A KJF stratégiai fejlesztési irányai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Advertisements

Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁGPOLITIKA – JÓ képzettséget és JÓ munkát minden gyermeknek, mire felnő! Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszék Czibere.
Mesterképzés az EKF-en
A gyakorlatvezető mentor
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
MTA Regionális Kutatások Központja Szirmai Viktória A következő évek főbb kutatási irányai Javaslatok november 25.
A vidéki tér sikertényezői
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Minőség menedzsment 6.előadás
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Nemzeti Technológiai Platform a
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
A magyarországi K+F politika
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Előadás másolata:

A KJF stratégiai fejlesztési irányai 2012-2015 Hervainé Szabó Gyöngyvér tanszékvezető főiskolai tanár tudományos, fejlesztési és minőségirányítási rektorhelyettes Dunaújváros, 2011. febr. 24.

Vezetési célkitűzések folyamatos figyelemmel kísérése Stratégiai vezetés 2000-től Fő feladat: legyen a felsőoktatás elfogadott intézménye 2004-5 Bekerült a 80 intézményből a 15-18 közé 2007-13 1. Túlélni és adaptálódni a bolognai változásokhoz 2. Cél az alkalmazott kutató főiskolai cím elnyerése 2011 ősze a stratégia áttekintése 2012 új Stratégia Erős minőség orientáció 2000- IASHA SHIBA Award 2006 EFQM Recognised for Excellence 5⃰ Európa legjobb 5 intézménye között Integrált minőségirányítási program 2013 Felsőoktatási minőség díj arany oklevél 2007, 2008 2009 nemzeti Minőség Díj A világ 10 minőségdíjas intézménye között: 3 Baldrige, 2 ISO nezetközi, 3 EFQM, 1 európai nemzeti díjas 2010 Nemzetközi együttműködési díj A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A felsőoktatás 21. századi változásai A felsőoktatási intézmények diverzifikációja felgyorsul, a fő trend a nagy nemzetközi intézmények létrejötte, -minőségi nemzeti szolgáltatások koncentrációja történik. A helyi felsőoktatási szükségletek diverzifikált igénnyel létjogosultak: a nemzetközi versenyképességhez kapcsolt új specializált képzési és kutatási szolgáltatások, új helyi problémák, újfajta oktatási vállalkozási szolgáltatási igények jelentek meg. Domináns trend a specializálódó szükségletek, a tudás-gazdaság és személyes növekedés összekapcsolódása. Generalista szakemberek kibocsátása: problémamegoldó, elemzőképesség, racionális kockázatvállalás, etikus és társadalmilag felelős viselkedés, nyitottság és együttműködő képesség. Növekvő számú új típusú oktatási szereplő megjelenése. Megnő az önkiszolgálás, közös tanulási terek, oktatási innovációs zónák keletkeznek. Az oktatás új ökológiája, a smart csoportakciókhoz, perszonalizált média világhoz, a részvételi pedagógiák térnyeréséhez, új tanári szerepekhez és felelősséghez kapcsolt. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Az intézmények adaptációja az új környezethez Adaptáció a felsőoktatás új modelljeihez: perszonalizált hallgatói szolgáltatások, új képzési szolgáltatások kutatása, új kutatási képességek, új munkakörök, új kompetenciák, új szerepek, új bevételi források, a nemzetköziesítés és a diverzifikált igényekre megjelenő képzésszervezés, komplementer képzési-kutatási-vállalkozási modellek Új pedagógiai és kutatási stratégiák és modellek: Hallgató központú oktatási és kutatási stratégiák, értékfejlesztés a munkatársak képzése révén a tanulmányi és hallgatói szolgáltatások új kiválósági nézőpontja szükséglet alapú támogató szolgáltatások A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

