UVK, tapasztalatok és problémák

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
© Dézsi Zsolt Vám és jövedéki ismeretek az adóellenőrzésben APEH Dr. Dézsi Zsolt.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Uniós Vámkódex szerinti vámeljárások április 14.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
2009. május MŰSZAKI TÉRINFORMATIKA KONFERENCIA 1 Szabad forráskódú agrár ágazati téradat nyilvántartórendszer (VINGIS) Katona Zoltán (FÖMI) -
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Bűnüldözési és nyomozóhatósági jogkör. Előadás vázlata Jogi szabályozás NAV hatáskörébe tartozó bűncselekmények NAV nyomozóhatóságai Felderítés, nyomozás.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
SZÁMVITEL.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Piaci kockázat tőkekövetelménye
VÁRATLAN MŰSZAKI ESEMÉNYEK
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

UVK, tapasztalatok és problémák ICC Magyar Tagozat Vám- és kereskedelemtámogatási Munkacsoport 2017 március 21.

Bemutatkozás VJASZSZ Célja Tevékenysége Sikerei Jövő www.vjaszsz.hu

Hivatkozások UVK - Uniós Vámkódex létrehozásáról szóló 952/2013/EU rendelet FJA - (EU) 2015/2446. felhatalmazáson alapuló rendelet VA - (EU) 2015/2447. végrehajtási rendelet ÁTM - (EU) 2016/341. felhatalmazáson alapuló rendelet az átmeneti szabályokról UVK-MP - (EU) 2016/578. végrehajtási határozat az UVK-ban előírt elektronikus rendszerek kifejlesztésére és telepítésére vonatkozó munkaprogram létrehozásáról Vtv - uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2016. évi XIII. törvény Art - Adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény NGM r. - uniós vámjog végrehajtásának részletes szabályairól 11/2016. (IV. 29.) NGM rendelet NAV Korm.r. – 485/2015. (XII. 29.) Korm. rendelet a NAV szerveinek hatásköréről és illetékességéről NGM szakértői r. – 40/2016. (XI. 17.) NGM rendelet a vámjogi szakértői hatósági képzésről és hatósági vizsgáról NGM vámügynöki r. – 41/2016. (XI. 17.) NGM rendelet a a vámtanácsadói és vámügynöki nyilvántartásról, valamint a vámtanácsadók és vámügynökök kötelező továbbképzéséről

Operatív vámkezelések meglepően jól átlendültünk a tavaly május 1-jén vámhatósággal kölcsönös érdek a működőképesség fenntartása (kivéve: 42-es EK-hoz ÁFA-biztosíték csak közvetett vámkezeléssel) UVK 5. cikk 16. pont UVK 158-200.cikk árunyilatkozattal kapcsolatos eljárási szabályok UVK 201-276.cikk vámeljárásokra vonatkozó rendelkezések

Elektronikus adatcsere, archiválás lehetősége megbízásokon, származási igazolásokon kívül gyakorlatilag minden okmány küldhető és tárolható elektronikus formátumban megkönnyíti, gyorsítja a megbízókkal és a vámhivatallal az ügyintézést (pl. új engedéllyel még a T-okmányt sem kell bevinni a VH-ba) UVK 278-281. cikk – átmeneti 2020.12.31-ig, munkaprogram UVK 6. cikk, 12. cikk FJA. 2. cikk

EGYKE-bejelentések lassan egy éve nem tudjuk rendesen bejelenteni magunkat (pl. visszajelzés hiánya), de még nem követelik meg kötelezően csak papíralapon működik, pl. ügyfélkapun nem kitöltési anomáliák, megbízási formák ismerethiánya Art. 7.§ UVK 18-19. cikk – Vámjogi képviselet Vtv. 20.§

Vámjogi szakértői, vámügynöki vámtanácsadói minősítések a teljes vámszakmát érinti, lemarad, aki kimarad 2 év a megszerzésig! UVK.18-19. cikk, 39. cikk d) pont; VA 27. cikk Vtv. 18.§, 23.§, 114-117.§ NGM r. 3.§ NGM szakértői r. NGM vámügynöki r.

Ügyintézési határidők 30 nap befogadás, 120+30 nap ügyintézés, óriási visszalépés a korábbi Ket. szerinti ügyintézési határidőkhöz képest üzletvesztések veszélye, pl. aktív feldolgozásnál kijárásos rendszer visszatérése UVK 22. cikk, FJA 11-13. cikk; VA 12-14. cikk Vtv. 21.§

Új engedély vagy módosítás? ennek eldöntése a vámhatóság részéről, lenti Vtv.- módosítás csak január 1-től lépett életbe „jelentős módosítás”: aránytalanul nagy adminisztratív intézkedés, vámfelügyelet, (különleges vámeljárásoknál) gazdasági feltételek vizsgálata szükséges FJA 250-254.cikk; VA.345. cikk Vtv. 121.§ (11)-(14) bekezdés

Újraértékelések módosítási kérelem, új engedélykérelem alapján vámhatósági ütemterv alapján, összhangolás sorrendiség (pénzügyi kockázat, AEO-s más engedélyekkel, nem AEO-s AEO-kritériumokkal, stb) új engedély, AEO-nál régi engedélyszámmal, kettébontás „belegyorsítson”-e a cég? UVK 23. cikk FJA 15-22. cikk

Összkezességi engedélyek beve- zetése, garanciák, kezességek mindenhol, ahol biztosíték szükséges, már alap az összkezességi engedély meg kell osztani az összkezességi engedélyt november 26 előtt még összkezességi engedély nélkül is lehetett banki garanciákkal engedélyeket kérni, folyamatban lévőkkel volt gond UVK 95. cikk UVK 92.-94. cikk FJA 82.-83. cikk Vtv. 60-61.§ NGM r. 26-28.§, 30.§

Engedélyezett címzetti engedélyhez átmeneti megőrzés egészen sokáig működhetett május 1 után is nélküle a régi engedélyekkel, most csak esetileg átmeneti megőrzési raktár kezesség/garanciaigénye gond és felesleges, más országok áthidalták 0%-os biztosítékigény lehetősége a legjobbaknak UVK 233. cikk (4) bekezdés – EC UVK 144. cikk, 147. cikk (1) bek., 148. cikk

BNYNY csak közvetett képviseletben nő a vámügynök kockázata (felelősség az ügyfél miatti hibákért/cselekményekért is) kiváltása: ügyfélnek engedélyszerzés, szintén a vámügynök pozícióját rontja UVK 5. cikk 15. pont - nyilatkozattevő UVK 182. cikk

Aktív feldolgozás összevonása a vámfelügyelet melletti feldolgozással kedvező, egy engedély kell, elég a feldolgozás után eldönteni, hogy végtermék vagy alapanyag után, vagy értékesítési iránytól függően egyáltalán meg kell-e fizetni a vámterheket UVK 210-211. cikk – Különleges eljárások UVK 256. cikk – Aktív feldolgozás

Központi vámkezelés nagy lehetőség, de ügyfélvesztést is jelenthet egyelőre csak Magyarországon belül vagy bilaterális megállapodásokkal működhet már van kiadott engedély Magyarországon belülire UVK 179. cikk FJA 149. cikk, VA 229.-232. cikk

Dr. Sándor János www.adintrade.hu Köszönöm a figyelmet! Dr. Sándor János www.adintrade.hu consulting@adintrade.hu +36 20 967 3702 1132 Budapest, Csanády utca 5. info@adintrade.hu www.adintrade.hu Tel.: +36 1 780 2553