Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az óvodai tevékenységterv
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus értékelési rendszer
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Az óvodavezető helye a pedagógiai-szakmai ellenőrzésben, a pedagógus minősítés folyamatában Dr. Ottófi Rudolfné Köznevelési szakértő
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Marosi Katalin Oktatási Hivatal
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Forrás: Tóth Mária, OH TÁMOP Szakmai vezető
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Előadás másolata:

Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt

Pedagógiai szakmai ellenőrzés 2.2 Az óra/foglalkozáslátogatás

Az ellenőrzés szakaszai Előzetes felkészülés Helyszíni ellenőrzés- óra/foglalkozáslátogatás 3. Az ellenőrzés lezárása

Az ellenőrzés szakaszai 1. Előzetes felkészülés legutóbbi ellenőrzés és önértékelés vizsgálata, portfólió megtekintése (belső ellenőrzés dokumentumai) (a portfólió csak információforrás!! – nem értékeli a tanfelügyelő)

Az ellenőrzés szakaszai 2. Helyszíni ellenőrzés előzetes bejelentkezés bemutatkozás – rövid egyeztetés (tantestületnek is bemutatja a vezető) a pedagógiai munkával összefüggő tervezetek, dokumentáció helyszíni ellenőrzése (pl. tanmenet, e-napló, egyéni fejlesztési terv, tanulói produktumok…) 2 óra/foglalkozás látogatása (2 tanfelügyelő+vezető) interjúk

Az ellenőrzés szakaszai 3. Az ellenőrzés lezárása a szakértők részéről: egyeztetés értékelőlap kitöltése közösen (erősségek és fejleszthető területek megjelölése) 5 napon belül az értékelőlapot elektronikusan és 2 nyomtatott példányban eljuttatják az intézményvezetőnek

Az ellenőrzés szakaszai 4. Az ellenőrzés lezárása 2. Értékelőlap a pedagógus munkájának ellenőrzéséről (egy példány a pedagógusé /egy a személyi anyagba kerül) az értékelés eredményeit számszerűsítik – a minősítésbe beleszámít

Az ellenőrzés szakaszai 5. Az ellenőrzés lezárása 3. b, a pedagógus részéről 5 napon belül értékelőlapon értékeli az ellenőrzését végző szakértők munkáját párhuzamos folyamat!

Óra/foglalkozás megtartása Felkészülés Személyes találkozó Óra-/foglalkozás-látogatás Értékelés Az óra/ foglalkozás megtartása Az óra/ foglalkozás-megfigyelés előtti személyes találkozó Felkészülés az órára/ foglalkozásra Óra/foglalkozás megbeszélése, értékelése

Gyakorlat A) Páros munkában gyűjtsenek a tanulás eredményességét segítő / befolyásoló fogalmakat! Értelmezzék a következő dia ábráját, keressenek összefüggéseket a fogalmak között! Hol helyezkednének el az Önök által összegyűjtött fogalmak az ábrában?

Ábra értelmezése motiváció tanulói önértékelés differenciálás szempontok motiváció tanulói önértékelés szokásrend differenciálás

Gyakorlat B) Az összegyűjtött fogalmakat rendezzék a 8 pedagógus kompetencia szerint! Mely kompetenciák kerülnek a tanfelügyelet fókuszába?

Óra-/foglalkozáslátogatás értékelése értékelés egységes szempontok szerint az óra/foglalkozás célja és tartalma az alkalmazott módszerek az óra/foglalkozás felépítése és szervezettsége a tanulók munkája és magatartása a pedagógus munkája, egyénisége, magatartása az óra/foglalkozás eredményessége (megfigyelési szempontok Kézikönyv 48-49.o)