legalább 5 % külföldi, ebből 0,5 % alulreprezentált Kutatási profil Működtetési profil: polgári, civil eredet, közhasznú szervezeti és vállalkozói elemekkel Vezetési profil: interkulturális-kiválósági modellre épülő, stratégia orientált Oktatói profil: oktatás- alkalmazott kutatás / közösségi szolgálat- vállalkozási orientáció Képzési profil: nemzetközi orientáció - gazdasági-üzleti-társadalomtudományi-bölcsészeti, művészeti, tanári Hallgatói profil: 20% vállalkozói környezet, 5 % alulreprezentált csoportok (fogyatékkal élők, kisebbségek, szegények, stb.) legalább 5 % külföldi, ebből 0,5 % alulreprezentált Kutatási profil alkalmazott kutatások: a helyi társadalom és a 21.sz információs társadalma, a múlt tisztelete, a minőség,az innováció ,a nemzetközi és helyi szolgáltatásfejlesztés Területi profil: közép-magyarországi közép-dunántúli, nemzetközi lokális és távoktatási képzőközpontokra orientált Pénzügyi profil: hallgatói tandíj, alkalmazott kutatási, tanácsadási bevételek non-profit/profit kombináció Nemzetközi profil: európai, kelet-európai, keleti , ázsisai A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Küldetés A KJF helyi alapítású, polgári-közösségi eredetű alkalmazott kutató főiskola, amelynek küldetése, hogy a gazdálkodás és az üzleti szolgáltatások, a társadalomtudomány, a bölcsészettudomány, művészetek és tanárképzés területén oktasson. Felsőfokú szakképzés, alap- és mesterszakokon versenyképes tudással rendelkező szakembereket képezünk, akik saját területükön magyar és idegen nyelven egyaránt kiemelkedő teljesítményre képesek. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Tevékenységre vonatkozó jövőkép A KJF a hazai felsőoktatás olyan nemzetközileg elismert alkalmazott kutatások főiskolája kíván lenni, amely a társadalom állandóan változó igényeinek a hazai és a nemzetközi foglalkoztatási trendeknek megfelelő képzéséket, keresett szakmákat kínálja. Alapvető értékek Közösségi elkötelezettség A KJF célkitűzéseit a helyi politikai, gazdasági, társadalmi és kulturális szereplőkkel való együtt­működésben kívánja megvalósítani. Társadalmi felelősség A KJF mint magánintézmény kifejezi elkötelezettségét a felsőoktatási tevékenység funkciója mint közjó elismerése mellett, és magára nézve elfogadja a felsőoktatás európai értelmezését, azaz annak közfelelősség jellegét. Kreativitás és innováció A KJF vallja a felsőoktatás jövő orientáló potenciálja meghatározó a társadalmi fejlődésben, ezért programjaiban, szolgáltatásaiban, működésében a hallgatói és oktatói értékrendekben a kutatásra építő, kreatív nézőpontok, innovatív megoldások közvetítője. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF stratégiai fejlesztési irányai Egyéni kiválóság: Kiválóság a hallgatói-oktatói szolgáltatásokban 1. Hallgatói kiválóság: életpályára felkészítés, tehetséggondozás, esélyegyenlőség 2. Oktatói, munkatársi kiválóság: életpálya modell és teljesítményértékelés Kiválóság a képzési és kutatási tevékenységben: 3. Képzési és tanulmányi modell – kiválóság 4. Fenntartható képzési szakstruktúra 5. A szakterület tudományos eredményeire alapozott képzési program 6. Versenyképességi célokhoz kapcsolt alkalmazott kutatás, társadalmi és üzleti kapcsolatok 7. Nemzetközi képzések – nemzetközi hallgatói és oktatói életpálya Kiválóság a szervezeti működésben 8. Fenntartható működés, finanszírozás, kiváló támogató szolgáltatások 9. Nemzetközi kiválóságnak megfelelő szervezeti működés 10. Kodolányis identitás: vonzó és tartalmas főiskolai-egyetemi életstílus és életminőség A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 1. Hallgatói kiválóság: életpályára felkészítés, tehetséggondozás, esélyegyenlőség Felkészülés a munka világára Tehetséggondozás Alulreprezentált csoportok sikeres életpálya lehetőségeinek megteremtése A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 2. Oktatói, munkatársi kiválóság: életpálya modell és teljesítményértékelés szolgáltatások 2.1. Tehetségvonzó HR politika keretrendszere kialakítása: KJF életpálya modell 2.2. Életpályához kapcsolódó szolgáltatások 2.3. Teljesítményértékelési és kiválóság elismerési rendszer 2.4. Stratégiai központú foglalkoztatási terv 2.5. Kiválósági program