Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
LEADER  LEADER (francia betűszó: Liaison Entre Actions pour le Developpement de l’Economie Rurale) = Közösségi kezdeményezés a vidéki gazdaság fejlesztéséért.
Advertisements

LEADER Szeged LEADER pályázatok
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” Új programozási metódusok a as tervezési periódusban:
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
Baranya Megyei Önkormányzat
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Integrált területi beruházás és Közösségvezérelt helyi fejlesztés a as programozási időszakban Zsolt SZOKOLAI C.2 Urban development, territorial.
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Genfi Egyetem, Európai Tanulmányok Intézete A vidékfejlesztés területi és közigazgatási aspektusai a magyar és a.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Kordás László december Társadalmi Párbeszéd Központ.
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
vidékfejlesztési szakmai igazgató Bükk-Térségi LEADER Egyesület
A VÁROSREHABILITÁCIÓS KERET FELHASZNÁLÁSA ÉPÜLET KÖZTÉR 2013 előtt 2013 évben kifizetés: 12 milliárd Ft 8 támogatott kerület; 3 nyereséges. keret: 5 milliárd.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
Az önkormányzatok településfejlesztési
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK – NÓGRÁD MEGYE
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Gárdonyi csillagok (CLLD) Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések megvalósítására irányuló helyi akciócsoportok megalakítására és azok regisztrációjára.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
TOP vas megyei aktualitásai
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
HVS felülvizsgálat 6/2011. (II. 04.) IH közlemény.
A határtérség.
Nemzeti Fejlesztési Terv, operatív programok és pályázati lehetőségek
KÖSZI ÓZD! Közösségi színterek fejlesztése Ózdon 1.
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
Lorem ipsum.
TOP „KÖZÖS TÖBBSZÖRÖS” A Barcsi közösségfejlesztési stratégia megvalósításának főbb szabályai BARCS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
Közösségi Szinten Irányított Városi Helyi Fejlesztések (CLLD )
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Tájékoztató fóruma július 12.
Előadás másolata:

Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program

A CLLD eszköz helye és szerepe a térségfejlesztésben – legfontosabb speciális szabályai Eredete: EU-s agrár-vidékfejlesztés (EMVA) eszköze: LEADER CLLD = a LEADER nagykorúsítása Szabályozza: 1303/2013 Közös Stratégiai Keret rendelet

A TOP CLLD 2016-2020 A pályázati felhívás címe: Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése és helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva

A TOP CLLD 2016-2020 TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM (TOP) 7. prioritás: Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD) Intézkedés: 7. A: Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése Intézkedés: 7. B: Helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva A pályázati felhívás címe: Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése és helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva A felhívás kódszáma: TOP-7.1.1-16

MIT? 7. A: Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése A támogatás keretében megvalósulhat: A városi helyi akciócsoportok (HACS) fejlesztési stratégiájának elkészítéséhez kapcsolódó projekt-előkészítési tevékenység. Innovatív, területi közösségi szolgáltatást biztosító városi kulturális intézmények elújítása, illetve eszközfejlesztése. Városrészi közösségi terek infrastrukturális felújítása, bővítése, eszközfejlesztése, kreatív, új szolgáltatások befogadására alkalmas térré alakítása, beleértve az önkormányzati, nonprofit és egyházi tulajdonú közösségi tereket is. Közterek „közösségi tér funkcióinak” bővítése.

MIT? 7. B: Helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva A támogatás keretében megvalósulhat: helyi közösségszervezési tevékenységek helyi (városrészi, szomszédsági) identitást erősítő tevékenységek: helytörténeti, honismereti, helyi örökség programok, helyi sajátosságokra épülő hagyományok, ünnepek átadása, felelevenítése folyamatos, helyi (városrészi, szomszédsági) társadalmi párbeszédet fenntartó egyeztetési megoldások kialakítása és működtetése (állampolgári tanácsok, kerekasztalok stb.), kiemelten a lakótelepeken megújított infrastruktúra közösségi használatát biztosító megoldások kialakítása, kulturális, közösségi programok szervezése, lebonyolítása, a szabadidő-eltöltés minőségének javítása helyi (városrészi, szomszédsági) aktivitást, társadalmi szolidaritást elősegítő tevékenységek (önkéntes tevékenységek, kulturális- és sportprogramok megszervezése, adományozói kultúra fejlesztése stb.)

