Kategóriamenedzsment

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

Teszt Eladási hely.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Reklám, Marketing Yess Plus Reklám és csomagküldő szolgáltatás.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Kereskedelem Szakmacsoport
1 2  Éves forgalom: 2 ezer milliárd forint  Óriási átalakulás:A hagyományos kereskedelem helyébe a vertikális integráció lépett  Nyertesek: multinacionális.
A logisztikai rendszer részei
Kategóriamenedzsment
Minőségmenedzsment alapelvek
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Reklám.
Kereskedelem Szakmacsoport
Értékesítési csatornák
Költséghatékonyság házunk táján Mátyásföldi Imre LogControl Kft. Kontrolling a gyakorlatban.
ÉRTÉKESÍTÉSI POLITIKA
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
A kommunikációs mix elemei
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
III. A logisztika jövője
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Csatornamenedzsment
ShowTime.
Készítette: Veres Anita & Fülöp Szabina
A marketing piac tartalma
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Vizsga feladatok (Minta)
8. Az eladásösztönzés.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Hirdetési termékek – mini-display. Mini-display: –Olyan animált és nem animált kép, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.
Europapier Hungária A logisztika szerepe a versenyképességben Laskai István - Kócsó Tamás
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Prémium Autóápolás.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
A raktár teljesítményének mérése
Média portfólió BFTK marketing divízió feladata Budapest minőségi turizmusának célspecifikus és mérhető marketing eszközökkel történő támogatása.
A reklám centruma.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
HOZZA KI A LEGTÖBBET A SZKENNER ÜZLETBŐL. PÁRATLAN ÜZLETI LEHETŐSÉG Növekedés Szkenner Operátorok száma az EMEA régióban % Szkennelések.
az Akasztói Szikiponty
AZ ÜZLET KIALAKÍTÁSA.
Pogány András stratégiai igazgató
Biyovis a mi üzletünk.
A kereskedelem alakulása
Marketing I. VIII. előadás Értékesítéspolitika
Üzleti terv bemutatása
Partnerség és együttműködés
A vásárlási döntés folyamata
Értékesítés, kereskedelem
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
Előadás másolata:

Kategóriamenedzsment Merchandising 9. előadás

Eredménynövelés kategóriamenedzsmenttel növeli a hatékonyságot javítja a szolgáltatások minőségét biztosítja a vásárlók hűségét javítja a partneri kapcsolatot a gyártó és a kereskedő között, s így biztosítja a versenyelőnyt mindkét fél számára

Cél: az értékesítés és a profit maximalizálása a fogyasztói igények kielégítésén keresztül Sikertényezők Az üzlet attraktivitása A vásárlók lojalitása A vásárlók költésének intenzitása

Alkalmazott technológiák, támogató eszközök, szoftverek polchelygazdálkodás-szoftver választékoptimalizálás bolti polchelygazdálkodás polctükörtervezés

Jellemző célok Értékesítés növelése adott folcfelületen Kihelyezési stratégia kialakítása bolttípusonként / polckép Hatékony választék kialakítása bolttípusonként Könnyen nyomonkövethető és változtatható polci elrendezés kialakítása a polcadatbázisokból

Elérhető eredmények Forgalomnövekedés Stabil polchelyek Vevői elégedettség növelése Tervezhetőség: a készlethiányok és a magas készletszint megelőzhető Piaci részesedés növekedése Költségmegtakarítás Hatékony információáramlás

Legyen minden a vásárlók kedvére tervezve! kézi vonalkód-leolvasó kisautóval beépített bevásárlókocsi aktuális akciók folyamatos közlése eladótéren belül megépített kávézó és büfé

Merchandising = eladáshelyi szolgáltatás A forgalomnövelés fontos eszköze! Azon technika és módszerek összessége, melyek a termék polcra kihelyezésének tervezésén alapul abból a célból, hogy attraktív megjelenést és informatív prezentációt biztosítson.