A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Stratégia 4. Fenntartható képzési szakstruktúra Alapképzések Anglisztika, andragógia (2 szakirány), történelem, pedagógia, előadó művészet; gazdálkodás és menedzsment, turizmus-vendéglátás; kommunikáció és média, nemzetközi tanulmányok, szociális munka. A képzési programok áttekintése és az új képesítési követelményekhez igazítása: A képzési programok KJF-es sajátosságainak kimunkálása: professziófelfogás és specifikáció, programszerkezet, pedagógiai módszertan, kutatási portfólió, szaki gyakorlati rendszer, mérés és értékelés, társadalmi hatás, a fenntarthatósági alapelvek, munka világára való felké­szítés, a tehetséggondozás, az esélyegyenlőség, a szaki információszolgáltatás, a költség­hatékonyság, a versenyképesség, a nemzetközi megfelelőség szempontjai alapján. Mesterképzés A meglévő képzési programok áttekintése és az új képesítési követelményekhez igazítása. Tanárképzés Az inkluzív nevelés, a minőségfejlesztő tanár, a multikulturális nevelés tanára szakok megújí­tása a tanárképzés rendszer átalakításával. Szakos tanári kínálat kialakítása önálló jogon (történelem, angol, német, magyar, előadó­művész tanár) és partnerségben. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Stratégia 4. Fenntartható képzési szakstruktúra Idegen nyelvű szakindítás előkészítése Vállalkozásfejlesztés, Turizmus menedzsment, Nemzetközi tanulmányok szakok nemzetközi moduljainak fejlesztése, a szakokon belül a kutatásorientált, tehetséggondozási módszertani modellek fejlesztése. Új mesterszak indítás Az andragógia, a szociális munka, a kommunikáció és média, történelem szakokhoz mesterképzési programok fejlesztése. Szakirányú továbbképzési szakok Pedagógus szakvizsgarendszer és pedagógus továbbképzések fejlesztése. Új szakirányú szakok: Nemzetközi, európai uniós kutatási projektmenedzsment. Felnőttképzés Nyelvi képzések, a munka világához kapcsolódó tanúsítványokat adó kiegészítő képzések, a KJF belső továbbképzései, szakterületi kínálat felnőttképzései. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Stratégia 3. Képzési és tanulmányi modell kiválóság Központi tanulmányi szolgáltatási rendszer fejlesztése A KJF képzési programjaiban a cél a kreditrendszer oly módon történő fejlesztése, amely lehetővé teszi a képzési programok minőségének, a pedagógiai módszertani alapelveknek az érvényre juttatását. A kredit struktúra és a mintatanterv tegye lehetővé a rugalmas, perszonalizált képzési szükségleteknek megfelelést, a tanulmányi munka fókuszának évközi tevékenységre koncentrálását. A tantárgyalapú és kurzusalapú kódrendszer egyszerűsítése. KJF pedagógiai modell továbbfejlesztése A KJF pedagógiai módszertani modelljének kiteljesítése, oly módon, hogy ne csupán a megértés és a hallgatói tevékenység keretei bővüljenek, de a hallgató személyisége és szak­ai személyisége is fejlődjön. A fejlődés központú pedagógiai modell kulcseleme a hallgatói tevékenység szerepének megnövekedése a tanulásban. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Stratégia 5. Szakmai tudományosságra alapozott képzések A képzési programok részeként elkészített szaki kutatási programok ösztönözzék az oktatókat, hallgatókat képességeik kiteljesítésére, az intellektuális fejlődés elősegítésére. A képzési programok nemzetközi és országos kutatóműhely programokhoz kapcsolódnak, amelyeknek a kutatási terve akkreditációs ciklusokra elkészített (6–7 év), amelyet oktatókra lebontott éves kutatási programok kísérnek. Az oktatók a kutatási tevékenységet személyes kutatóprogrami pályázatokkal támasztják alá. A képzési programok kutatási eredményekkel való alátámasztása (tantárgyleírásokban megjelenő eredmények). A KJF kutatási programjaiba bevonja az alap- és mesterszakos hallgatókat. A hallgatói kutatás támogatásában a cél a képzési programokhoz kapcsolódó speciális és szakkollégiumok, tudományos diákköri tevékenység működésében a tanszéki tudományosság erősítése, amelyet konzulensek, mentorok, kutatásvezetők felkészítésével és képzésekkel erősítünk. A KJF kutatási programjai fejlesztése mellett célunk a KJF tudományos ismeretterjesztési tevékenysége növelése, a különböző kutatási programok elérhetővé tétele, szabad­egye­te­mek, egyéb programok formájában. A KJF kutatási eredményeinek kiadása, folyóiratok, on-line kiadványok és folyóiratok elérhe­tővé tétele, a szükségletek szerinti nyomtatás rendszereinek és modelljeinek integrálása a cél. