Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
1 „Varratmentes Európa” program célja és tartalma Rajnai Gábor Miniszterelnöki Hivatala Stratégiai és Fejlesztéspolitikai Osztály Kárpát-medence Kincsei.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Off-label alkalmazás a mentésben Dr. Temesvári Péter orvos igazgató Országos Mentőszolgálat.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Dég, február 24.
1 A Transz-európai Közlekedési Hálózat (TEN-T) M8-8. sz. főút folyosóján a KÖZOP keretein belül megvalósulandó fejlesztések 2013-ig Hajmáskér, március.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
A TISZA MENTŐCSOPORT MŰKÖDÉSE
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Összeállította: Horváth Józsefné
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
Közúti pályák tervezése előadás vázlat
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Az úttervezési előírások változásai - KTSZ
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Előadó: dr. Bánky Tamás tudományos igazgató ÉMI Kht.
műszaki osztályvezető
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Forgalmi helyzetek. 1. rész
Előadás másolata:

Úthálózatvédelem a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél Útvonalengedélyezési tevékenység Vörös Anita útvonalengedélyezési vezető 30-277-7620 1/81-99-207 voros.anita@kozut.hu

Úthálózatvédelmi osztály Két alapfeladat Közútkezelői hozzájárulások = útvonalengedélyek kiadása Közúti járműellenőrzés 23 helyen összesen 33 mérőállomás Kiadott engedélyek száma évi ~80.000 db Mérlegelt járművek száma évi ~4 millió

Tevékenység szabályozása 13/2010. (X.5.) NFM rendelete 6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelete 12/2007. (III.13.) IRM rendelete KRESZ (1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendelete) 1988. évi I. tv. 156/2009. (VII.29.) kormány rendelet Útvonal-engedélyezési szabályzat Járműellenőrzési szabályzat

Mérőállomások - jelen 2009. lejárt a derogáció, bevezetésre került a hajtott tengelyekre a 11,5 tonnás megengedett tengelyterhelés. 250 járműellenőr, napi 24 órában Hatósági jogkörben eljárva, de nem hoznak határozatot, nem bírságolnak. HU-GO jegy értékesítés, túlsúly, túlméretre A Schengeni csatlakozás után, „le kell vonulni a határról”.

A Schengeni határ megszűnése után Meglévő határátkelőhelyeken: Akadálymentesítés (állami feladat); Ideiglenes ellenőrzéseknek (NAV, Rendőrség) megfelelő átépítés; Tehergépjárművek súly- és méretellenőrzésének megoldása (előszűrőkkel), a jelenlegi zárt rendszer fenntartása; Rendszeres hatósági jelenlét szükségessége.

A Schengeni határ megszűnése után Új gyorsforgalmi útszakaszok esetében (pl.: M43, M44) Súlymérés határoktól távolabb; Teljes keresztmetszetben; Előszűrők (HSWIM) alkalmazásával; Komplex, több szervezet számára alkalmas ellenőrzési pontok kialakítása; Pl.: M43 autópálya Makó térségében (tervezett) mérőállomás Hatósági jelenlét és támogatás szükséges.

Mérésszámok alakulása

Zalakomár

M7 autópálya Zalakomári mérőállomások létesítése NIF Zrt. beruházásában Mérőállomás az autópálya mindkét oldalán, TEN-T hálózati elemek, azaz M7 és M70 utak ellenőrzése; Előszűrővel támogatott Minden tgk. előzetes ellenőrzése az autópálya főpályáján

Zalakomár iker mérőállomások A 4. szerelvény túlsúlyos volt.

A 4. szerelvény túlsúlyos volt.

A 4. szerelvény túlsúlyos volt.

A 4. szerelvény túlsúlyos volt.

A 4. szerelvény túlsúlyos volt.

Forgalmi adatok összehasonlítása   2015. év Összesen (Letenye) 2016. első 3 hónap engedély 546 1627 jegyzőkönyv (engedély nélküli közlekedés) 579 2367 beszedett díjak 25,2 MFt 74,5 MFt Zalakomár jobb és bal oldal adatai az első három hónapban   Mérések száma Engedélyek száma Jegyző könyvek száma Túlsúlydíj Ft Eljárási Ft Bevétel összesen Ft Zalakomár bal 35 169 890 1449 9.760.500 12.919.500 34.045.550 Zalakomár jobb 36 639 737 918 6.268.450 8.100.000 19.287.900 Energiaellátás kiépítve; Forgalomszámláló fejlesztése tengelysúlymérésre alkalmassá tétele; Forgalomszámlálók cseréjénél komplex mérőállomás építése

