Az Önkormányzati ASP ..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
SZ Á R NY Szabad Ágyszámok Nyilvántartó Rendszere Bemutató.
- avagy hasznos gondolatok az önkormányzati ASP rendszerről
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A Felhívás kódszáma: KÖFOP VEKOP-16
Tájékoztató AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSe kapcsán a CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓról Február Előadó: dr. Szepesi Gábor Krucsó Balázs.
A NISZ feladatai az Önkormányzati ASP2 projektben
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Összeállította: Horváth Józsefné
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Az Önkormányzati ASP ..
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban

Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
SZÁMVITEL.
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Kormányzati informatikai infrastruktúra fejlesztése
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Önkormányzati adattárház
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Célegyenesben vagy a rajtvonalnál?
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
Előadás másolata:

Az Önkormányzati ASP .

Az ASP lényege, előnye Az ASP modell lényege, hogy a felhasználók egy egyszerű böngésző program segítségével az interneten keresztül vehetik igénybe a távoli szolgáltató központtól a tevékenységük támogatásához szükséges szoftvereket, alkalmazásokat. Előnye, hogy kiépítése és működtetése (a verziók követése) költséghatékonyabb és biztonságosabb, mint a helyi gépekre telepített programok esetén.

Az önkormányzatok informatikai fejlesztéseinek tapasztalatai A nagyobb lélekszámú, erőforrásokban gazdagabb önkormányzatok voltak sikeresek. Az e-közigazgatási megoldások jellemzően a saját honlap létrehozásában merültek ki. Szigetszerű megoldások jöttek létre. A szakrendszerek közötti integráltság szintje nagyon alacsony. Mindebből következik: Az önkormányzati informatikai fejlesztéseket koncentráltabb formában célszerű folytatni. A műszaki minőségi standardok elterjesztésének igénye, az optimális beruházási, illetve a működtetési forrásfelhasználás követelménye vetette fel az önkormányzati ASP megvalósítását.

Az önkormányzati ASP Az ASP technológia segítségével történő önkormányzati feladatellátás-támogatás kiterjesztése két lépcsőben valósul meg: az önkormányzatok önkéntes részvételével (ASP1 projekt); az önkormányzatok kötelező részvételével, országos kiterjesztés (ASP 2.0 projekt).

önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, Az ASP 1 projekt II. A projekt megvalósítása kapcsán keretrendszer és a következő szakrendszeri szolgáltatások jöttek létre: önkormányzati adó rendszer, gazdálkodási rendszer, ingatlan-vagyonkataszter rendszer, iratkezelő rendszer, önkormányzati és elektronikus ügyintézési portálrendszer, ipar- és kereskedelmi rendszer.

A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: Az ASP 1 projekt III. A 62/2015. (III.24.) Korm. rendelet értelmében: A Magyar Államkincstár szervezeti keretein belül felállításra került az Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály (ASP központ) az ASP rendszer működtetésére, és az alkalmazásokat igénybevevő önkormányzatok kiszolgálására. Az önkormányzati ASP központ működését biztosító adatközponti és hálózati informatikai infrastruktúra üzemeltetője a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt.

Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: Az ASP 2.0 projekt I. Az Önkormányzati ASP 2.0 projekt főbb céljai: a szolgáltatásrendszer országos kiterjesztése, az önkormányzati csatlakoztatások központi támogatása, az e-közigazgatási szolgáltatások fejlesztése, a szakrendszerek bővítése és továbbfejlesztése, adattárház megvalósítása, kapcsolódó hálózat és infrastruktúra bővítése (NTG)

Az önkormányzati ASP rendszer elemei

Keretrendszer A Keretrendszer biztosítja az ASP rendszer felhasználóinak azonosítását, a szakrendszerek integrációját, valamint a rendszer használata kapcsán a vezetők részére igény szerinti kimutatások készítését.

gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer A szakrendszerek adó szakrendszer gazdálkodási szakrendszer ingatlan-vagyon- kataszter szakrendszer ipar-, és kereskedelmi szakrendszer iratkezelő szakrendszer portál-rendszer (települési portál, ELÜGY portál, elektronikus űrlap szolgáltatás) hagyatéki leltárrendszer

Az önkormányzatok kötelező csatlakozásának kérdései Az önkormányzati ASP kötelező alkalmazásához a törvényi alapot az Mötv. módosításáról szóló 2016. évi LIV. törvény teremtette meg. Az önkormányzati ASP rendszerhez való csatlakozás módjának, határidejének, meghatározását kormányrendeleti szintre utalja. Az önkormányzati ASP rendszerről szóló 257/2016. (VIII.31) Korm.rendelet differenciált szabályozást tartalmaz.