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF diszciplináris kutatásai területei Bölcsészettudomány: Alkalmazott nyelvészeti kutatóműhely Élethosszig tartó tanulás műhely Magyarságkutatás, magyar történeti műhely Alkalmazott pszichológiai kutatóműhely Tanári szakképzettségek: Neveléstörténeti kutatóműhely Neveléstudományi kutatóműhely Minőségfejlesztési kutatóműhely Művészetek: Jazz, pop-rock, etno előadó-művészeti műhely Televíziós- rádiós- on-line média művészeti műhely Gazdaságtudományok: Menedzsment kutatóműhely Nemzetközi turisztikai kutatóműhely Társadalomtudomány: Nemzetközi tanulmányok kutatóműhely Szociális innovációs műhely Új médiakutatás A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 6. Versenyképességi célokhoz kapcsolt alkalmazott kutatás, társadalmi és üzleti kapcsolatok fejlesztése 6.1. Bekapcsolódás a helyi társadalomfejlesztés folyamataiba 6.2. Bekapcsolódás a gazdaságfejlesztés folyamataiba 6.3. Bekapcsolódás a humán fejlesztés folyamataiba: „Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés előmozdítása” A programban részt vevő kutatók száma 30 fő, a programba bevont mesterszakos hallgatók száma 20 fő. Címe: „Felsőoktatás-módszertan és minőség a Kodolányi János Főiskola és a Fachchochschule Nordwestschweiz Pädagogische Hochschule együttműködésében”. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Társadalmi konfliktusok – társadalmi jól-lét és biztonság, versenyképesség és társadalmi fejlődés KJF- SZE-MTA KGKI – 286 millió FT 2012-2014 A magyar társadalmi minőség és versenyképesség rekonstrukciója 1. A gazdasági és társadalmi alrendszerek konfliktusainak feltárása és enyhítése 1.1. Gazdasági és társadalmi egyenlőtlenségek feltárása, azonosítása 1.2. Többszintű inkluzív biztonsági szolgáltatási modellek: egyéni, csoport, közösségi bizalomépítés 1.3. Az objektív és szubjektív biztonságérzet összetevőinek kutatása és elemzése 2. Új, komplex megközelítésen alapuló versenyképességi modell kialakítása 2.1. A gazdasági és a társadalmi versenyképesség fogalmainak tisztázása, a továbblépési szempontok kidolgozása 2.2. A jól-lét alapú társadalmi versenyképességi modell megalapozása és kidolgozása 2.3. A konfliktusok és a biztonság elhelyezése a jól-lét alapú versenyképességi modellben 3. Inkluzív, jól-léti társadalom alapjainak megteremtése 3.1. A társadalmi participáció új modelljeinek megalkotása 3.1.1. A társadalmi participáció akadályainak és gátló mechanizmusainak feltárása, participatív mechanizmusok kialakítása 3.2.Társadalmi jól-léti modellek komparatív elemzése , a magyarországi társadalmi jól-lét modelljének módszertani meghatározása és kialakítása 3.2.1. A társadalmi jól-lét területi és társadalmi különbségeinek feltárása 4. A nemzeti és etnikai kisebbségi és többségi társadalom kulturális kohéziója erősítése 4.1. A nemzeti-etnikai konfliktus kezelés, prevenció és mediáció modelljeinek és dinamikájának feltárása 4.1.1. Intézmények és politikák a nemzeti -etnikai konfliktus prevenció és mediáció jegyében 4.2. A nemzeti és etnikai érdekérvényesítés intézményi kooperációs modelljeinek feltárása 4.2.1. A nemzeti és etnikai kisebbségi érdekérvényesítés távolságcsökkentő esszme- és politikatörténeti tradícióinak és technikáinak feltárása A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Biztonságpolitika NIA pályázat Magyarország nemzetközi versenyképessége és a biztonsága