Merchandising alkotóelemei A jó termék A jó ár A jó hely A megfelelő pillanat

Az optimális eladótér Áruk megjelenítése Tájékoztató táblák Világítás Műszaki felszereltség A tér kihasználtsága Árak egyértelmű kiírása Berendezések anyagai Állványok, polcok, pultok beosztása Színek összhangja és hatása Vásárlók haladási iránya

A jó hely = haladási irány JOBBRA vegyi osztály műszaki cikkek élelmiszer textil kozmetika pénztárak bejárat

Magasság egy gondolán belül márkás termékek, kiegészítő termékek 1,65 1,4 nagy árrésű termékek, impulzus termékek nagy árrésű termékek, impulzus termékek 1,15 márkás termékek, kiegészítő termékek 0,65 gyorsan fogyó, olcsó termékek

Gondolán belüli megjelenítés a tisztítószereknél Nagy felületek + kis felületek szerint Nagy felületek Kis felületek Egyéb olcsó tisztítószerek

Gondolán belüli megjelenítés a tisztítószereknél Márka blokk kialakításával Egyéb olcsó tisztítószerek

Merchandising eszközök Másodkihelyezés: a termékek nemcsak a polcon vannak kihelyezve, hanem a gondolavégen, vagy a főutcán önálló szigetet alkotva

Merchandising eszközök Display: a termék másodlagos kihelyezésére szolgáló hirdetőeszköz. Mozgó display: olyan display, amely magára vonja a vevők figyelmét.   Polc display: célja egy termék kiemelésére a többi közül.

Merchandising eszközök Bliszteres vagy akasztós csomag: a termék megjelenítése egy nyomtatott kártya és egy átlátszó műanyag között, általában vákuumos formázással. Gravitációs vagy ömlesztett tartály:magas, vertikális display laza (ömlesztett) termékek adagolására a gravitáció révén. Polckosár vagy ömlesztett kosár: fémeszköz, általában drótból. Ömlesztett termékek prezentálására alkalmazzák a boltokban.

Merchandising eszközök Pénztári adagoló: a pultra készített eszközök, melyek elülső oldalán számos terméket helyeznek el a vevő felé fordítva, önkiszolgálás céljára.

Merchandising eszközök Prospektustartó vagy „vegyen egyet”: eszköz a szabadon elvehető prospektusok elhelyezésére. Eladóhelyi (POS) hirdetési kampány: hirdetési anyag, melyet egy termék vagy termékcsoport támogatására hoztak létre az eladási helyen. Támasz: összehajtható merevítő eszköz, melyet egy display vagy panel hátoldalára illesztenek a függőleges stabilitás végett.

A merchandiser feladatai A cég megjelenésének ellenőrzése az üzletekben A raktárkészlet ellenőrzése A polckészlet feltöltése A partnerek tájékoztatása, rendelésfelvétel Reklámanyagok kihelyezése

Eredmények Akár 80%-os forgalomnövekedés! Rendezett polckép, jobb készletgazdálkodás Folyamatos jelenlét a polcokon

Merchandising = arculatátvitel Jól ismert személyek, képzeletbeli, vizuálisan megjelenített figurák, mesefigurák felhasználását jelenti az áruforgalomban. Cél: figyelemfelkeltés, eladásösztönzés

Dáridó-felvágottak A népszerű műsorok márkanévként való használata fellendítheti más termékek forgalmát, miközben a jogok eladása pótlólagos bevételt hoz a csatornának. Olyan reklámhordozót kerestek, amelynek a nézőköre nagyjából megegyezik a húskészítmények fogyasztói táborával.

Kölcsönös előnyök TV2: a merchandising pótlólagos bevételt jelent, egyúttal erősíti a márkát (Dáridó) és a csatorna iránti lojalitást. Délhús Rt.: a márkázott termékek életképesebbek a piacon.

Merchandising Művészeti alkotásokhoz - mindenekelőtt filmekhez - kapcsolható árucikkek, amelyeket a film sikere kapcsán ügyesen el lehet adni. Pl.: Harry Potter Csillagok háborúja

Vége Köszönöm a figyelmet!