Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Advertisements

1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Fogyatékosügy és szakemberképzés; új felsőoktatási válaszok az ELTE BGGYF Karán Dr. Márkus Eszter mb. oktatási főigazgató-helyettes
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
ÉFOÉSZ Országos szervezet 22 ezer tagság Minden megyében van képviseletünk.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Törökszentmiklósi Tagintézmény
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Az ellátottjogi képviselő feladata az
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Működését meghatározó törvények,rendeletek
Kispálné Horváth Mária
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Közösségek, iskolák, resztorativitás
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A gyermeki jogok érvényesítése
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Új dimenziók a fogyatékos személyek szociális ellátásban
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest) Súlyosan és halmozottan fogyatékos személyek fejlesztése, nevelése – fókuszban a felnőtt súlyosan és halmozottan fogyatékos személyek „Életünk értelme” Súlyosan és halmozottan fogyatékos személyek helyzete ma Magyarországon - konferencia Dr. Márkus Eszter, főiskolai docens, oktatási dékánhelyettes oktatas@barczi.elte.hu ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar GYMRI Budapest, 2017. március 22.

Köznevelés (0-16/23 éves korig): Gyógypedagógus a súlyosan-halmozottan fogyatékos személyeket ellátó rendszerben Köznevelés (0-16/23 éves korig): korai fejlesztés és gondozás, fejlesztő nevelés (pedagógiai szakszolgálat) 0-5/6 éves fejlesztő nevelés-oktatás (gyógypedagógiai nevelési oktatási intézmény: intézményben, otthoni ellátásban ápolást-gondozást végző intézményben) 6-16/23 éves Gyógypedagógus: 177 alkalmazottra 96 fő hiány (54%) (Márkus, 2015; 19 intézmény, 448 tanuló) Köznevelés után – felnőttkor (16/23 évestől)… „Egész életükben a környezet fokozott mértékű és folyamatos, komplex segítségére, támogatására utaltak; személyiségük kibontakoztatása és életminőségük javítása érdekében.” (32/2012 EMMI rendelet)

Gyógypedagógus a szociális intézményben – élet a köznevelés után I. Gyógypedagógiai segítségnyújtás, kísérés, támogatás Alapellátás: Fogyatékos személyek nappali intézménye Szakosított ellátások: Fogyatékos személyek ápoló-gondozó otthona Fogyatékos személyek rehabilitációs otthona, rehabilitációs célú lakóotthona Fogyatékos személyek átmeneti otthona Támogatott lakhatás – kísérleti projekt FSZK Lakóotthon – ápoló-gondozó célú lakóotthon (2004-)

Gyógypedagógus a szociális intézményben – élet a köznevelés után II. Támogató szolgálat: vezető Fogyatékos személyek nappali intézménye: terápiás munkatárs Fogyatékos személyek rehabilitációs intézménye, rehabilitációs célú lakóotthona: vezető, vezető pedagógus, fejlesztő pedagógus Fogyatékos személyek ápoló-gondozó otthona, átmeneti otthona, ápoló-gondozó célú lakóotthona: intézményvezető, fejlesztő pedagógus Súlyos fogyatékosokat ellátó csoport: osztályvezető, pedagógus Támogatott lakhatás – ?

Kézenfogva Alapítvány Továbbképzési lehetőségek a súlyosan-halmozottan fogyatékos személyekkel foglalkozó szakemberek részére Kézenfogva Alapítvány SÚLYOSAN HALMOZOTTAN FOGYATÉKOS EMBEREK ÉLETÉNEK KÍSÉRÉSE (T-05-096/2016) Továbbképzési pontérték: 50 pont Időtartam: 60 óra (6 nap elmélet, valamint 2 nap gyakorlat és záróvizsga) További képzések: http://kezenfogva.hu/kepzes - 30 képzési program http://fszk.hu/kepzesek/megrendelheto-kepzesek/ http://fszk.hu/kepzesek/megrendelheto-kepzesek/szocialis-szakmai-tovabbkepzesek/ http://www.redifi.hu/szocialis_tovabbkepzes Súlyosan, halmozottan sérült személyek kommunikációs segítője (T-05-066/2015) T 50pont

Felnőtt súlyosan-halmozottan fogyatékos személyek fejlesztése – életének kísérése Kommunikáció Mozgásfejlesztés Önellátás, önkiszolgálás – kiszolgáltatottság csökkentése Normalizáció és részvétel Támogatott lakhatás Lakóotthon Támogatott döntéshozatal Leválás, elválás – lépésenként, fokozatosan

„Ezek az emberek annyi igényt támasztanak, ahányan vannak „Ezek az emberek annyi igényt támasztanak, ahányan vannak. Annyira egyedi, testreszabott szükségleteik vannak, amit csak egyedileg, szakember által megtervezett csomagként lehet odaadni, hogy valóban ne érezze kényelmetlenül magát az életben. Ez minden sérültre igaz, mert mindenki egy egyedi talentum. Nem lehet kasztokba sorolni őket, mert két autista sem egyforma, két Down-os sem egyforma, még a normális emberek sem egyformák. A fejlesztés nagyon sok összetevős.” (Sándor) (Domán, 2017)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!