Városfejlesztési alpolgármester

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E.ON – Versenyben Önökért! Novotny Dénes KKV szegmensvezető Értékesítés és Marketing Osztály.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Összeállította: Horváth Józsefné
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Gyakorlati megvalósítása
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ

Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
Eszék lakos; egyetemi város, megyei székhely
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
„Út a munkához”program
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Településföldrajz II. A városok fejlődése.
Lorem ipsum.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Baranya Megyei Önkormányzat
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Készítette: Koleszár Gábor
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Városfejlesztési alpolgármester ASP SZEGEDEN Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármester

Szeged bemutatása Szeged megyei jogú város, Magyarország negyedik legnagyobb városa, a hét regionális központ egyike, a Dél-Alföld legnagyobb városa, Csongrád megye székhelye. Magyarország negyedik legnépesebb városa (2009) - 2010-re már várhatóan a harmadik. Története az új-kőkorig nyúlik vissza (Kr. e. 5000), amikor Szeged és környéke már lakott terület volt. Napjainkban a régió központja, nemzetközi szinten is kiemelkedő egyetemi- és kulturális város, és a turisták körében is népszerű. Szeged az M5-ös autópálya, az 5-ös, a 43-as, 47-es és az 55-ös utak találkozópontja, hazánk egyik legjelentősebb, dinamikusan fejlődő közlekedési csomópontja. Gazdasági szempontból hazánk élelmiszeriparának egyik központja. A Szegeden és környékén fűszerpaprikát termesztenek és dolgoznak fel (Szegedi Paprika), mely karöltve a szalámi gyártással (Pick Szalámi) nemzetközi hírnévre tettek szert. Kimagasló kulturális eseménynek számít a nyaranta mûködõ Szabadtéri Játékok, melyet 1931 óta rendeznek. A Szegedi Tudományegyetem pedig az Academic Ranking of World Universities (A világ egyetemeinek tudományos rangsorolása) listán az ország legjobb minősítésű egyeteme.

Szeged - Főbb mutatószámok, adatok év állandó lakcímre bejelentett népesség száma lakónépesség száma Iktatott ügyiratok száma ügyintézők száma 2002 164 153 Fő 164 713 Fő 196 329 irat NA 2003 163 525 Fő 164 227 Fő 226 001 irat 551 Fő 2004 163 201 Fő 163 951 Fő 260 440 irat 547 Fő 2005 163 155 Fő 164 177 Fő 209 493 irat 2006 163 622 Fő 165 352 Fő 220 252 irat 2007 164 617 Fő 167 345 Fő 376 818 irat 515 Fő 2008 165 646 Fő 169 041 Fő 417 882 irat 2009 165 129 Fő 169 740 Fő

Elektronikus önkormányzati szolgáltatások Négy fokozatban az 1. a legalacsonyabb, a 4. a legmagasabb szintű szolgáltatásokat nyújtja. Magyarországon a bevezetése 2005-2006-ban megkezdődött Szeged e-közigazgatás 3. szintű rendszerét 2007-ben adták át A rendszer olyan felépítésű, hogy Szeged MJV igényein túl kisebb településeket is képes hatékonyan kiszolgálni. 2009. október 01-től az elektronikusan indított ügyek fogadását köteles az önkormányzat biztosítani az ügyfélkapun keresztül.

Az ASP (Application Service Provider) Mi az ASP ? Az ASP (Application Service Provider) Olyan informatikai szolgáltatási lehetőség, ahol egy központi informatikai alkalmazást további külső felhasználók számára tesznek elérhetővé. Gyakorlatban: Egy központi informatikai rendszer bizonyos szolgáltatásainak igénybevételi lehetőségeit biztosítják további felhasználók, jellemzően kisebb települések számára.

Szeged 1. Település 2. Település 3. Település …. ASP Egységes ügyintézési folyamat modell alkalmazása Szeged ASP szolgáltató 1. Település 2. Település 3. Település …. ASP szolgáltatások felhasználói

Szélessávú VPN kapcsolat Technológiák Az ASP szolgáltatásainak szoftveres technológiai alapjait a nyílt szabványú Open Source termékek képezik. Alapfeltételek: Biztonságos kapcsolat (szerver-kliens) - Gyors adatátviteli sebesség Szélessávú VPN kapcsolat Stabil, robosztus szerver oldali háttér A kliens oldali számítógépek erőforrás igénye minimális! Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata zászlajára tűzte a nyílt szabványokon alapuló, és nyílt forráskódú eszközök, megoldások alkalmazását.