A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: A csatlakozás módja A 257/2016. (VIII. 31.) ASP Korm. rendelet értelmében: Rendszercsatlakozás: az önkormányzat a feladata ellátásának támogatásához az önkormányzati ASP rendszer megfelelő szakrendszerét használja. Interfészes csatlakozás: az önkormányzat a saját informatikai rendszerének megtartása mellett meghatározott adatok számítógépes, automatizált adatátadás útján egy szabványosított csatolófelületen átadásra kerülnek az önkormányzati adattárház számára.

Csatlakozási határidők A csatlakozások három ütemben történnek meg: I. ütem – 2017. január 1. A kormányrendelet 4. számú mellékletében felsorolt önkormányzatok csatlakoznak a gazdálkodási és az önkormányzati adó rendszerhez. II. ütem – 2017. október 1. Az önkormányzati adó rendszerhez - kizárólag rendszercsatlakozással - csatlakozik valamennyi önkormányzat. III. ütem – 2018. január 1. 2018. január elsejéig az önkormányzati ASP rendszer valamennyi szakrendszeréhez csatlakozik az összes önkormányzat, vagy interfésszel kapcsolódik az adattárházhoz.

Az önkormányzati ASP előnyei az önkormányzatok számára Egységes, ingyenes központilag menedzselt, magas színvonalú támogató szolgálattal nyújtott szolgáltatás Jogszabályoknak megfelelő működés minden szakrendszerben Magas szintű rendelkezésre állás Állam által biztosított biztonságos hálózat (NTG) Böngésző alapú, kliens oldali alkalmazások telepítése nem szükséges Az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvénynek való – központi oldali – megfelelés

Csatlakozási feladatrendszer bemutatása

Képzések tantermi és géptermi oktatások keretében. Rendelkezésre álló anyagok: Felhasználói kézikönyv, e-learning, egyéb segédletek (folyamatok végigvezetése) A képzések illeszkednek a közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. Kormányrendelet által szabályozott rendszerbe, azokat a Kincstár nyilvántartásba vett továbbképzésként valósítja meg.

Csatlakozó önkormányzatok szakmai tevékenységei Az ASP 2.0 projekt keretében a csatlakozó önkormányzatoknak a következő szakmai tevékenységeket szükséges ellátniuk: Eszközök beszerzése Működésfejlesztés, szabályozás Elektronikus ügyintézés feltételeinek kialakítása Adatminőség javítás Tesztelés, ellenőrzés

Önkormányzati ASP - Ki mit biztosít? Informatikai feltételek: Munkaállomás(ok) Monitor Kártyaolvasó Nyomtatók Hálózati feltételek: Rack szekrény Switch Szünetmentes áramforrás Helyi strukturált hálózat Adatközpont Szakrendszeri alkalmazások Távközlési kapcsolatok Végponti csatlakozás

ASP 2.0 projekt I. ütem csatlakozási tapasztalatai Az ASP országos kiterjesztése I. üteme, 2017. január 1. 1640 önkormányzat csatlakozott a gazdálkodási szakrendszerhez (ebből 8 önkormányzat önkéntesen) 1678 önkormányzat vezette be az ASP adó szakrendszert

ASP 2.0 projekt I. ütem csatlakozási tapasztalatai A projekt ezzel a 2017. január 1-jére vállaltakat teljesítette, az önkormányzati ASP rendszert így jelenleg összesen 1732 önkormányzat használja. Az oktatások megtörténtek, az ügyfélszolgálat működik. A felmerült kisebb problémákat sikeresen kezeltük. Az önkormányzati szövetségek a rendszeres konzultációk alkalmával nem emeltek érdemi kifogást. Az egyes önkormányzatoknál felmerülő problémákat folyamatosan kezeljük.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!