Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret Fiatal tantárgy – 2004-től tanítjuk Általános iskola 8. osztály szakkör Gimnázium 11-12. osztály Fakultáció – érettségi fölkészítés OKTV
Új tantárgy - válaszok Az audiovizuális média meghatározó szerepe a társadalom egésze, kiváltképpen a felnövekvő generációk életében. Mozgóképuralom – televízió, mozi, online média. Megoldások, megfejtések, válaszok keresése. Befogadó – alkotó jellegű oktatás, tanulás.
Kortárs tantárgy – saját világ Az órákon a tanulók általában úgy érzik, hogy az ő világukat szólítja meg az iskola, s nem valamiféle elvont, absztrakt vagy távoli világot kell befogadniuk. A mozgókép- és médiaoktatás osztálytermi visszajelzéseinek rendre meghatározó motívuma az öröm. Együttműködés – gyakorlat, elmélet.
Kreatív gyakorlatok önállóság - alkotás kommunikációs és együttműködési készség alkotásra való beállítódás a diákok nemcsak passzív befogadói a műveknek, hanem maguk is alkotnak a tantárgy-jellegű tartalmak befogadása mellett önálló mozgóképi szövegek készítése, létrehozása élményszerű, személyes, adekvát
Gyakorlati példák – 1. 8. osztály – csoportmunka – órai keretek animáció készítése megadott témához Zene http://www.youtube.com/watch?v=gv5c3MLWF4Y&feature=youtu.be
Gyakorlati példák – 2. 8. osztály – szakkör mozgókép, animáció - alapgyakorlatok bővebb időkeret – kiérleltebb munkák http://www.youtube.com/watch?v=rZd8AudFnA8&feature=youtu.be
Gyakorlati példák – 3. Középiskola12. gimnázium - osztályprojekt Szabadság, szerelem film – március 15. Együttműködés, kreativitás – közös munka http://www.youtube.com/watch?v=6IgQ41rOU4Q
Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: esszé – projektfeladat „Készítsen 3-6 perces dokumentumfilmet vagy fikciós videóetűdöt, amelynek a középpontjában egy olyan cselekményelem áll, amelyben két ember együttműködésének sikerességét az adja, hogy - bár szociokulturális szempontból (például iskolázottság, értékrend, neveltetés, nyelvtudás), vagy fizikai adottságaiknál fogva filmje szereplői kifejezetten távol állnak egymástól, - markánsan eltérő tulajdonságaik szerencsésen egészítik ki egymást!”
Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: projektfeladat Önálló diákmunka – tanári konzultáció Kreativitás Munkanapló Munka megtervezése Forgatás Az elkészült munka önálló értékelése http://www.youtube.com/watch?v=v08Ir1lpJqo Precíz hanyagság - videó