Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Általános célok Csapatépítés, kooperáció, EQ- fejlesztése Sport, egészséges életmód Önállóságra nevelés Tájékozódás, térlátás Kommunikáció Konfliktuskezelés.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Az erdei iskolai projektek és azok szervezésének módszertana
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A rendezvényszervezés feladatai
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A játék A játékosság.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
Kitagolás – foglalkoztatás – életminőség Az intézményi kiváltás foglalkoztatási szempontú aspektusai.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Az erdei iskola  Fogalma  Története  Jellemzői  Szervezése  Költségek és források  Ellenőrzés, értékelés.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Előadó: Tarcali Katalin
A szaktanácsadó segítő szerepe
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A játék A játékosság.
Az üzletek operatív működtetése
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI dorka@jgypk.szte.hu Táborok szervezésének, vezetésének alapismeretei, az egészséges közösség kialakításának érdekében Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI dorka@jgypk.szte.hu

Tábor, táborozás Sajátos szocializációs, közösséget építő és fejlesztő, nevelési szintér. Elsődleges célja az élményszerzés, személyiség fejlesztés. Feladata, hogy tábori programokon, értékteremtő ismereteken, képzéseken keresztül valósítsa meg a kitűzött célokat, elvárásokat. Megvalósítása teljes vagy részbeni ellátáson, több napos, vagy hetes turnusokban szerveződik.

Az indoor-outdoor tevékenységek a programban Outdoor: szabadtéri, kinti… egészségfejlesztés, képességfejlesztés, készségszinté emelés Célok, feladatok: természet közeliség, fizikai aktivitás, kaland keresés, fejlesztés, jókedv, élménykeresés… Kiknek? Baráti társaságoknak, csoportoknak, szervezeti egységeknek… Kivel? Trénerrel, animátorral, egészségfejlesztővel, rekreátorral

Indoor: szobai, benti, tantermi… egészségfejlesztés, képességfejlesztés, készségszinté emelés. Célok, feladatok: munkahelyi szituációk, életszerű modellek, gyakorlatok, jókedv, nyitottság probléma, konfliktus megoldását keresi, megbeszélés, visszajelzés, feedback felismerés, megoldáskeresés, kiválasztás, döntés

Táborozás fajtái a közösségi célok figyelembevételével Mozgó tábor Alkalmi színtér Berendezése és felszereltsége szegényes A szállást adó sátrak Egyéni eszközök Terepadottságok figyelembevétele Minimális kényelmi szolgáltatások Álló tábor Tervezhetőbb színtér Hosszabb ideig tartó helyszíni programok Berendezése, felszereltsége gazdagabb, kényelmesebb Tábori szolgáltatások igénybevétele Gazdagabb programlehetőségek Közlekedés igénybevétele

Táborozás tervezése, előkészítése Igények, elképzelések felmérése, személyes tervek, tevékenységek Környezet adottsága esztétikum Felszerelés - táborhely, létszám - táborhely Programterv, étkezés, pihenés Infrastruktúra Szabályok, előírások Évszak, időjárás Várható költségek Szervezők, segítők kiválasztása

Táborozás lebonyolítása Legyen élmény kereső, közösséget formáló, csapatépítő, játékos, pihentető Törekedjünk az ismeretek bővítésére, kultúra átadásra, látnivalók bemutatására Napirend és programok tervezése, kialakítása Szabadtéri programoknál „B” terv készítés Felelős személyek kijelölése, kihirdetése Folyamatos tájékoztatások, értékelések, eredményhirdetések…

Személyi kompetenciák Szakmai elvárások, képzések, végzettségek Pedagógiai, pszichológiai, egészségtudományi ismeretek elsajátítása Személyes mintaadás, mintakövetés Önképzés

Ami megvalósítható, elérhető Önképzés, esztétikai érzék fejlesztés, ismeretszerzés Egészségfejlesztés, pozitív életmód, életvitel kialakítás Teljesítő képesség növelés, motoros képesség növelés Természet megismerése Csapatépítés, személyiségfejlesztés, szociometriai lehetőségek

Köszönöm a figyelmet!