Információ 3eme osztályok részére 3A osztályfőnöke : M. Muzsnay (dmuzsnay.lfgeb@gmail.com) 3B osztályfőnöke : M. Monnot (omonnot.lfgeb@gmail.com)
A 3A osztály diákképviselői és helzetteseik Diákképviselők Helyettesek SZABO Holda RIKK-PÁKAY Lili BYUMA Sem CLOIX Maxime
A 3B osztály diákképviselői és helzetteseik Diákképviselők Helyettesek SAUTRIOT Thomas KALMAR Nikolett SZABO Bence SZUCS Benjamin
Ami a 2016 tanévben megváltozik A pedagógiai programok különböző ciklusokra illetve un. alapokra (socle) vannak felosztva Új tantárgyak - un. kiegészítő oktatások: Személyreszabott pedagógiai felügyelet (« AP ») Interdiszciplináris Gyakorlati Képzés (« EPI »)
Az új pedagógiai ciklusok A 2016-os tanévtől kezdve az összes osztály a CP-től a 3e-ig az új, ciklusokra osztott rendszert követi majd 2014 Tanév 2016 tól ELSŐ CIKLUS Bevezető Ismeretek Óvoda (Maternelle) MÁSODIK CIKLUS Alapvető Ismeretek Általános Iskola (CP, CE1, CE2) HARMADIK Megerősítés Általános Iskola (CM1, CM2. 6e) NEGYEDIK CIKLUS Elmélyítés Gimnázium (5e, 4e, 3e) Általános Iskola Gimnázium
Az új képzések közös alapjai 1. Gondolkodni és kommunikálni a nyelvek segítségével Helyes értelmezési és kifejezési formák elsajátítása szóban és írásban franciául Helyes értelmezési és kifejezési formák elsajátítása szóban és írásban egy második idegen- vagy regionális nyelven Matematikai, tudományos és informatikai nyelvek elsajátítása Művészeti és testdinamikai kifelyezési formák elsajátítása 5 Képzési Terület Specifikus Kompetenciákkal 2. A tanulás eszközei és módszertana 3. Állampolgári alapismeretek 4. Természeti és technikai rendszerek 5.A világ és az emberi tevékenységek értelmezése
Interdiszciplináris Gyakorlati Képzés (EPI) Az EPI foglalkozások átfogó interdisziplináris kezdeményezések amelyek egy egyéni vagy csoportos projekt gyakorlati megvalósítását teszik lehetővé Az EPI a 4. ciklus három éve alatt kerül megvalósításra és minden diákra vonatkozik Az EPI segít a diákoknak abban, hogy a tananyagban elsajátított tudást konkrétan alkalmazzák, átlássák a különböző tantárgyak és tudományok közötti kapcsolatokat, ahogy azt a mindennapi életben is tapasztalni és használni fogják Az EPI órákon a diákok egyéni vagy csoportos projektek megvalósításán dolgoznak Az EPI foglalkozások teljes értékű tanórák
EPI projekt példa 3e osztályban Tárgy: Test, Egészség, Jólét és Biztonság Cím A személyes profilom: egészségem és életmódom Cél Egy személyre szabott és bizalmas mappa létrehozása melyben a diákok adatokat és megjegyzéseket gyűjtenek egészségügyi helyzetükről, szokásaikról, életmódjukról. A diákok közvetlenül hasznosíthatják a tanagyagban elsajátított ismereteiket az emberi testről, illetve a fizikai megterhelésről és a sportról. Tantárgyak (SVT) Föld és Élet Tudományai, (EPS) Testnevelés, Technológia
A kiegészítő oktatások céljai A közös pedagógiai alaphoz (socle commun) kapcsolódó kompetenciák elsajátítása innovatív formában Képességfejlesztés – a diákok tanulási eredménye és szintjétől függetlenül A többi tantárggyal egyetemben hozzájárulnak: Az állampolgári alapismeretek képzéshez A művészeti és kulturális oktatásokhoz A « jövőm » képzéshez (parcours avenir) ami a szakmai és gazdasági világ megismerését egy munkagyakorlaton keresztül segíti elő NB: Információs nap az igazgatóval november 8. du 17:30
Az Új Francia Állami « Brevet » Diploma (DNB) Egy Új Diploma Az Új Francia Állami « Brevet » Diploma (DNB) NB: Információs nap az igazgatóval november 8. du 17:30
Évzáró Vizsgák HÁROM ÉVZÁRÓ VIZSGA SZÓBELI ÍRÁSBELI A szóbeli vizsga a diák egy megvalósított projektjét értékeli a 4. pedagógiai ciklusban az interdiszciplináris gyakorlati képzés- (EPI), a « Jövőm » képzés-, az állampolgári alapismeretek- vagy a « művészeti és kulturális oktatások » tárgyak keretében Osztályozás: 100 ponton ÍRÁSBELI Ez a vizsga a francia nyelv-, a földrajz és történelem-, illetve az állampolgári alapismeretek tárgyak tananyagát értékeli Ez a vizsga a matematika-, a fizika-kémia-, a föld és élet tudományai-, illetve a technológia tárgyak tananyagát értékeli
A « Brevet » (D.N.B.) diploma megszerzése A diák abban az esetben jogosult a Brevet diploma megszerzésére, ha a maximális 700 pontból legalább 350 pontot szerez. Az ismeretek és a képességek folyamatos ellenőrzése. 400 pont. Minősítések és határértékek: Megfelelő (assez bien) 420 pont fölött Jó/Dicséretes (bien) 490 pont fölött Kitűnő (très bien) 560 pont fölött
Az ASSR2 közúti közlekedési vizsga A vizsga korlátozott idejű feleletválasztós kérdéssor amely 20 kisorsolt szituációs tételt tartalmaz akárcsak a forgalmi engedély vizsgája: 10 helyes válasz elegendő az ASSR2 vizsgánál Megjegyzés: Kudarc esetén lehetőség van pótvizsgázni Az ASSR2 vizsga franciaországban kötelező a forgalmi engedély megszerzéséhez!
A Szakmai Világ Megismerése: Szakmai Gyakorlat (2017 Április 5 – Április 7)
A Gyakorlat Céljai A szakmai gyakorlatra kizárólag Budapest területén belül és a diák családjának vállalkozásain kívül kerül sor egy (több alkalmazottat foglalkoztató-) cégnél vagy intézménynél ahol a diák megismerheti ezek belső működését. A diák a gyakorlat előkészítése alatt felméri a képességeit, érdeklődési köreit, és elkezdi feltérképezni, milyen továbbtanulási pályák segíthetnek céljai elérésében: egyszóval megtanulnak egyéni továbbatanulási terveket lefektetni. Ez a gondolkodási folyamat 3eme osztályban még általánosabb érdeklődést, affinitást jelent tágabb szakmai területekkel kapcsolatban és még nem céloz meg specifikus hivatásokat – ezt egy évvel később, 2nde osztályban fogalmazzák meg a diákok.
A felkászülési időszak A diákok 2 választott szakterületről készítenek összegzést A diákok egy motivációs levelet fogalmaznak meg gyakornoki szerepkörre A gyakorlat alatt A diákoknak egy digitális, szakmai gyakorlati dossziét kell kitölteniük A gyakorlat után A diákok szóbeliben felelnek az osztályuk és a felelős tanár előtt