Neumann János Informatikai Kar

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

Osztály leszármaztatás
Match Move Juhász Endre Muhi Kornél Urbán Szabolcs Számítógépes látás projekt.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Rendszertervezés GIMP.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Geometriai transzformációk
1 / / 13 Bevezető Forgalmi dugók okozta problémák: - Feszültség - Sietség - Szabálytalan közlekedés → baleseti források Megoldás: A jó megoldások.
Az MVC tervezési minta 2. előadás.
Junit testing.
Belső memóriák tipusai
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely, Mellár.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
TÁMOP A-11/1/KONV projekt „Telemedicína fókuszú kutatások Orvosi, Matematikai és Informatikai tudományterületeken” Szívhang monitorozása.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
1. Akciógombok elhelyezése
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/14 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/15 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Modellezés és tervezés c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mérnöki Informatikus MSc 9. Előadás és.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki „nagy” örömére… 0. hét.
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 11.
Implementált képfeldolgozó algoritmusok
Számítógépes grafika 5. gyakorlat. Előző órán Textúrázási módok Pixel shader használata.
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
Kézmozdulat felismerő rendszer
A Cprob általános képelemző szoftver
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
1. Program felépítéseProgram felépítése 2. Fényképező megnyitásaFényképező megnyitása 3. Mentett kép betöltéseMentett kép betöltése 4. Betöltött kép megosztásaBetöltött.
HF MINTA 2012/2013. ősz. HF Minta  Objektum-orientált program  „Adatvezérelt” alkalmazás írása  Fájl kezelés (olvasás, írás)  Menü készítése  5-6.
Bementei és kimeneti eszközök ismertetése
Mérnöki tervezés december Hangelemző rendszer fejlesztése Symbian OS-re Hegedűs Iván Mihály Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
Kompakt digitális fényképezőgép. Vonzó, masszív és könnyen kezelhető, a COOLPIX L25 ért a képekhez – így Önnek nem kell. Csoportképektől kezdve a közeli.
Jegyzetkészítés 5/17.
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
BUDAPESTI MŰSZAKI ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI EGYETEM TÁVKÖZLÉSI ÉS MÉDIAINFORMATIKAI TANSZÉK Építsünk IP telefont! Moldován István
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer - Bevezetés.
Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar.NET Gadgeteer – Hálózati programozás.
Platformer játék Pálya generálás. Új projekt Csináljunk új 2D projektet Neve legyen Platformer Kép asseteket töltsük le, és importáljuk a projektbe Majd.
ETailer Kit Lenovo VIBE Shot 2015 Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
PHP függvények MySQL adatbázisok kezelésére
Alkalmazásfejlesztés gyakorlat
Óra modell készítése Óralap1.
Neumann János Informatikai Kar
Alkalmazásfejlesztés gyakorlat
Neumann János Informatikai Kar
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Neumann János Informatikai Kar
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
Informatikai klub „Itt az IT”
Windows Movie Maker.
Neumann János Informatikai Kar
Vállalati Pénzügyek 3. előadás
Neumann János Informatikai Kar
Vállalati Pénzügyek 3. előadás
Neumann János Informatikai Kar
Neumann János Informatikai Kar
Bevezetés a mély tanulásba
Előadás másolata:

Neumann János Informatikai Kar Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar .NET Gadgeteer – Kamera modul

Áttekintés A feladat Hardverkonfiguráció Digitális fényképezőgép Kamera Önálló feladat Felkészülést segítő kérdések

1. A feladat Szükséges eszközök A gyakorlat során elkészítésre kerül: A foglalkozás célja bemutatni a .NET Gadgeteer kamera moduljának használatát Szükséges eszközök FEZ Spider panel 1 db Multicolor LED 1 db gomb Kamera modul A gyakorlat során elkészítésre kerül: Egyszerű digitális fényképezőgép Kamera

2. Hardverkonfiguráció Állítsuk össze a következő hardver konfigurációt:

3. Digitális fényképezőgép Készítsünk egy egyszerű digitális fényképezőgépet: Gombnyomásra készítsen képet Az elkészült képet a kijelzőn megjeleníti

3. Digitális fényképezőgép Implementáció (1) A ProgramStarted() metódust bővítsük a következő sorral: A kamera CameraConnected eseményére feliratkozunk, ami jelzi, hogy az eszköz üzemkész állapotban van Az eseménykezelőben jelezzük ezt a tényt a gombon lévő LED bekapcsolásával

3. Digitális fényképezőgép Implementáció (2) Feliratkozunk a gomb ButtonPressed eseményére, ahol készítünk egy felvételt a kamera TakePicture() metódusával A kamera PictureCaptured eseménye akkor váltódik ki, amikor egy kép sikeresen elkészült, amit megjelenítünk a kijelzőn. A TakePicture() metódus sajnos nem működik a 4.3-as verzióban. Bug: https://www.ghielectronics.com/community/forum/topic?id=17180

4. Kamera Készítsünk egy egyszerű digitális kamerát: A kijelzőn folyamatosan jelenjen meg a kamera képe

4. Kamera Implementálás (1) Az előzőleg megírt programot alakítsuk át:

4. Kamera Implementálás (2) A folyamatos kép készítéséhez szükség van egy Bitmapre, amit pufferként fog tudni használni a kamera A kamera elindítása a StartStreaming() függvénnyel történik, ami egy Bitmap objektumot vár paraméterül A BitmapStreamed esemény a folyamatosan elkészült képeket teszi elérhetővé, így képkockánként tudjuk kirajzolni A kamera képe először homályos lehet. Ebben az esetben az elején elhelyezett lencse tekergetésével állíthatjuk be a fókuszt

5. Önálló feladat Az előző feladatot alakítsa át úgy, hogy képes legyen a kamera kép változása alapján mozgást detektálni. A mozgás tényét LED segítségével jelezze. Segítség: A számítást lekicsinyített képen ajánlatos végezni (1/10,1/20, érdemes kísérletezgetni) A detektálásnál két kép (előző+aktuális) intenzitáskülönbségét kellene vizsgálni egy adott határértékhez viszonyítva Az intenzitást az adott pixelen lévő R-G-B komponensek átlagával kaphatjuk meg (szürkeárnyalatos kép) Segítség a kicsinyítéshez: A _to és _from Bitmapek. A _to Bitmap nem lehet null és a méretének meg kell egyeznie a kicsinyítés után elvárt mérettel. A példában 320x240-ről 16x12-re történik a kicsinyítés. Bővebben: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb329773%28v=vs.102%29.aspx

6. Felkészülést segítő kérdések Hogyan lehet a kamerát fényképezésre használni? Hogyan lehet a kamerát folyamatos videó kép üzemmódban használni? A 4.3-as verzióban lévő hiba miatt nem lehet 1-1 kép elkészítését megoldani. Ismertessen egy workaround megoldást, amivel elérhető a „fényképezőgép” funkcionalitás!