dimenziói külső meghatározói A biztonság külső tényezőinek feltárása és annak a magyar gazdaságpolitikára, illetve a biztonságpolitikára gyakorolt hatásmechanizmusának megfogalmazásai: a biztonsági rések feltárása Az új globális trendek hatása az európai és a magyar biztonságpolitikára Az európai biztonság új dimenzióinak meghatározása és annak hatása a magyar gazdaság és biztonságpolitikára A biztonságpolitika nemzetközi politikaelméletei az értékalapú kulturális megközelítésekben A stratégiai kultúra környezeti aspektusai A biztonság és versenyképesség fenntarthatósági keretei A politikai rendszer és a demokrácia modell a nemzeti biztonság és versenyképesség kontextusában Atlanti nyitottság- európai zártság: MO a multilaterális biztonság rendszereiben A térségi politika új dimenziói: szomszédság és Duna-régió az értékalapú és szolgáltatásközpontú biztonság kereteiben Az energia , mint stratégiai biztonsági keret: a a gáz üzletág és a tiszta energia integrálása új dimenziói A biztonság és versenyképesség kockázati dimeziói, a biztonsági rések minimalizálása A biztonsági szolgáltatások minősége fejlesztése nyújtotta lehetőségek a nemzeti versenyképesség erősítésében A biztonság 4D dimenziói: a magyar szomszédság-politika és a Duna stratégia megvalósítása a geopolitika társadalmi, politikai, természeti, média (sajtó, virtuális) és felhő dimenziói A biztonság kultúrája új aspektusai magyar nemzetpolitikai célok megvalósításában A gáz, a tiszta energia szolgáltatások fejlesztése a nemzeti jól-lét nézpontjából A biztonság és versenyképesség közpolitikai dimenziói a biztonság szélesebb dimenzióinak közpolitikai fejlesztési lehetőségei a biztonsági terek konfliktusainak és réseinek minimalizálása - a nemzeti biztonság közdiplomáciai lehetőségei A nemzetpolitika biztonsági nézőpontú eszközrendszere fejlesztése a globális nyitás és versenyképesség szolgálatában Energiai nézőpontok a nemzeti biztonság fejlesztésében: hálózati csomópontok és tiszta energia források fejlesztése A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 7. Nemzetközi képzések – nemzetközi hallgatói és oktatói életpálya Stratégiai célkitűzés A cél, hogy a KJF nemzetközi képzési hálózatokba integrálódjon az európai képzési kapcsola­tokon és a hagyományos mobilitási kereteken túl. Alapszakok A KJF a turizmus-vendéglátás, a gazdálkodási és menedzsment, a kommunikáció és média­tudomány alapszakok orosz és angol nyelvű képzési tananyagainak fejlesztése Mesterszakok A mesterszakok programjaira új nemzetközi képzési kínálati termékeket fejlesztése. A z ún. research master szakos hallgatók fogadása, az ehhez kialakított kutatási és gyakorlatorientált, személyre szabott órarend és szupervíziós rendszer. Részprogramok fejlesztése E nemzetközi program részét képezik a rövid távú, féléves, éves és egyéb részképzési modellekre építő, a nemzetközi mobilitást és az egyéni költségtérítéses elemeket kombináló programok. Külföldi gyakorlati mobilitás Cél egy nemzetközi hallgatói életpálya-támogatási rendszer, a munka világára felkészítő nemzetközi tanúsítványi programok kialakítása, Esélyenlőséget segítő nemzetközi programok Az esélyegyenlőséggel küzdő csoportok nemzetközi programjainak kialakítására és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 8. Fenntartható működés, finanszírozás, kiváló támogató szolgáltatások 8.1. Fenntartható működés és közhasznúsági modell Fenntartható költségvetés. A KJF működésében a bevételi struktúra és források bővítése, a költségtényezők csökkentése áll. Az infrastruktúra és a foglalkoztatás, az infotechnológia költségeinek szükséglet alapú optimalizálása. Üzleti eredményesség hajtóerőinek össze­kapcsolása a költségtudatos működéssel. 