Windows Presentation Foundation

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bátyai Krisztián NetAcademia Oktatóközpont oktató, fejlesztő MCT, MCPD
Advertisements

A program a „Tudáshasznosulást, tudástranszfert segítő eszköz-, és feltételrendszer kialakítása, fejlesztése a Műegyetemen” (TÁMOP /1/KMR )
Széles körben elérhető Professzionális grafikus futtató környezet.
Skultéti Attila március 24.
Bibliográfia kezelése Zotero, Endnote Skultéti Attila Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár május 30.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
Devosa Iván Szegedi Tudományegyetem C#. A C# A C# (kiejtése: szí-shárp, esetenként cisz) a Microsoft által a.NET keretrendszer részeként kifejlesztett.
Bevezetés a C# nyelvbe Az alapok összefoglalása Farkas Csaba.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A digitális kép bevezetés. A digitális kép tulajdonságai 1. Egyszerű Windows Intéző nézet És még: IrfanView (társított alkalmazás), KB („nagy”
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A szoftver mint komplex rendszer (folyt.) A SunTone módszertan 3 dimenziós osztályozási sémája kifinomultabb osztályozást tesz lehetővé.
Manhertz Gábor; Raj Levente Tanársegéd; Tanszéki mérnök Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mechatronika, Optika és Gépészeti Informatika Tanszék.
Microsoft Windows XP Operációs rendszer. Egyéb operációs rendszerek MAC OS OS/2 UNIX LINUX.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
1 Horváth Richárd Közlekedésinformatika Áruszállítás.
Nem csak szövegszerkeszt ő virtuózoknak Az Open Office.org 2.0 béta verzió Bándliné Utasi Mária Writer.
Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola Gúta
11/2/2017 Horváth Botond, Dunaújvárosi Főiskola, Informatika Biztonság Labor Konzulens Dr. Leitold Ferenc, Hadarics Kálmán “Nemcsak azokkal a sebezhetőségekkel.
3. tétel.
Adatbázis normalizálás
Gyűjtőköri szabályzat
Asynchronous Javascript And XML
Videojáték.
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Programozás III. Gyakorlás.
Sz&p prof.
Az integrált áramkörök (IC-k) típusai és tervezése
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Kovács Gergely Péter Egyszerű lekérdezések
Parancshelyettesítés
Programozás III. Ismétlés (Grafikai lehetőségek WPF-ben)
Visual Studio Code Metrics
Animációk.
Adatkötés Sablonokkal
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Otthoni tárgyi környezet
☺ Programozási környezetek Validátorok Fazekas Judit PTI 2010.
Kedvenc levelező szoftverem
Transzformációk.
Adatbázis alapfogalmak
A Hálózat és Az internet
Rendszerfejlesztés gyakorlat
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Platformfüggetlen mobil alkalmazás az OpenBioMaps projekt keretében
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Beépített assetek (Standard Assets).
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
iOT eszközök által rögzített adatok feldolgozása, megjelenítése
UML tervezés.
Oracle Adatbázisok kezelése c#-ban
3. előadás.
Hol tart ma a programozás?
Nemzetközi, nyers és modellezett vízgazdálkodási adatok komplex értékelése idősoros és regionális szempontból Pitlik Marcell (BME), Pitlik László (SZIE)
Játékosított keretrendszerben történő tanulás log-adatainak elemzése
KRÉTA-ESL Bemutató.
SQL jogosultság-kezelés
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
IT hálózat biztonság Összeállította: Huszár István
3. előadás.
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Algoritmusok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az objektum orientált programozás alapjai
Előadás másolata:

Windows Presentation Foundation WPF alkalmazások fejlesztése Kovásznai Gergely kovasz@aries.ektf.hu Eszterházy Károly Főiskola, Információtechnológiai Tanszék

A .NET és a C# evolúciója .NET : a COM leváltására .NET CLR C# 2002 1.0 2003 1.1 2005 2.0 2.0 (pl. generikus) 2006 3.0 2.0 (pl. WPF) 2007 3.5 3.0 (pl. LINQ)

WPF – Új technológia Több mint 10 évig: Új technológiák: User32, Windows Forms: felhasználói felületek Windows-ra GDI, GDI+: grafikai támogatás Új technológiák: WPF: Window Forms helyett DirectX: GDI+ helyett

Silverlight - WPF/E (WPF Everywhere) WPF „részhalmaza” webböngészőben fut (plug-in: IE, Firefox, Safari) platformfüggetlen: Windows, Mac OS, Linux 1.0-1.1 verzió: nem használható .NET Framework .NET nyelvek (C#) helyett szkriptnyelvek (JavaScript) 2.0 verzió: CLR beépítve, „könnyített” osztálykönyvtár .NET nyelvek használhatóak XAP-fájl = lefordított .NET szerelvények ZIP-elve