Partnereink az ASP szolgáltatásban Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, valamint intézményei: oktatási, egészségügyi, kulturális, szociális terület, étkezési terület Budapest, XI. kerületi Polgármesteri Hivatal – Újbuda és GAMESZ-e. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (Egyesítés előtt. Informatikai- és Hírközlési Minisztérium) Szeged Kistérség Többcélú Társulása Gyula és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Körös-szögi Kistérség Többcélú Társulás Törökbálint Város és Intézményei Szarvas Város és Intézményei Elek Város és Intézményei Sopron Megyei Jogú Város IGSZ-e és Intézményei Békés Megye Hivatala és Intézményei Orosháza Város és Intézményei Abony Város és Intézményei Szarvasi TISZK Már most ASP szolgáltatások az ország egész területén. Kisebb önkormányzatoktól a nagyobbakig is!

Miért jó az Ön önkormányzatának csatlakozni? - Biztosítja a jogszabályi megfelelőséget: pl. korszerű elektronikus ügyintézés, jogszabálykövetés. - Saját fejlesztés helyett gazdaságosabb szolgáltatás-igénybevétel - Olcsóbb üzemeltetés: Nem kell szerver, nem kell üzemeltetésre költeni. - Alacsony indulási költség: 5% önrésszel: oktatás, bevezetés, szükséges számítógépek egyéb hardver szoftver elemek. - Szigorú információbiztonsági szabályok alkalmazása, auditált rendszerek. - Nincsenek Licenc díjak, csak tervezhető alacsony havi költségek. - 5 évre a pályázat biztosítja a biztos működést. - A szegedi önkormányzat teljes garanciát vállal – akár plusz forrás bevonásával – a központ megfelelő működtetésére.

A csatlakozás azonnali előnyei: Technológiai fejlesztés A csatlakozók a pályázat keretein belül 95%-os támogatás mellett építik ki a szükséges hardware környezetet. Beleértve az internethez, ASP szolgáltatóhoz való csatlakozást is. Ügyvitel fejlesztés Komplett ügyviteli rendszerek állnak rendelkezésre a csatlakozást követően, melyek segítségével napi gyakorlattá válik az elektronikus ügyintézés. A csatlakozó önkormányzat ügyfelei (a lakosok) ugyanazon szolgáltatásokat használhatják saját településükön, mint bármely nagyváros lakói.

A csatlakozás hosszú távú előnyei: - Az ügyviteli rendszerek folyamatos fejlesztése, üzemeltetése biztosítja az ügyintézés zavartalanságát, miközben az üzemeltetés költségeit minimális szinten tartja. (Pályázati követelmény is!) - A modern informatikai eszközök alkalmazása segíti a városvezetői munkát, megkönnyíti a költségvetés tervezését, vagy az üzemeltetésben jelentkező esetleges kiugró költségek felderítését.

Miért épp Szeged? E-GO díj Az ASP szolgáltatói feladatok egyik vetülete a lakosság felé történő kommunikáció, melyet Szeged esetében a Települési Önkormányzatok Szövetsége – nagyvárosi kategóriában – 2007-ben első, 2008-ban második díjjal ismert el. 100%-os saját tulajdonú cégén keresztül 2002-óta ASP szolgáltatóként tevékenykedik. Hivatali dolgozók száma a 2002-es adathoz képest csökkent, az iktatott ügyek száma pedig a duplájára emelkedett. Ezáltal kimondható : A szegedi informatika már bizonyított, és több éves tapasztalattal rendelkezik az ASP szolgáltatások terén.

Miért jó választás Szeged, mint ASP központ? Az ASP központ megvalósítása illeszkedik - az innovációra és tudásalapú gazdaságfejlesztésre épülő BIOPOLISZ program megvalósításához, amely eredményeképpen Szeged 2015-re nemzetközileg ismert és elismert tudásvárossá válik, ahol a tudásintenzív ipar és üzleti szolgáltatások dinamikus gazdasági fejlődést generálnak; jóléti és fejlődési perspektívát kínál nemcsak Szeged, hanem a Dél-alföldi régió és a határokon átnyúló eurorégió szereplői, lakói számára. - a Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter – Szegedi Tudományegyetem nemzetközi színvonalú tudásbázisára, és a klaszter tagvállalatainak gyakorlati eredményeire támaszkodó üzleti együttműködéseihez és innovatív fejlesztéseihez.

A csatlakozás lehetősége: Hogyan csatlakozhat? Jelen stádiumban mindössze egy szándéknyilatkozat aláírására van szükség a csatlakozásról. Ez a nyilatkozat nem kötelező érvényű, hiszen az üzemeltetés pontos költségei még nem ismertek. Leadható több szándéknyilatkozat is!

Köszönöm a figyelmüket! Kérdés esetén forduljanak bizalommal hozzánk! Elérhetőség: Szegfű László - Informatikai osztályvezető Telefon: 06-62/564-444 E-mail: szegfu.laszlo@szeged.eu