A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
TÁJÉKOZTATÓ AZ EURÓPAI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZERRŐL (CQAF) ÉS AZ FSZ-NEK A RENDSZERHEZ VALÓ KAPCSOLÓDÁSÁRÓL PROF. DR: KISPÉTER JÓZSEF EGYETEMI.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A minőségügy a könyvtárügyért
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1/38 Elkötelezettség a Kiválóságért /38 Elkötelezettség a Kiválóságért A Kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Önfejlesztés és horizontális tanulás
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Molnárné Stadler Katalin
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Az önfejlesztő terület bemutatása
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Szakiskolai fejlesztési program
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008 Menner Ákos

2007 VÁRT EREDMÉNYEI Intézményi fejlesztési célkitűzések hatékony megvalósítása Indikátorok feltöltése a benchmarking adatbázisba Horizontális tanulás eredményei, elszámolás Teljesítményértékelés módszerei, eszközei és az erre épülő képzés kialakítása

A CQAF Modell alkalmazása a szakképző intézményekben Vezetés Folyama-tok Dolgozók irányítása Politika és stratégia Partnerkap-csolatok és erőforrások A tevékeny-ség kulcs indikáto-rai Dolgozói eredmények Vevői eredmények Társadalmi eredmények Innováció és tanulás ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK

A Szakiskolai önértékelési modell bevezetési szintjei Az SZÖM II. szintjének megvalósítása Modell Képzés Útmutató Szakértői támogatás 3. KIVÁLÓSÁG SZINT 2. FEJLESZTÉSI SZINT 1. HELYZET- FELMÉRŐ SZINT

A minőségfejlesztési terület tervezett fő tevékenységei 2008 Intézményi felelősök felkészítése a SZÖM II bevezetésére Helyszíni szakértői támogatás biztosítása a SZÖM II megvalósításában Teljesítményértékelés eszközeinek biztosítása, intézményenként 2 fő képzése Önértékelés alapján megvalósuló külső értékelés lehetőségének biztosítása

Intézményi felelősök felkészítése a SZÖM II bevezetésére Akkreditált pedagógus továbbképzés Célja: A SZÖM II Modell megismerése, módszertan elsajátítása, önértékelés szabályozására felkészülés A minőségügyi felelősök részvétele Intézményenként 2 fő, 140 pedagógus 30 órás képzés Időszak: 2008 február – március 15 – 20 fős csoportokban gyakorlatorientált képzés

Támogatás biztosítása a SZÖM II megvalósítására Célja: a CQAF alapú önértékelés módszertani követelményeinek megfelelő önértékelés és fejlesztési terv elkészítése, az előző fejlesztések eredményének visszamérése, új fejlesztések indítása Szakértői, tanácsadói helyszíni támogatás Önértékelés megtervezése, elkészítése, a megvalósítás értékelése, a folyamat szabályozása intézményenként 48 óra Március – június Informatikai támogatás kialakítása Az önértékelés költségeinek részbeni finanszírozása: Dologi költségek Munkatársak tiszteletdíja Együttműködések támogatása

Teljesítményértékelés eszközeinek biztosítása, intézményenként 2 fő képzése Célja: a Közoktatási törvényben foglalt kötelezettség hatékony teljesítése, az oktatásban a legfontosabb erőforrás hatékony kezelése 2007-ben kifejlesztett teljesítményértékelési eszközök elektronikus formában való biztosítása A teljesítményértékelés 2008-09-es tanévben való alkalmazására felkészítés: 30 órás akkreditált képzés Intézményenként két fő szeptember – november Fejlesztések eredményének mérése, anonim adatok biztosítása

Közös Kritériumok (CQAF Modell) A CQAF alkotó részei Közös Kritériumok (CQAF Modell) Mérés (Indikátorok) Módszertan (Önértékelés) Előnyök Kölcsönös bizalom Átláthatóság Kredit Transzfer Mobilitás A CQAF alkotóelemei: egy modell, amely lehetővé teszi a rendszerek megtervezését, gyakorlatba átültetését, megvalósítását, értékelését és felülvizsgálatát a megfelelő szinteken, egy megfelelő módszertan a rendszerek felülvizsgálatára (pl. önértékelés), a folyamatos fejlesztés előmozdítása céljából; egy külső szerv általi monitoring nemzeti vagy regionális szinten (lehetőség szerint peer review (azonos tevékenységet végzők egymás általi értékelése) alkalmazásával)); /Az EU munkacsoport tagjai 2004-ben egymás rendszereit értékelték a CQAF-nak való megfelelőség szempontjából./ mérési eszközök kifejlesztése nemzeti vagy regionális szinten, annak érdekében, hogy segítsék a tagállamokat saját rendszereik monitoringjában és értékelésében. Monitoring (Külső értékelés) 9

Önértékelés alapján megvalósuló külső értékelés lehetőségének biztosítása A Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) harmadik eleme a Külső értékelés, egy olyan külső fél által történő értékelési rendszer működtetése, amely segíti a szakképzési rendszer és a szakképző intézmények értékelését, valamint az értékelés alapján kitűzött fejlesztések megvalósítását. Az Európai gyakorlat meghonosítása, a fejlesztés megközelítésű külső értékelés rendszerbe állítása Az intézmények támogatása működésük, illetve szakmai fejlesztéseik folyamatos fejlesztése érdekében Első lépésben az azonos irányítási szinten levő szervezetek egymás közti külső értékelésének megvalósítása

Önértékelés alapján megvalósuló külső értékelés lehetőségének biztosítása A külső értékelés intézményi szinten az önértékelés hitelesítését jelenti Segíti az intézmények által végzett mérések és értékelések rendszeres felülvizsgálatát, az intézmény működésének és eredményeinek rendszeres értékelését, valamint összehasonlítható adatok szolgáltatását a szakképzésen belül Jó gyakorlatok bemutatása, tapasztalatok megosztását Együttműködési hálózatok kialakítását

Önértékelés alapján megvalósuló külső értékelés lehetőségének biztosítása Intézmény „párok” pályázhatnak a külső értékelés megvalósítására Hazai, 20 intézmény Külföldi, 5 intézmény Támogatás az értékelés költségeinek finanszírozására: utiköltség, Közreműködők tiszteletdíja, Szakértői tiszteletdíj, Dologi költségek, Csak egyirányú értékelés Határidők: Szervezés 2008 első félév Megvalósítás 2008 második félév Értékelő csapat maximum 5 fő: 3-4 fő intézményi munkatárs, 1 fő külső szakértő, 1 fő kamarai munkatárs Értékelők előzetes felkészítése Fenntartók bevonása

Köszönöm a figyelmet! Menner Ákos : www.szakma.hu : menner.akos@szakma.hu d2@szakma.hu : 36-1-434-57-25