8.2. Kiválóságra épülő integrált humán erőforrás és számviteli rendszer A stratégiai cél az, hogy a HR legyen képes a foglalkoztatás hagyományos tevékenységein túl a teljesítmény alapú foglalkoztatás adminisztrációjára, a stratégiai képzési egységek (inté­zetek) szakos oktatói munkaköri profilja státusainak és státusgazdálkodása adatszol­gáltatási rendszerének és adminisztrációjának kialakítására. A szükségleteknek megfelelő és rend­szeresen aktualizált munkaköri leírásokra, az életpálya modellekhez igazodó szolgáltatási adminisztrációra, a munkatársi fejlesztési program kialakítására és adminisztrálására, a munkatársi tájékoztatási szükségleteknek való megfelelésre. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Stratégia 9. Nemzetközi kiválóságnak megfelelő szervezeti működés 9.1. A KJF szervezeti kultúrája fejlesztése A KJF a 21. század második évtizedében a felsőoktatás kis szervezeti modelljére kell kultúráját átalakítania. Magas minőségi kapcsolatok kialakítása a vezetők és a munkatársak között, az emocionális kultúra fejlesztése, a kreatív, reflektív, elemző tevékenységek erősítése. A szervezeti folyamatok egységes értelmezése, és megfelelő alakítása: képzésszervezés, kutatás, regionális szerepkör, mint főfolyamat ismerete, a vezetési folyamatok áttekinthetősége, a támogató folyamatok értelmezése. A szokások és rutin tevékenységek fő folyamatokba ágyazódása segítése. A szervezeti struktúra stratégia központú alakítása, a hálózatos értékek megerősítése. 9.2. A KJF minőségirányítási rendszere fejlesztése A KJF stratégiai célja a kiválósági elveknek minden szolgáltatási egység működésében a kiválóság érvényre juttatása. A KJF megkülönböztető jellemzője, hogy képzési programjai kiterjednek az adott szakmai terület, az adott szolgáltatások minőségügyi sajátosságainak megismertetésére, a minőségkultúra és a kiválósági kultúra terjesztésére. Képzési programjainkban a szolgáltatások minőségi és kiválósági modellje megismertetése hallgatóink versenyképessé­gét erősíti. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Stratégia 10. Kodolányis identitás: vonzó és tartalmas főiskolai-egyetemi életstílus és életminőség 10.1. Hallgatói jól-léti szolgáltatási program A hallgatói szolgáltatási rendszerben célszerű áttekinteni, hogy a hallgatói szolgáltatásokból mit kell önállóan megtartani, mi az, amit más felsőoktatási pólusintézményekkel közös szolgáltatásként célszerű működtetni. A KJF önálló szolgáltatásait egy hallgatói tanulói pályaív szükségleteire szabottan kell kialakítani. 10.2. Munkatársi jól-léti szolgáltatási program A cél az, hogy a munkatársi jól-léti szolgáltatásokkal erősítsük a munkatársak KJF-hez tartozása elkötelezettségét. A KJF alakítsa ki a családbarát munkahelynek megfelelő foglalkoztatás követelményeit, és vezesse be azt a foglalkoztatási gyakorlatba. Szervezzen olyan szakmai programokat, amelyek révén munkatársai bekapcsolódhatnak a közpolitikai és társadalmi tevékenységekbe, láthatóvá válik a jótékonysági és önkéntes tevé­kenységük. A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

Összegzés: a KJF regionális helye és szerepe KJUC CMBS CD UP KJF 2. A hallgatók száma, szakok száma 2. kutatás 2. Oktatói profil Társadalomtudományi profil Stratégiai kultúra Minőségkultúra 0,23 mrd fejlesztés Pannon Egyetem 1. A hallgatók száma, szakok száma 1. kutatás 1. Oktatói profil Műszaki profil 4-5 mrd fejlesztés Dunaujvárosi Főiskola 3. Hallgatók száma, programok száma Magas műszaki profil kevés kutatás Erős stratégiai vezetés 12-13 mrd fejlesztés Edutus Főiskola 4. Hallgatói és program profil Új szerepkör. Budapesti HJF megvétele Új:Energia ipar Új stratégiai kultúra 1-1,5 mrd fejlesztés Jelentős sokszínűség: Sokféle alapítás Többféle szerepkör Többféle programok Magas stratégiai kultúra Optimális egy policentrikus régióban Gyengeség: Aránytalan lobbi pozíciók Aránytalan állami támogatás Állandó nyomások és fenyegetések a kormányzati politikák részéről A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben

A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben Köszönöm a figyelmet! A KJF szakmai eredményei 2010/2011. tanévben