Az „első lépés” TÁMOP 5.3.1..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Előadó: Horváth Olga Közfoglalkoztatás Szombathely városban.
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
A TÁMOP munkaügyi központokat érintő kiemelt projektjeinek bemutatása TÁMOP 1-es 2 –es prioritásának keretében megvalósuló programok.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
TÁMOP Záró-konferencia Budapest, szeptember Csoportos tanácsadás – műhely Esetbemutatás Garai Zsuzsa, pályaorientációs tanácsadó.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Egyéb munkaerő-piaci programok
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Párbeszéd a rehabilitációról
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szervezetfejlesztés II. előadás
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
„Út a munkához”program
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Munkagazdaságtani feladatok
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
HIRING 101: BEVEZETÉS A TOBORZÁS-KIVÁLASZTÁSBA
Munkagazdaságtani feladatok
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

Az „első lépés” TÁMOP 5.3.1.

Az „első lépés” HOSSZÚTÁV és ELKÖTELEZETTSÉG Hálót fonunk …

Az „első lépés” ÖNKÉNTESSÉG és PARTNERSÉG - a koncepció is ennek megfelelő - Cél: alacsony foglalkoztatási eséllyel rendelkező, munkavállalásukban korlátozott emberek önálló életvitelének, foglalkoztathatóságának és társadalmi integrációjának javítása

Az „első lépés” Célközönség: bárki, aki vissza akar térni a munkaerőpiacra - munkanélküli ellátásban nem részesülő regisztrált álláskeresők - inaktív emberek Ezeken belül: - alacsony iskolai végzettségűek, vagy elavult nem piacképes szakmával rendelkezők (legalább 2 éve nem dolgozott végzettségének megfelelő vagy rokon munkakörben)    - munkatapasztalattal nem rendelkezők - legalább 5 éve nem foglalkoztatottak - munkaügyi nyilvántartásban nem szereplők - legalább 3 éve alanyi jogon ápolási díjban részesül

Az „első lépés” „Munkába állásra alkalmasabbá váljanak..”

Az „első lépés” A tartós munkanélküliség okai, következményei: Alacsony képzettségi szint/korszerűtlen Elvárásokat nem ismeri Lecsökkent önbecsülés, megváltozott énkép, céltalanság, elkeseredettség Jó példa hiánya Lecsökkent igényszint Szabálykövetés, alkalmazkodási képesség leépül Vállalati kultúrák ismeretének hiánya Valós és felesleges szükségletek közti különbség elmosódik/ kompenzációk Tanulás hiánya

Az „első lépés” Fejlesztési területek Munkavállalói és önálló életvezetési készségek Tanulási- és munkamotiváció erősítése Beszéd, kreatív gondolkodás, döntéshozatal, Érvelés, felelősség, önértékelés, együttműködési készség fejlesztése Rossz beidegződések megváltoztatását segítő munkaerő-piaci, mentálhigiénés és tanulástechnikai programok Vállalkozói készségek Munkaerő-piaci ismeretek

A program menete: Az „első lépés” Toborzás, célcsoport kiválasztása Alkalmassági vizsgálatok elkészítése Egyéni fejlesztési tervek készítése Képzések, tanácsadások és fejlesztések megvalósítása egyéni és csoportos formában Eredmények rögzítése, záró konferencia megtartása Nyomon követés a zárást követő 6 hónapban

Az „első lépés” Szakembereink: Dobai Istvánné Palicz Istvánné Palicz István Kababikné Zsupkó Andrea Rózsás Andrea Easy Learning 8S Tanácsadó Kft.

Az „első lépés” Kiválasztás: mentális és érzelmi intelligencia motiváció megfelel-e a pályázat feltételrendszerének 69 fő

Az „első lépés” Mentori munka: Online adatlap – objektív, mérhető információk: képzettség, egészségi állapot, munkanélküliség, munkaviszony/vállalás, hátrányos helyzet, családi helyzet, szociális intézményekkel kapcsolattartás, jövedelmi viszonyok.. Diagnózis – értékelési folyamat; (milyen problémákra számíthatunk, milyen erősségei vannak..) eszközei: megfigyelés, interjúk, tesztek, önértékelő eljárások, korábban elkészült dokumentumok Egyéni fejlesztési és szolgáltatási tervek – fejlesztési irányokat tűz ki, meghatározza a konkrét feladatokat, tevékenységeket, kockázatokat vesz számba, rövid, közép és hosszú távú célokat és fejlesztési terveket tűz ki; rugalmas, módosítható

Az „első lépés” Képzési programok Önismeret Személyes készségek, képességek feltárása Munka, munkatapasztalatok Kommunikáció Személyközi kommunikáció, viselkedés, öltözet Tanulás-technika és pályaorientáció Hogyan tervezem meg a jövendő pályámat? Pálya-orientáció

Az „első lépés” Munkaerő-piaci alapok I. Munkahely, elvárások, elhelyezkedés Munkaerő-piaci alapok II. Önéletrajzírás Munkaerő-piaci alapok III. Vállalkozói ismeretek Konfliktus-kezelés, interjúzás I. Konfliktuskezelési alapok Konfliktus-kezelés, interjúzás II. Munkafelvételi interjúk modellezése Fenntartható fejlődés, energiatakarékosság, környezet-védelem

Az „első lépés” Indulásként.. Zárkózottság, bizalmatlanság, tiltakozás Időkezelés Szabálykezelés Csoport – egyén viszonya Célképzés, elvonatkoztatás Szóhasználat „Nem ülök máshova”

Az „első lépés” Szokások változtatása (szemlélet változtatása?) érvelés, nem győzködés aktivitás figyelése, értékelése, díjazása plusz 1-es szabály kávé, pogácsa humor

Az „első lépés” Kommunikáció önmagukról, a tudásukról - Sokan tudják rólam Kevesen tudják rólam Jól csinálom Meg akarom tanulni

Az „első lépés” Kommunikáció önmagukról, a tudásukról

Az „első lépés” CV Személyes adatok Végzettségek Munkatapasztalatok Célok, érdeklődési területek

Az „első lépés” CV Személyes adatok Végzettségek Munkatapasztalatok Célok, érdeklődési területek

Az „első lépés” Álláshirdetések Interjú Kiválasztási Folyamat Tesztek

Az „első lépés” Nem sikerült minden

Az „első lépés”

Az „első lépés” Alkalmasabbá válás.. + 1.. Közmunka program

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Az „első lépés” KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET!