MKSZ Kongresszus Siófok 2017 Egy vidéki kórházcsoport és a regionális média. Egy a cél? Egészségkommunikáció-egészségtudatosság-elégedett beteg. készítette: Vitkai Éva sajtófőnök MKSZ Kongresszus Siófok 2017
Luxus-e a kommunikáció? - Kommunikációs kultúra és a gyakorlat célzott fejlesztése – kié a felelősség? - Eredményes betegségmegelőzés, színvonalas betegellátás, fenntartható működés háromszögében a hosszú távú stratégiára felépített külső és belső kommunikáció – ágazati vagy intézményi szinten? - Nem luxus, létszükséglet, hiszen egy szervezet eredményes működésének alapfeltétele – ki mondja meg, hogyan? - az emberek a látott, hallott, tapasztalt információk alapján alkotnak véleményt és lesznek lojálisak egy adott szervezethez – az ágazathoz vagy az intézményhez? A média azonnali reakciót vár el, ha nem kap információt, spekulál
Elkötelezettek vagyunk... Kommunikációs eszközeink Elkötelezettek vagyunk... - a professzionális és etikus egészségügyi kommunikációs gyakorlat - az ismeretterjesztés, az egészségnevelés mellett az - egészségügyben dolgozók kommunikációs készségeinek javításában Eszközeink: - rendezvények - sajtótájékoztatók - magazinműsorok, interjúk, riportok - honlap, közösségi oldalak - hirdetések - belső kommunikáció, hírlevelek, intranet, dolgozói fórumok - beteg edukációs csoportok - tréningek - az egészségügyi szakemberek és vezetők kommunikációs készségeinek fejlesztése
A kommunikációs folyamat - Átfogó cél – tömegkommunikáción keresztül egyértelmű és világos képet adni a célcsoport problémáira, a gyógyító munkában résztvevő szakemberek sikereire illetve nehézségeire a társadalom és a törvényalkotók irányába hatásindikátorok – hatékony és eredményes gazdasági és humánerőforrás fejlesztés, tevékenységi kör szélesítés, sajtófigyelés indikátorok forrásai – közvélemény és a szakma által megfogalmazott vélemények, kritikák felmérése - feltételezések – a szervezet belső és külső aktivitása növekszik, hatékonyság növelés,esélyegyenlőség, egészségtudatosság, egészségmagatartás indikátorainak növekedése várt eredmények – partneri együttműködés, tájékozott beteg, tájékozott munkatárs - tevékenységek – belső szervezeti kommunikáció, egyértelmű küldetéstudat, széleskörű együttműködés helyi, kistérségi, megyei és regionális szinten A kommunikációs stratégia több évet átívelő, egymásra épülő folyamat, ha ez megakad, a várt eredmény elmarad.
Kell-e egységes, minden kórházra kiterjesztett kommunikációs stratégia? - A regionális médiát a területileg beágyazott intézmény ismeri, több éves együttműködés jellemző. Elsősorban a prevenciós, ismeretterjesztést segítik a helyi médiumok - felakasztotta magát, kiugrott, leszúrta, elütötték, cserbenhagyták- bulvármédia- országos lefedettség- kevésbé motivált az eredmények bemutatására Itt a feladat: kialakítani egy egységes protokoll mentén alkalmazott kommunikációt, fókuszban a betegjog (beszállították, megműtöttük, válságos az állapota, stb- szükség van-e ezekre az információkra, sérti-e a betegjogot?)
Sajtómegjelenések 2015
Sajtómegjelenések 2015
Sajtómegjelenések 2016
A pozitív tartalmú megjelenések fő témakörei Infrastrukturális, orvostechnológiai fejlesztések (Tömbkórház Projekt fejlesztései, új laparoszkópos torony, új ultrahang készülékek) Munkatársaink kiemelkedő szakmai sikerei (pl. dr. Ágoston Sándor Magyar Orvosi Kamra „Kiváló orvos-díja) Adományátadások (pl. LEGO, Electrolux) Köszönőlevelek osztályaink, dolgozóink részére Rendezvényeink (Szív Világnapja, Semmelweis Nap, Ápolók Napja) Tájékoztatás csak regionális szinten, országos média csak az M1 csatorna tanúsít érdeklődést.
A negatív tartalmú megjelenések fő témakörei - A fejlesztésekkel kapcsolatos, jellemzően politikai színezetű méltatlankodások. (pl. bunkerbontás, - Panaszlevelek (nagyrészt a nem megfelelő orvos-beteg kommunikáció miatt, de teljesen alaptalan panaszok is előfordulnak pl. Gönczi József). - Az országos média a negatív tartalmú hírek iránt lényegesen nagyobb érdeklődést tanúsít.
Pozitív hangvételű cikkek, visszajelzések Infrastrukturális, orvostechnológiai fejlesztések
Kiemelkedő szakmai sikerek
Adományátadások
Rendezvényeink
Köszönőlevelek
Negatív hangvételű cikkek, visszajelzések
Köszönöm a figyelmet!