Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt
Pedagógiai szakmai ellenőrzés 2.2 Az óra/foglalkozáslátogatás
Az ellenőrzés szakaszai Előzetes felkészülés Helyszíni ellenőrzés- óra/foglalkozáslátogatás 3. Az ellenőrzés lezárása
Az ellenőrzés szakaszai 1. Előzetes felkészülés legutóbbi ellenőrzés és önértékelés vizsgálata, portfólió megtekintése (belső ellenőrzés dokumentumai) (a portfólió csak információforrás!! – nem értékeli a tanfelügyelő)
Az ellenőrzés szakaszai 2. Helyszíni ellenőrzés előzetes bejelentkezés bemutatkozás – rövid egyeztetés (tantestületnek is bemutatja a vezető) a pedagógiai munkával összefüggő tervezetek, dokumentáció helyszíni ellenőrzése (pl. tanmenet, e-napló, egyéni fejlesztési terv, tanulói produktumok…) 2 óra/foglalkozás látogatása (2 tanfelügyelő+vezető) interjúk
Az ellenőrzés szakaszai 3. Az ellenőrzés lezárása a szakértők részéről: egyeztetés értékelőlap kitöltése közösen (erősségek és fejleszthető területek megjelölése) 5 napon belül az értékelőlapot elektronikusan és 2 nyomtatott példányban eljuttatják az intézményvezetőnek
Az ellenőrzés szakaszai 4. Az ellenőrzés lezárása 2. Értékelőlap a pedagógus munkájának ellenőrzéséről (egy példány a pedagógusé /egy a személyi anyagba kerül) az értékelés eredményeit számszerűsítik – a minősítésbe beleszámít
Az ellenőrzés szakaszai 5. Az ellenőrzés lezárása 3. b, a pedagógus részéről 5 napon belül értékelőlapon értékeli az ellenőrzését végző szakértők munkáját párhuzamos folyamat!
Óra/foglalkozás megtartása Felkészülés Személyes találkozó Óra-/foglalkozás-látogatás Értékelés Az óra/ foglalkozás megtartása Az óra/ foglalkozás-megfigyelés előtti személyes találkozó Felkészülés az órára/ foglalkozásra Óra/foglalkozás megbeszélése, értékelése
Gyakorlat A) Páros munkában gyűjtsenek a tanulás eredményességét segítő / befolyásoló fogalmakat! Értelmezzék a következő dia ábráját, keressenek összefüggéseket a fogalmak között! Hol helyezkednének el az Önök által összegyűjtött fogalmak az ábrában?
Ábra értelmezése motiváció tanulói önértékelés differenciálás szempontok motiváció tanulói önértékelés szokásrend differenciálás
Gyakorlat B) Az összegyűjtött fogalmakat rendezzék a 8 pedagógus kompetencia szerint! Mely kompetenciák kerülnek a tanfelügyelet fókuszába?
Óra-/foglalkozáslátogatás értékelése értékelés egységes szempontok szerint az óra/foglalkozás célja és tartalma az alkalmazott módszerek az óra/foglalkozás felépítése és szervezettsége a tanulók munkája és magatartása a pedagógus munkája, egyénisége, magatartása az óra/foglalkozás eredményessége (megfigyelési szempontok Kézikönyv 48-49.o)