KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program
Advertisements

2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Munkavédelmi előírások rendszere
Szervezetfejlesztési Program
Időszerű informatikai kérdések
Tájékoztató a Karrier Híd programról Dr. Nagy Ágnes igazgató március 22. Békéscsaba.
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Új gazdálkodási rend a Közigazgatásban II. Magyar Államkincstár – Dr
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Elektronikus ügyintézés a nyugdíjbiztosításban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Rendszer ismertető Vargha Máté. Cafeteria bevezetés ismert nehézségei A cafeteria rendszerek bevezetésének legfőbb akadálya a megnövekvő adminisztrációs.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Az ügyfél és a könyvvizsgáló informatikai együttműködésének gyakorlati kérdései Viczkó Péter.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Önkormányzatok tájékoztatása
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása Szerződésrendszer Csatlakozási segédletek BM információs nap Dr.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI MIGRÁCIÓ
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
A KIKÜLDETÉS SZABÁLYAI, GYAKORLATI KÉRDÉSEK
avagy a zártság dilemmái
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
A megyei levéltárak csatlakozása az Elektronikus levéltárhoz Décsey Sándor Főlevéltáros MNL SZKK.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A közbeszerzések elméleti háttere I. A szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
eeszt A csatlakozás feltételei és körülményei
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Következtetések a fővárosi elektronikus adatvagyon felmérés alapján
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
Az Önkormányzati ASP Kaposvár, február 08..
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
ASP 2.0 Projekt Kócsáné Horváth Erika Október 25.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Ki mit biztosít? Informatikai feltételek: Munkaállomás(ok) Monitor
Közbeszerzési Döntőbizottság
A vasúti járművek karbantartását, javítását és időszakos vizsgálatát végző műhelyeket érintően tervezett jogszabályi változások dr. Erb Szilvia főosztályvezető.
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Az Adatbázis gyakorlati alkalmazása
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez

Támogatható tevékenységek: Eszközök (szoftverrel együtt) beszerzése Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása Önkormányzatok elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása Önkormányzati szakrendszerek adatminőségének javítása, migrációja Oktatásokon történő részvételhez kapcsolódó utazás Tesztelés, élesítés Projektmenedzsment

Eszközök beszerzése (szoftverrel együtt) Kártyaolvasó új típusú személyi igazolványhoz: - minden ASP-vel érintett géphez szükséges - cseréljék időben az igazolványokat

Eszközök beszerzése (szoftverrel együtt) - Lehetőség szerint, minél nagyobb monitor 20” feletti szélesvásznú (széles listák, sok oszlop görgetés nélkül elférjen) - Rack szekrény betervezése, ahol szükséges NTG végpont aktív eszközeinek elhelyezésére - Beüzemeléssel kérjék az eszközöket

Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása Elvárt informatikai biztonsági megfelelés az ASP kormányrendelet alapján: 2013. évi L. törvény, továbbá a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolásra vonatkozó követelményekről szóló 41/2015. (VII. 15.) BM rendelet rendelkezéseiből következő, a rendszer biztonsági osztályba sorolás/sorolása alapján megállapított információbiztonsági követelményeknek történő megfelelés. - Informatikai Biztonsági Szabályzattal kell rendelkeznie - elektronikus információs rendszerek biztonságáért felelős személy megléte - oktatnia kellett a felhasználóit biztonságtudatosság szempontjából

Projektmenedzsment 3.8.1.5.1884 a projekt előkészítési és megvalósítási időszakában végzett projektmenedzsment tevékenységhez igénybe vett szakértői szolgáltatás díja. 3.8.2.1.1886 Közszféra szervezet kedvezményezettek - ide nem értve az egyházi jogi személyt - az Útmutató 3.8.1.5. pontja szerinti szakértői szolgáltatást kizárólag akkor számolhatják el a projekt keretében, ha a szakértői szolgáltatást költségvetési szerv, vagy olyan gazdálkodó szervezet látja el, amelyben az állam vagy önkormányzat - együttesen vagy külön, közvetve vagy közvetlenül - 100%-os tulajdoni részesedéssel rendelkezik, és amelyek a szolgáltatást kizárólag közalkalmazotti, közszolgálati, kormányzati szolgálati, állami szolgálati jogviszonyban vagy munkaviszonyban foglalkoztatott alkalmazottal, vagy megbízási jogviszonyban foglalkoztatott természetes személlyel láthatják el.

Tesztelés Ezt a felhasználók végezzék el, ide ne tervezzenek szakértő díjat csak munkabért, és a foglalkoztatást terhelő adókat, járulékokat.

