Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tehetséggondozás művészetek
Advertisements

Mozgóképkultúra és médiaismeret Háttér: ● Választható közismereti vizsgatárgy (5. érettségi tárgy) ● ig kétszintű az érettségi 2011-től a felvételi.
G YAKORLATI MÉDIAOKTATÁS Produktív média - Budai Középiskola.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Szerelmes Shakespeare” a KATEDRA ISKOLÁBAN „ A mi digitális iskolánk” pályázat.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Könyvtárhasználati verseny
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Az e-portfólió használati köre
Gazdasági ismeretek.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A gyerek nem az életre készül, hanem él
„Sztárok” az irodalomban
A kompetencia alapú oktatásról
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Drogokról Saját modul megvalósítás es tanév Készítette : Szegedi Károlyné.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A középiskolai közösségi szolgálatban rejlő pedagógiai és intézményi lehetőségek - Pavlics Tamás - „Önkéntesség – közoktatás – közösségi szolgálat” szakmai.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
1 A Világ – Nyelv Program és a nyelvi előkészítő évfolyam július 07.
Eötvös Loránd Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Kaposvár (volt Rippl-Rónai)
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
ÚTI BESZÁMOLÓ Tanártovábbképzés Barcelonàban
DARUS a gyermekekért.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Diákok a „második” sorból
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Regionális konferencia
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Programjaink fizikából a es tanévben
SZÁMALK-Szalézi Szakgimnázium
Előadás másolata:

Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret Fiatal tantárgy – 2004-től tanítjuk Általános iskola 8. osztály szakkör Gimnázium 11-12. osztály Fakultáció – érettségi fölkészítés OKTV

Új tantárgy - válaszok Az audiovizuális média meghatározó szerepe a társadalom egésze, kiváltképpen a felnövekvő generációk életében. Mozgóképuralom – televízió, mozi, online média. Megoldások, megfejtések, válaszok keresése. Befogadó – alkotó jellegű oktatás, tanulás.

Kortárs tantárgy – saját világ Az órákon a tanulók általában úgy érzik, hogy az ő világukat szólítja meg az iskola, s nem valamiféle elvont, absztrakt vagy távoli világot kell befogadniuk. A mozgókép- és médiaoktatás osztálytermi visszajelzéseinek rendre meghatározó motívuma az öröm. Együttműködés – gyakorlat, elmélet.

Kreatív gyakorlatok önállóság - alkotás kommunikációs és együttműködési készség alkotásra való beállítódás a diákok nemcsak passzív befogadói a műveknek, hanem maguk is alkotnak a tantárgy-jellegű tartalmak befogadása mellett önálló mozgóképi szövegek készítése, létrehozása élményszerű, személyes, adekvát

Gyakorlati példák – 1. 8. osztály – csoportmunka – órai keretek animáció készítése megadott témához Zene http://www.youtube.com/watch?v=gv5c3MLWF4Y&feature=youtu.be

Gyakorlati példák – 2. 8. osztály – szakkör mozgókép, animáció - alapgyakorlatok bővebb időkeret – kiérleltebb munkák http://www.youtube.com/watch?v=rZd8AudFnA8&feature=youtu.be

Gyakorlati példák – 3. Középiskola12. gimnázium - osztályprojekt Szabadság, szerelem film – március 15. Együttműködés, kreativitás – közös munka http://www.youtube.com/watch?v=6IgQ41rOU4Q

Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: esszé – projektfeladat „Készítsen 3-6 perces dokumentumfilmet vagy fikciós videóetűdöt, amelynek a középpontjában egy olyan cselekményelem áll, amelyben két ember együttműködésének sikerességét az adja, hogy - bár szociokulturális szempontból (például iskolázottság, értékrend, neveltetés, nyelvtudás), vagy fizikai adottságaiknál fogva filmje szereplői kifejezetten távol állnak egymástól, - markánsan eltérő tulajdonságaik szerencsésen egészítik ki egymást!”

Gyakorlati példák – 4. középiskola – OKTV: projektfeladat Önálló diákmunka – tanári konzultáció Kreativitás Munkanapló Munka megtervezése Forgatás Az elkészült munka önálló értékelése http://www.youtube.com/watch?v=v08Ir1lpJqo Precíz hanyagság - videó