A probléma forrása! általános iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A többfokozatú képzés kezelésének problémái a TVSZ-ben László Gyula.
Advertisements

KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
A gazdaság és az oktatás együttműködése
Tanulmányok szerepe a karrierben Kozellné Szabó Csilla Ozeki Informatikai Kft.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Technical University of Budapest
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Inga lengésideje nem függ a bankoktól
Mérnökképzés a XXI. század elején Jobbágy Ákos oktatási igazgató BME.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
SZTE TTIK Kari Nyílt Nap december 17. SZTE Bolyai Intézet = Matematika Tanszékcsoport = { Matematika BSc (3 év), Matematikus, Alkalmazott matematikus.
Kémia Alapszak „Vegyülj Velünk !”.
ETR Tanügy DEXTER Informatikai kft.. ETR Képesítési követelmények Tantervek Oktatási Tevékenység Oktatási folyamat Szervezése, lebonyolítása Erőforrások.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Biomérnök alapszak (BSc)
Továbbtanulási terveim készítette: Roszik László
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Perjésiné Hámori Ildikó
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
TOVÁBBTANULÁSI TÁJÉKOZTATÓ. MATEMATIKA MIÉRT ÉRDEMES MATEMATIKÁT TANULNI? Hasznos Közismert tény, hogy a matematikus szakma a világon az egyik legjobb.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Kompetenciák tartalmi értékelése : A Természetvédelmi Mérnök és Környezetgazdálkodási Agrármérnök BSc szakok megítélése a munkaadók körében.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Az oktatás szerepe az energetikai szektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A tanárképzésről Tél Tamás ELTE.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Szakmai gyakorlati oktatásba történő bekapcsolódás
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Készítette: Szabó Tamás
BME/VIK - De miért?.
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Tájékoztató a fordító és tolmács mesterszakról
Köszöntjük intézményünkben!
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Előadás másolata:

A probléma forrása! általános iskola Felkészült tanári kar. Hivatástudat Nemzet Napszámosa Régi bevált módszerek Írni, olvasni, számolni megtanítottak. A továbbtanulási döntésben a tanárok maximálisan segítettek, amit a szülők el is fogadtak. A tanári kar kontraszelekciós kiválasztódása. Az iskola már csak munkahely. Folyamatosan változó tantervek. szókép olvasás 4, 6, 8 osztályos gimnáziumok új tankönyvek tele hibával Megfélemlített és meg nem védett tanárok. A gyerekek úgy mennek iskolába, mint a málhás ló. A sok színes könyvből sem tudják megtanulni az 1x1-t. Írni, olvasni, számolni nem tudnak.

A probléma forrása! középiskola Csak az ment középiskolába akinek a tanárok ajánlották. Már ekkor tisztában voltak azzal, hogy milyen nehéz az egyetemekre bekerülni. A pedagógus szabadsága csak a módszertanra vonatkozott, a tananyag mennyiségére nem. A középiskola megítélése az egyetemre felvett hallgatók számától függött. Mindenki a középiskolába törekszik, hogy egyetemet végezhessen. Tisztában vannak vele, hogy milyen könnyű sok egyetemre bekerülni és elvégezni. A pedagógus eldönti, hogy mit tanít. A megítélés mai is ez, csak nincs felvételi. Ma azt kellene mérni, hogy hányan végeznek a hivatalos tantervi idő alatt.

A probléma forrása! egyetem Volt felvételi; 90 % alatt nem lehetett bekerülni. Jól megalapozott középiskolai tudás. Szigorú követelmények; szigorlatok. Egy év ismétlési lehetőség. Az oktatók zöme egyéniség volt, ipari gyakorlattal és kapcsolatokkal. Nem csak a tudományos fokozat számított. Az oktatók zöme doktori cím nélkül is kiváló oktató, kutató és ipari szakember volt. Nincs felvételi! Kettes általános érettségivel be lehet kerülni. Akinek gyereke van plusz pontokat kap. Az oktatás feldarabolása (BSC és MSC) szétrombolta a tanulási folyamatot. Nincs elkötelezettség, szakma-szeretet. Nem tanulni kell, hanem krediteket szerezni. Elégséges már 40%-tól. Csak írásbeli vizsga van. Nincs beszédkészség. Ha nem végeznek az egyetemnek vissza kell fizetni a fejkvótát. Oktatók zömének nincs ipari gyakorlata, fogalmuk sincs mire van szükség az iparban. Az oktatók cikkek írásával foglalkoznak, miközben nincs kutatás. Jegyzetet nem írnak. A PHD a fontos nem az oktatói teljesítmény. PowerPoint előadások zajlanak. Oktató csak az lehessen, akinek van készsége az oktatáshoz. Minden faluban egyetem van. Devalválódnak az értékek. Mit ér ma egy mérnök?

Óraszámok Matematika Ábrázoló geometria Géprajz Technológia Mechanika 5+5 5+5 4+2 4+2 szig. 1+1 1+1 2+3 0+2 0+4 4+2 4+2 2+1 0+2 6+2 4+3 4+3 4+4 4+2 4+2 4+2 2+2 2+2 2+0 4+0 3+1 2+4 2+2 2+2 2+1

Mit tegyünk? Fogjunk össze és hallassuk szavunkat!   Fogalmazzuk meg az ipar elvárásait a kezdő mérnökökkel szemben. - BSC szakon végzett végzett mérnökök esetében - MSC szakon végzett végzett mérnökök esetében Mit tudjon a végzett mérnök : A rajztechnikáról A technológiai folyamatról A járművekről A gépelemekről A tervezésről A szilárdsági számításokról

Mit tegyünk? Valamelyik egyetem keretén belül indítsunk „jármű-felépítményező” szakot kb. 30 fővel. Legyen felvételi. A 85% fölött teljesítő diákok vehetnek rész az oktatásban. Az elégséges elérése legalább 60%-os teljesítést követeljen meg. Tevékenyen vegyünk részt a tanterve kidolgozásában. Legyen fontos része az oktatásnak a gyakorlat is. Az 5 éves képzés minden félévében – a diplomatervezési félévet kivéve – az alábbi képzési struktúrát látnám célszerűnek: 14 hét szorgalmi időszak + 4 hét vizsgaidőszak + 4 hét kötelező gyakorlat, termelő üzemben. Az oktatás támogatásába vonjunk be minél több olyan céget, akik a felépítménygyártás területén tevékenykednek. Ezek nem csak magyar cégek lehetnek. Pl. autódaruval, kosaras személyemelőkkel, billenő platós felépítménnyel, … foglalkozók. Ha a fentiek megvalósulnak: Teremtsünk lehetőséget arra, hogy a V4-ek vagy más országok is küldhessenek hallgatókat erre a képzésre. Az oktatás legyen magyar nyelvű. Mindebből, ha jól csináljuk, kinőhet egy nemzetközileg elismert, keresett diplomát adó intézmény is.

Mit tegyünk? Hozzunk létre „ jármű fejlesztő, kutató és vizsgáló” intézetet és ennek keretén belül akár posztgraduális képzés keretén belül indítsuk el az oktatást.