Migrációs tapasztalatok az ASP csatlakozásnál Az első körben csatlakozásra kötelezettek számára jelenleg a következő rendszerek elérhetők: - önkormányzati adórendszer - gazdálkodási rendszer A továbbiakban várható még a következők megnyitása/bevezetése is 2018. januárjától: - ingatlanvagyon-kataszter rendszer - iratkezelő rendszer - ipar-és kereskedelmi rendszer - hagyatéki leltár - elektronikus ügyintézési portál rendszer - települési portál rendszer

A migráció az ASP központ által biztosított Excel táblázatok kitöltésével történik, melyek az ASP alkalmazásokkal beolvastathatók. Ezen táblázatok kitölthetők akár kézzel is, de nagy tételszám esetén ez igen sok időt emésztene fel, hatékonyabb a meglévő nyilvántartó program adatbázisából legenerálni a migrációs táblázatokat. A táblázatok importálásakor a ASP oldali program ellenőrzi a betöltendő adatok megfelelőségét. Ennél a lépésnél előjöhetnek olyan hibák is, ami a táblázatok kitöltési útmutatója alapján nem lettek volna megelőzhetőek, nem dokumentált összefüggések is előkerülhetnek. További tapasztalat, hogy túl nagy méretű (több ezer soros) adattáblákat szét kell darabolni, mert egyben nem hajlandó az ASP szakrendszer beolvasni. A migráció menete

Előkészületek, előfeltételek Az ASP rendszerre történő átállás egyúttal lehetőséget generál arra is, hogy a meglévő adatállomány letisztázása, karbantartása megtörténjen. Egy egyszerű eset lehet például a partnertörzs tisztítása, ami magába foglalhatja a duplikált partnerek megszüntetését, hiányos bankszámla és cím adatok pótlását, a rég nem használt adatok törlését. Volt olyan település, akinek a partnerei között annyi használaton kívüli elem volt, hogy inkább vállalták, hogy kézzel berögzítik az ASP rendszerbe a partnereiket az első érintett gazdasági eseménykor, minthogy automatizáltan importáljuk a meglévő állományt. Volt olyan eset, amikor az adatott település tárgyieszköz nyilvántartása még valahol a 2014-es év közepén járt, akkor ment nyugdíjba a kolléga, aki karbantartotta és azóta nem foglalkozott vele senki. Ilyen régi állományban biztos találhatóak olyan eszközök, amiket már nem létező főkönyvi számon tartanak nyilván. Ezeket nem lehet betölteni az ASP rendszerbe, célszerű a régi nyilvántartóban rendezni ezeket az anomáliákat, esetleg az Excel állományban is lecserélhető a betöltés előtt.

Munkavégzés a migráció alatt Ismeretes, hogy az ASP rendszer 2 faktoros azonosítást használ, ami úgy tűnik kisebb csúszás után május eleje óta működik. Ez azt jelenti, hogy a rendszer használatához a felhasználói név, jelszó pároson kívül szükség van az adott felhasználóhoz rendelt, új típusú személyi igazolvány leolvasására is az ASP munkaállomáshoz csatlakoztatott kártyaolvasó terminálon. Emiatt a migrációt végző cégeknek nem tudnak az önkormányzatok a migráció idejére dedikált elérést biztosítani. Így vagy a helyszíni munkavégzés marad, ami jelentősen megnöveli a migrációs költségeket, vagy valamilyen képernyő megosztó alkalmazással(VNC, Teamvier) csatlakoznak a cégek az egyik ASP munkaállomásra (ami a csatlakozás ideje alatt más feladatra nem használható). Munkavégzés a migráció alatt

Migrációs feladat ütemezése Az előkészületeket, adattisztításokat érdemes minél előbb elkezdeni! A pénzügyi rendszer alapadatainak migrációjára jellemzően már az ASP oktatások kezdetén sor kerül. További migrációs feladatok a tárgyév zárása után lehetségesek, ami jellemzően nem január, hanem március-április hónapokra esik. Emiatt az átállás során lesz egy olyan időszak, amikor párhuzamosan kell használni a régi és az új alkalmazásokat is. Pl.: A 2018-tól csatlakozásra kötelezettek esetében 2018. január 2-án az aznapi pénztári tételeket már az ASP-ben célszerű rögzíteni, míg a 2017-es év számviteli zárása még az előző rendszerben kell megtörténjen. Migrációs feladat ütemezése

Meglévő rendszerek fenntartása A jelenleg használ rendszereket még évekig fenn kell tartani, a historikus adatokra továbbra is szükség van! A migráció nem lehet teljes olyan tekintetben, hogy az összes megelőző év teljes adatállománya átkerüljön az ASP rendszerbe (kivéve az iratkezelő rendszert, ami a 257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet hatályos szövege alapján fogadja majd a teljes állományt: „(5) Az iratkezelő rendszer - a Kincstár által közzétett formátumban - fogadja a helyi önkormányzatnak az iratkezelő rendszerhez történő csatlakozását megelőző napon használt iratkezelő rendszerében tárolt teljes adatállományt.”) A szakrendszerek jövőbeli fenntartása miatt szükséges már idejében tárgyalásokat kezdeményezni a jelenleg használt rendszerek szállítóival, hogy az adatok elérése, a programok fenntartása miképp, milyen költséggel lesz lehetséges a továbbiakban. Meglévő rendszerek fenntartása

Köszönöm a figyelmet!