XAML (Extensible Application Markup Language) Deklaratív nyelv UI leírására („vizuális fa”) tetszőleges CLR objektum példányosítására Az UI és az alkalmazáslogika leírása szeparált Generálható: Visual Studio, Expression Blend <Button Width="50" Background="LightBlue"> <Button.Content> <Image Source="RightArrow.png"/> </Button.Content> </Button> Button button = new Button(); button.Width = 50; button.Background = new SolidColorBrush(Colors.LightBlue); Image image = new Image(); image.Source = new BitmapImage(new Uri("RightArrow.png", UriKind.Relative)); button.Content = image;

XAML alapok I. Minden XAML elem egy objektumot példányosít Objektumok tulajdonságai: XAML attribútumként (értéke string-ről konvertálva) Property elemként: <Button Content="Push"/> <Button> <Button.Content> <TextBlock Text="Push"/> </Button.Content> </Button>

XAML alapok II. Content elemek: <Button> <Button.Content> <Image Source="push.png"/> </Button.Content> </Button> <Button> <Image Source="push.png"/> </Button>

Kontrolok Pl. Button, TextBox, TextBlock, CheckBox, RadioButton, Image Összetett pl.: ListBox, ComboBox, TabControl Elrendezés pl.: StackPanel, DockPanel, Grid

Sablonok (Templates) DataTemplate ItemsControl származékok (pl. ListBox) esetén ItemTemplate tulajdonság ListView esetén GridView nézetet használva beállítható a GridViewColumn.CellTemplate

Adatkötés (Data Binding) I. Egy forrásobjektum egy tulajdonságának „hozzákötése” az UI egy célobjektumának egy tulajdonságához Binding objektum: Source: forrásobjektum Path: a forrásobjektum kötendő tulajdonsága Mode: kötés iránya

Adatkötés (Data Binding) II. <TextBox> <TextBox.Text> <Binding Path="Address" Mode="TwoWay"/> </TextBox.Text> </TextBox> Markup Extensions: <TextBox Text="{Binding Path=Address, Mode=TwoWay}"/>

Adatkötés (Data Binding) III. Source automatikus meghatározása: DataContext tulajdonság, melynek értéke a vizuális fában lefelé öröklődik A listakontrolok ItemsSource tulajdonsága: a kollekció elemei a lista elemeinek DataContext-jeként beállítódnak

Stílusok (Styles) A filozófiája hasonló a CSS-hez Tulajdonságok értékei és eseménykezelők <Style TargetType="TextBox" x:Key="TB"> <Setter Property="FontSize" Value="16"/> <Setter Property="FontStyle" Value="Italic"/> <Setter Property="Background" Value="LightBlue"/> <Setter Property="Margin" Value="0,0,0,0"/> <EventSetter Event="TextChanged" Handler="TB_TextChanged"/> </Style> Ha erőforráskulcs nincs megadva, akkor explicit

Triggerek „Animáció” indítása valamilyen esemény hatására „Sima” Trigger esetén tulajdonságok értékeinek megadása (Setter) <Trigger Property="IsSelected" Value="True"> <Setter Property="ForeGround" Value="Red"/> </Trigger> EventTrigger esetén akciók (Actions) megadása <EventTrigger RoutedEvent="MouseEnter"> <EventTrigger.Actions> ... </EventTrigger.Actions> </EventTrigger>

Animációk Tulajdonságalapú animációs rendszer Tulajdonságérték interpolációja egy intervallumban Vezérlés: StoryBoard objektum Minden „alaptípusra” használható animációs osztály pl. DoubleAnimation, Int32Animation,ColorAnimation <BeginStoryboard> <Storyboard> <DoubleAnimation Storyboard.TargetProperty="FontSize" To="32" Duration="0:0:1"/> </Storyboard> </BeginStoryboard>

Animációs osztályok ByteAnimation QuarternionAnimation ColorAnimation RectAnimation DecimalAnimation Rotation3DAnimation DoubleAnimation SingleAnimation Int16Animation SizeAnimation Int32Animation ThicknessAnimation Int64Animation VectorAnimation PointAnimation Vector3DAnimation Point3DAnimation

Transzformációk Bármely WPF-es UI-elem transzformálható a RenderTransform és LayoutTransform tulajdonságain keresztül eltolás: TranslateTransform skálázás: ScaleTransform forgatás: RotateTransform „döntés”: SkewTransform általános: MatrixTransform összetett: TransformGroup (mátrix kiszámítása)