Tervezett mérőállomások (rövid távon) M30 út – Szikszó M30 út – Szikszó M1 út – Lajta M1 út – Lajta M86 út – Vámoscsalád M4 út – Kengyeles M4 út – Kengyeles M86 út – Vámoscsalád M1 Lajta-építés alatt M43 Makó építés alatt 51-52 sz. főút 51-52 sz. főút Zalakomár M43 út – Makó M43 út – Makó

Útvonalengedélyező egységek BKK Közúti Szolgáltató Igazgatóság MAGYAR HONVÉDSÉG Úthálózat-védelmi osztály Autópálya Kezelők Útvonalengedélyezés Közúti járműellenőrzés Felügyelő központ Megyei engedélyezők Közúti járműellenőrök

Útvonalengedélyezés Központ Megyék Ügyfélszolgálat Egységes rendszer A megyéknél nem alaptevékenység Számlázás HU-GO útvonalszám bizonylat

Mitől útvonal-engedélyköteles a jármű vagy járműszerelvény? Túlsúly össztömeg 40 tonna felett Tengely 1-es nem hajtott 10 tonna 1-es hajtott 11,5 tonna 2-es tengelycsoport 18 ill. 19 tonna 3-as tengelycsoport 21,22 ill. 24 tonna Túlméret szélesség 2,55 m hosszúság 12 m ill. 16,5 m, 18,75 m magasság 4 m

Díjszámítások Eljárási díj Túlsúlydíj alapdíj X sürgősség X bonyolultság X távolság Túlsúlydíj Össztömeg - 40 tonna felett minden megkezdett 5 tonnánként Tengelytúlsúly – tengelyenként, vagy tengelycsoportonkénti túllépés

Engedélyek kiadása - MK Szoftver támogatás ÚVR integrált rendszer Linea útvonal-optilamizáló program Útvonal és közlekedési feltételek Olyan optimális útvonal meghatározása, amelyen a szállítmányok az úthálózat állagának megóvása mellett, a forgalom- és közlekedésbiztonságot is szem előtt tartva célba érnek.

ÚVR 5 rendszert váltott ki Közbeszerzési eljárás ~ 200 millió ÚVR – Mérőállomás ÚVR – Központ ÚVR – Hatóság, társszerv ÚVR – Eoffice ÚVR – Admin, VEM modulok

ÚVR

Linea Főbb jellemzők: - Súlyozások Akadályok Rétegek - Tolerancia szorzók DIS – forgalomkor-látozások

Az útvonal kijelölését akadályozó tényezők ~ 31 662 km közút (MK kezelésében lévő) 8329,5 km főhálózat 1304,3 km gyorsforgalmi hálózat 8633 db csomópont 7324 db híd ~ 4 km híd 1788 db vasúti kereszteződés Az országos közúthálózat 27 %-a településeken halad keresztül. 2010. adatok

Hidak- országos közúthálózat

Az útvonal kijelölését akadályozó tényezők Körforgalom Jelzőlámpák Jelzőtáblák Szalagkorlát Felsővezetékek

Milyen járművek útvonalengedély kötelesek

Milyen járművek útvonalengedély kötelesek

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Figyelmeztető jelzések előírásai

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Kíséreti előírások

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Forgalom biztonsági előírások A szembejövő forgalom leállítása kötelező amennyiben a járművek egymás melletti elhaladásakor a szükséges oldaltávolság nem biztosítható.

Engedélyekben szereplő közlekedési feltételek Napszakkorlátozás

Különösen bonyolult útvonalengedélyek Útvonalbejárás Egyeztetés a megyei forgalomtechnikai osztállyal, hidászokkal Független szakértői vizsgálat MÁV áramellátási szolgálat Felsővezetékek Egyéb szolgáltatók Helyi önkormányzatok

Akikre nem vonatkoznak a szabályozások 13/2010. (X.5.) NFM rendelet Két csoport Nem kell díjat fizetni Nem kell engedélyt váltani

Mezőgazdasági járművek

Kommunális hulladék szállítás

Téli úttisztítás

Katasztrófavédelem

Baleset

„Szélmalom harc”

Akik semmiből nem tanulnak…

Gönyű kikötő - Pétfürdő, Nitorgén Művek Hosszúság X Szélesség X Magasság X Össztömeg 29,14 m X 7,3 m X 8,55 m X 90 tonna 40 m X 5,4 m X 6,6 m X 215 tonna 24,5 m X 6,8 m X 6,8 m X 75 tonna

Új irányok, fejlesztések TSM – nemzeti tengely súlymérő projekt ÚVR – tovább fejlesztése behajtási engedélyek Linea – újabb rétegként felkerülnek a súlykorlátozott szakaszok – a teljes rendszer reorganizációja 2017-ben

Köszönöm a figyelmet!