MIT? 7. B: Helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva II. A támogatás keretében megvalósulhat: helyi, közösségi alapú gazdaságfejlesztési megoldások népszerűsítése, kialakítása és elterjesztése területileg jól körülhatárolt kisközösségekben, pl.: beszerző, termelő közösségek, helyi termékek kereskedelmének népszerűsítése helyi vállalkozások információs adatbázisainak és online elérhetőségének kialakítása, a kereskedelmi-kulturális köztéri szolgáltatások megjelenése helyi hagyományokra épülő kézműves (népi) mesterségek újratanítása a kulturális intézmények, a civil, a kézműves mesterek, vállalkozások együttműködésének keretében, szakmaismertető és bemutató programsorozatok „Versenyképesen a munkaerőpiacon” program elindítása: a humán erőforrás minőségének fejlesztése (növelése), a munkaerő-piacra történő bekapcsolódás eszközeivel közösségi terekhez kapcsolódóan a városi környezeti fenntarthatóság és környezettudatossági akciók, programok végrehajtása

KIK? KSK 32. cikk - Közösségvezérelt helyi fejlesztés „irányítása a helyi társadalmi-gazdasági érdekek köz- és magánszférabeli képviselőiből álló helyi akciócsoportok révén történik, amelyekben a döntéshozatali szinten sem a nemzeti szabályokkal összhangban meghatározott hatóságok, sem egyetlen más érdekcsoport nem rendelkezik a szavazati jogok 49 %-ot meghaladó hányadával.” = Helyi Akciócsoport (HACS) „célja a helyi szükségletek és lehetőségek figyelembevételével kialakított, és kiterjed a helyi környezet innovatív jellemzőire, a hálózatépítésre és adott esetben az együttműködésre”

HOGYAN? KSK 34. cikk - Helyi akciócsoportok (1) Helyi akciócsoportok dolgozzák ki és hajtják végre a közösségvezérelt helyi fejlesztési stratégiákat. - AKCIÓCSOPORT - DÖNTÉSHOZÓ „SZERV” - MUNKASZERVEZET

MI TÖRTÉNIK ÉS MIKOR? Helyi Közösség Fejlesztési Stratégia (HKFS) megalkotása: 2016. 08. 01 – 2016. 10. 31. HKFS benyújtása: 2016. 10.31. HKFS „elbírálása”: 2017. 01.31-ig ??? HKFS végrehajtása: munkaszervezet felállítása, helyi pályázati felhívások kidolgozása: 2017. január-április Helyi pályázatok benyújtása, végrehajtása: 2017. május – 2019. december

A következő lépés: HKFS HKFS elkészítése: ez a TOP CLLD program "pályázata" amelyen keresztül elnyerhető a város számára maximum 800 millió Ft pályázati forrás. A HKFS olyan helyi stratégia, amelyet a HACS irányításával tervez és hajt végre a város. A HKFS tématerülete a kultúra- és közösségfejlesztés, ezek 3 éves programja tervezhető a stratégiában. A forrás felhasználását fő szabályok kötik: - helyi pályázati rendszerben kell szétosztani a forrás nagy részét - program működtetésére fordítható összeg maximum 120 millió ft (15%) lehet - a program központi eleme egy "kulcsprojekt" (város számára fontos kulturális- közösségi beruházása, ami legfeljebb 320 millió ft lehet. - a program többi forrásából kisebb beruházások (max. kb 80 millió) illetve a fennmaradó kb 280 millió Ft-ból programok, rendezvények, kulturális és közösségi folyamatok finanszírozhatók. - a HKFS létrehozása, végrehajtása helyi partnerségen keresztül lehetésges az önkormányzat és intézményei, valamint a helyi civil szervezetek illetve vállalkozások részvételével A HFKS-ben történik a fentiek részletes leírása, szabályozása.

A HKFS tervezése A tervezési folyamat lépései: Kérdőív, projekt ötlet gyűjtés Tematikus fórumok, munkacsoportok Beszélgetések, interjúk civil szervezetekkel, intézményekkel Már létező írásos dokumentumok beépítése

Irányítás: a Hatvani Kulturáért Akciócsoport Tervezés kozosenhatvanert@hatvan.hu Dr. Borbás Zsuzsanna: 06 30 493 1603 Fejes István: 06 20 223 0607