Pomurski muzej Murska Sobota Muraszombati Területi Múzeum

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Projektbemutató.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
Non-profit Gazdaságfejlesztő Szervezetek Háza Hajdú-Bihar és Bihor megyékben HURO/0802/108_AF Közmeghallgatás.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Gyakorlati megvalósítása
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kispálné Horváth Mária
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Zalaegerszeg, 21 February 2018
A gyermeki jogok érvényesítése
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Posteinerné Toldi Márta
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
Pályázati lehetőségek
Előadás másolata:

Pomurski muzej Murska Sobota Muraszombati Területi Múzeum Mateja Huber Pomurski muzej Murska Sobota Muraszombati Területi Múzeum

Projektna ideja / Projektötlet Otroci – nosilci medkulturnega dialoga A gyermekek mint a kulturák közötti párbeszéd közvetítői Kako lahko muzeji povežemo slovensko-madžarski prostor? A múzeumok hogyan köthetik össze a szlovén-magyar térséget? Obe državi imata narodnostno manjšino … Mindkét államban nemzetiségi kisebbség él… …a težava je pomanjkljivo znanje jezika de gondot jelent a hiányos nyelvtudás Povežimo čezmejni prostor s spoznavanjem besed in kulturne dediščine obeh manjšin! Kössük össze a határon átnyúló térséget mindkét kisebbség szavainak és kulturális örökségének a megismerésével!

Projektni partnerji / Projektpartnerek

Osnovni podatki o projektu Sense of place A Sense of place projekt alapvető adatai Prednostna naloga: Povečanje privlačnosti sodelovanja Geografsko območje projekta: Pomurje, Železna županija Trajanje projekta: 1. avgust 2009-31. avgust 2012 Skupni proračun: 833.841,37 EUR Elsődleges feladat: Az együttműködés vonzerejének növelése A projekt földrajzi területe: a Muravidék, Vasmegye A projekt időtartama: 2009. augusztus 1. - 2012. augusztus 31. Közös költségvetés: 833.841,37 EUR

Najpomembnejši cilji projekta A projekt legfontosabb céljai Uporaba kult. dediščine območja v muzejskih izobraževalnih programih / A térség kulturális örökségének felhasználása a múzeumpedagógiai programokban Izvajanje programa v vseh treh muzejih / A program kivitelezése mindhárom múzeumban Izobraževanje kustosov, vzgojiteljev in učiteljev / A múzeológusok, múzeumpedagógusok, tanárok továbbképzése Vzpostavitev infrastrukture za izvajanje programa / A program kivitelezését szolgáló infrastruktúra kialakítása Postavitev razstave Življenje Slovencev v Porabju / A szlovének életmódja a 20. században c. kiállítás felállítása

Osrednje aktivnosti Fő aktivitások Delovanje raziskovalne skupine, priprava razstav / A kutatócsoport munkája, kiállítások előkészítése Priprava in izdaja učil / Oktatási segédeszközök előkészítése és kiadása Vzpostavitev infrastrukture / Infrastruktúra kialakítása

Delovanje raziskovalne skupine, priprava razstav A kutatócsoport munkája, kiállítások előkészítése

Nova razstava Življenje Slovencev v Porabju A szlovének életmódja a 20 Nova razstava Življenje Slovencev v Porabju A szlovének életmódja a 20. században c. új kiállítás felállítása

Igra Spomin na drugačen način / Memória játék Priprava in izdaja učil v dveh jezikih in dveh narečjih Oktatási segédeszközök előkészítése és kiadása mindkét nyelven és nyelvjárásban Delovni zvezek / Munkafüzet 6 tematskih sklopov / 6 témakör: MUZEJI IN MUZEJSKI PREDMETI / MÚZEUMOK ÉS MÚZEUMI TÁRGYAK LJUDSKO STAVBARSTVO / NÉPI ÉPÍTÉSZET LJUDSKA PREHRANA / NÉPI TÁPLÁLKOZÁS LJUDSKA NOŠA / NÉPVISELET LJUDSKA GLASBA / NÉPZENE LJUDSKE OTROŠKE IGRE / NÉPI GYERMEKJÁTÉKOK Igra Spomin na drugačen način / Memória játék Interaktivna zgoščenka / Interaktív CD

Delovni zvezek Munkafüzet

Karte Spomin na drugačen način – igra Memória játék kártyái

Interaktivna zgoščenka Interaktív CD

Štiridnevni tabor Négynapos tábor Muzej na prostem, Sombotel, 26. junij 2012. Vasi Skanzen Szombathely 2012. június 26.

Szentgotthárd 2012. 6. 22. Szentgotthárd 2012. 6. 22. Monošter, 27. 6. 2012. Szentgotthárd 2012. 6. 27.

Murska Sobota, 29. 6. 2012. Murska Sobota 2012. 6. 29. Lendava, 28. 6. 2012. Lendava 2012. 6. 28.

Obnova prostorov: Galerija-muzej Lendava Helyiségek felújítása: Galéria-Múzeum Lendva

Obnova prostorov: Muzej Avgusta Pavla v Monoštru Helyiségek felújítása: Pável Ágoston Múzeum Szentgotthárd

Obnova prostorov: Pomurski muzej Murska Sobota Helyiségek felújítása: Muraszombati Területi Múzeum

Rezultati Eredmények Enotna baza podatkov o kulturni dediščini manjšin oblikovana na enotni metodologiji in opremljena s pedagoško-metodičnimi elementi Prenovljeni in sodobnim standardom ustrezno opremljeni prostori za trajno izvajanje programa SENSE OF PLACE na treh lokacijah. Usposobljena skupina strokovnjakov: mentorjev, animatorjev-muzejskih profesionalcev, pedagogov, učiteljev, prostovoljcev in drugih Razviti in metodolško domišljeni učni pripomočki uporabljeni za trajno izvajanje programa na treh lokacijah v SI in HU Poskusno izveden program s profesionalno evalvacijo – izhodišče za trajni zagon programa na treh lokacijah v SI in HU Egységes módszerrel készített, pedagógiai-módszertani elemekkel kiegészített, egységes adatbázis a kisebbségek kulturális örökségéről (az összes SI+HU múzeum dokumentációs rendszerében). Felújított és a korszerű sztenderdeknek megfelelően berendezett helyiségek a SENSE OF PLACE program három helyszínen történő folyamatos kivitelezéséhez Felkészült szakértőcsoport: mentorok, animátorok, múzeumi szakértők, pedagógusok, önkéntesek és mások, akik részt vesznek a program megvalósításában. Kialakított és módszertani szempontból is átgondolt didaktikai eszközök a program három helyszínen (SI és HU) történő folyamatos kivitelezéséhez, a jövőben sokszorosítás lehetőségéve . A program kísérleti kivitelezése szakmai evalválással – a program három helyszínen (SLO és HU) történő folyamatos beindításának alapja.

Vabljeni na ogled prenovljenih prostorov! Tekintsük meg a felújított helyiségeket! Hvala za pozornost! Köszönöm a figyelmüket!