Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tanári portfolió készítése
Közösségi pedagógiai gyakorlat
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Értékelés a pedagógiában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tervezési folyamat.
Tét - TANULÓI ÉLETÚT TÁMOGATÁSA AZ ÓVODÁTÓL A FELSŐOKTATÁSIG a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg.
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
főosztályvezető-helyettes
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében Hujber Tamásné kovács Gabriella Kaposvári Klebelsberg középiskolai kollégium 2015. November 27.

A jó gyakorlat Szerkezeti váza Személyes elkötelezettség Kulcskifejezések Jó gyakorlat célja Jó gyakorlat célcsoportja Jó gyakorlat bemutatása Adaptálási folyamatok bemutatása A jó gyakorlat kialakításának nehézségei Jó gyakorlat leírásában felmerülő problémák Jó gyakorlat fejlesztésének és lehetőségeinek felvázolása A bevezetésének pozitív tapasztalatai – tanulói reflexiók

Személyes elkötelezettség Pedagógiai szakmai munka Pályázati feladatok Pszichológiai szakmai munka Mentorálás Önkéntesség HHH/roma gyerekek Tanul-mányaim Kutatás - fejlesztés

kulcskifejezések Együtt-működés Gyűjtőmappa Pozitív önértékelés Értékrend Vissza-jelzések Alkotó folyamat

A jó gyakorlat célja A portfólió mappa szerkezetének megismertetése gyermekekkel/tanulókkal, gyakorló szakemberekkel és szülőkkel annak érdekében, hogy a tanulóról a legpozitívabb/legteljesebb kép alakulhasson ki. Ezáltal segítséget nyújtani az átmenetek időszakában a diákokkal foglalkozó szakemberek számára a hatékony tanuló megismerés támogatása érdekében.

A jó gyakorlat célcsoportja Óvoda Óvodás korú gyermekek támogatása az iskolakezdésben Esélyteremtés, hátránykompenzáció Általános iskola Alsó – felső tagozat közötti átmenet segítése Életút tervezés Középfokú oktatási-nevelési intézményekhez szükséges erőforrások hangsúlyozása Középfok Gyűjtőmappa – felező tabló – pályaválasztási portfólió – középiskolai bemutató mappa Felső- oktatás HÖK Önéletrajz Tehetséggondozás (OTDK, Erasmus stb.)

Gyűjtő mappa: a tanulói munkák teljességre törekvő gyűjteményét tartalmazza – legfontosabbak elektronikusan is rögzítettek Bemutató mappa: a tanuló a pedagógussal közösen kiválasztja a gyűjtő mappából azokat az elemeket, amelyek a legjobban sikerült tanulói munkák, eredmények Értékelő mappa: tartalmazza azokat a tanulói eredményeket, adatokat, mérési számokat, amelyeket a tanuló egyéni fejlesztési tervéhez visszacsatolhatunk

Középiskolás korosztály számára Gyűjtő mappa Fejlődési mappa Folyamat mappa Középiskolai bemutató mappa AJTP FELEZŐ, Záró bemutató tabló Értékelő mappa Tanulási célok mappa Pálya-választás mappa Középiskolás korosztály számára

„Iskolába készülök” mappa „Mi leszek, ha nagy leszek?” mappa Gyűjtő mappa Fejlődési mappa Folyamat mappa Óvodai bemutató mappa Záró bemutató tabló Értékelő mappa „Iskolába készülök” mappa „Mi leszek, ha nagy leszek?” mappa Óvodás korú gyermekek számára

Gyűjtőmappa 1. KÖZPONTI FUNKCIÓT lát el, innen indul ki minden tartalmi mappa összerendezése. 2. Ha a GYŰJTŐ ALAPMAPPA hiányos, akkor a belőle építkező mappák sem mutathatnak a gyermekről teljes képet. 3. Az információk tárházát jelenti az elektronikus rögzítő felület által adott formátumok felhasználásával: ◦ DOKUMENTUMOK: a gyermek rajzai, események, történések bemutatása; jellemzések ◦ KÉPEK: a gyermek jelenlétéről, szocializációs törekvésekről; a háromdimenziós tárgyak fotózása, egyéb dokumentumok (pl. felmérők, oklevelek, emléklapok) szkennelése; hangulatok, érzések megörökítése, a 3- 4 év folyamatos dokumentálása ◦ VIDEÓ-/HANGFELVÉTELEK: az önismeret, önelfogadás, önértékelés támogatására készül a gyermekről. A csoportban vissza lehet nézni, beszélni lehet róla. Az évenkénti felvétel lehetőséget biztosít a gyermekek külső fejlődésnek nyomon követésére, segíti az integritás megvalósulását.

Kinőtte magát A mappa portfólió rendszer elemeinek megjelenése a tanuló különböző időszakaiban - folyamatterv Szülői együttműködés kereteinek kidolgozása Mentorálás módszertani kézikönyve Intézményi mentálhigiénés program létrehozása Fejlesztési protokoll – egyéni fejlesztés dinamikus személyiségprofillal

A témával foglalkozó publikációim internetes elérhetősége http://www.educatio.hu/pub_bin/download/tamop311_II/eredmenyek/ovod ai_hatranycsokkentes/1502293_T311_Disszem_Kutatasi_OVIS_net.pdf http://epa.oszk.hu/00000/00035/00143/pdf/EPA00035_upsz_2010_08- 09_099-106.pdf http://klebelsberg.galaxies.hu/images/kiadvanyok/Colligatum_1/index.html http://klebelsberg.galaxies.hu/images/kiadvanyok/portfolio_fuzet/index.html

Köszönöm a figyelmet! 30/4847512 (sms) 82/555-900 7400 Kaposvár Álmos vezér u. 1. hujbergabi@gmail.com Hujber Tamásné Kaposvári Klebelsberg Középiskolai Kollégium