FELELŐSSÉG – TANÁRÉ? DIÁKÉ? IKSZ = KIHÍVÁS / ÉLVEZETES IDŐTÖLTÉS / ÖNISMERET FEJLŐDÉSE TANULÓK ÉLETÉT IS KÉPES MEGVÁLTOZTATNI A KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLATOT SZERVEZŐK FELELŐSSÉGE

A FELKÉSZÍTÉS, A TEVÉKENYSÉG ÉS A FELFOLGOZÁS HÁRMAS EGYSÉGE Miért? Hogyan? Hol? Kikkel? Mit? Várható problémák és azok megoldására való felkészítés TEVÉKENYSÉG – KÍSÉRÉS – segítő személyes kapcsolat, elérhetőség

FELDOLGOZÁS - LEZÁRÁS: Élmények, eredmények megosztása – önmagában nem elég Reflexió Értékelés – visszajelzés egy formája

Tevékenység ciklus Tervezés Előkészítés Bemutatás Megosztás Reflexió Bemutatás Megosztás

REFLEXIÓ (megjegyzés, észrevétel, elmélkedés, szemlélődés, önmegfigyelés, visszaverődés) KIK? Résztvevők köre: diákok, tanárok, szülők, fogadó intézmények HOGYAN? NYILVÁNOS / BIZALMAS EGYÉNI / CSOPORTOS OBJEKTÍV / SZUBJEKTÍV SZÓBAN / ÍRÁSBAN (keretek, útmutató / portfólió)

FELDOLGOZÁS KIK? adott csoport, adott tevékenységi kör, osztály, évfolyam, egész iskola HOL? osztályterem, fogadó intézmény, ….. HOGYAN? szóban - beszámoló, beszélgetés, kiselőadás…… írásban - honlap, iskolaújság, napló,…. egyéb – tablók, fotókiállítás, kisfilm, vetítés…… MIKOR? a folyamat, tevékenység közben – terv módosítása, beavatkozás a folyamat, tevékenység/program/projekt végén – megvalósult folyamat elemzése,értékelése

Reflexió - beszámolók Segítő kérdéssor (pl.: naplóban) Élmények, tapasztalatok a naplóban Külön „projekt” a beszámoló írása – teljesítés feltétele Kérdőív formában

Első reflexiós alkalom lehetséges kérdései A közös értékelés a következő kérdésköröket járja körül az első alkalommal: hányszor végezted a tevékenységet eddig? mi volt az első benyomásod a fogadó szervezetről? milyen találkozásod volt a többi segítővel vagy a segítettekkel? mi volt nehéz a tevékenység végzésében? mi okozott örömet a tevékenység végzése során? mi volt számodra meglepő? mit őrzöl meg az eddigi élményeidből a továbbiakra? mit jelent számodra egy szóval összefoglalva: „időt szánni valamire”?

Második reflexiós alkalom kérdései Milyen észrevételeid lennének távolabbról szemlélve az egész tevékenységet: 1. a fogadó szervezet vonatkozásában (tevékenységek, munkatársak stb.) 2. a segítettek vonatkozásában 3. mivel gazdagított téged vagy milyen nehézséget jelentett általánosságban? 4. mit tehetnél saját életedben (személyes, leendő foglalkozás, család), hogy ne múljon el nyomtalanul, hanem hasznosuljon ez a tapasztalat? 5. mit jelent számodra egy szóval/jelzős szószerkezettel összefoglalva: „elköteleződés”/közösségi szolgálat?

Záró esszé szempontjai 1 Záró esszé szempontjai 1. Karlowits-Juhász Orchidea Reflektív segítés a pedagógusképzésben , 2016.alapján Hol és milyen segítőtevékenységeket végeztél a Közösségi szolgálat keretében? Melyik volt az a tevékenység, ami a legjobban tetszett? Volt-e olyan, ami nem tetszett? Mit gondolsz, kinek mit adtál az IKSZ során? Mit gondolsz, mi az, amiben fejlődtél, mi az, amit tanultál a program során? Mit gondolsz, hol tudod hasznosítani az IKSZ során tanultakat? Melyik volt a legemlékezetesebb napod ? Kérlek, meséld el! Ütköztél-e nehézségekbe? Ha igen, mik voltak ezek? A teljesítéséhez elegendő segítséget kaptál az iskolától és a fogadó intézménytől?

Záró esszé szempontjai 2 Záró esszé szempontjai 2.. Karlowits-Juhász Orchidea Reflektív segítés a pedagógusképzésben , 2016.alapján Mennyire tartod sikeresnek az IKSZ során végzett tevékenységedet? Min lehetett volna javítani? Közösségi Szolgálat során szerzett tapasztalataid és tanulmányaid között látsz-e kapcsolatot? Mik ezek a kapcsolódási pontok? Hasznos segítségnyújtás, az IKSZ? Ha igen, miben? Tervezed-e, hogy a jövőben önkéntesként folytatod a megkezdett segítő tevékenységedet? Tervezel-e más önkéntes tevékenységet? Mit gondolsz, az általad segítettek számára milyen további segítség lenne hasznos a jövőben?

ÉRTÉKELÉS KI? Többi diák Pedagógus Fogadó intézmény mentora, kapcsolattartója Önértékelés HOGYAN? A pozitívumokat kiemelve Előrelépést szem előtt tartva

A reflexió jelentősége Fejlődik a tanuló: önismerete önbizalma reális önértékelése érzelmi kiegyensúlyozottsága flexibilitása nyitottsága interperszonális és kommunikációs képességei felelősségtudata

Kispesti Deák Ferenc Gimnázium  Név: …oszt.: …….....  Visszatekintés a közösségi szolgálatra 2016. Beszámoló a közösségi szolgálati tapasztalataimról, véleményemről   Hová jártál, milyen területen segítettél, milyen rendszerességgel? Milyen gondolatokkal, érzésekkel kezdted a szolgálatot és ez változott-e benned a hónapok, évek során? Mit tapasztaltál-tanultál magadról a szolgálat végzése folyamán? Mi okozta a legjobb érzést? Mi ment könnyen? (konkrét szituációt is írhatsz) Mik voltak a nehézségek? Hogyan próbáltad legyőzni őket? (konkrét szituációt is írhatsz) Hogyan fogalmaznád meg egy mondatban a magad számára és másoknak „mottóként” a közösségi szolgálat lényegét?

Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma

Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma

Zárás Szempontok a záró rendezvény szervezéséhez: időpont résztvevők köre érintettek köre konkrét tapasztalatok meghívott vendégek, előadók elismerések, köszönetnyilvánítás

Zárás A tevékenységek bemutatásának módjai: egyéni portfoliók egy-egy helyszín bemutatása egyéni vagy közös készítésű plakáttal, prezentációval fotók, kisfilmek tanév végi (záráshoz tartozó) kiállítás

Záró/nyitó rendezvény Kastély ppt http://www.youtube.com/watch?v=Ox8c KUOpJTE (füzet) http://www.youtube.com/watch?v=tfPww YC2QuY (Mogyoród)

FELADAT (3.nap) TERVEZZÜNK MEG EGY REFLEXIÓS FOGLALKOZÁST, ESEMÉNYT HOL? MIKOR? KIK VESZNEK RÉSZT? SZÜKSÉGES ESZKÖZÖK, ELŐKÉSZÜLETEK TEVÉKENYSÉGEK, MÓDSZEREK EGYÉB…..