DIÁKOK 4. MUNKACSOPORT Budapesti Műszaki Egyetem december 02.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Terézvárosi Kereskedelmi és Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központ 1074 Budapest Dohány utca 65.
Bókay János Humán Szakközépiskola tanév
Az intézmény Nappali képzés keretében több mint 1800 diák, két tagintézményben folytathatja tanulmányait iskolánkban, akiket kiválóan felkészült pedagógusok.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
1 Pályaválasztás 2010/2011-es tanév Fné T.K.. 2 BEISKOLÁZÁSI TERV A 2010/2011-ES TANÉVRE SZAKKÖZÉPISKOLA2 osztály Nyelvi előkészítő angol Nyelvi előkészítő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Iskolánk: a Bencs László Szakiskola és Általános Iskola
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
Pályaválasztás 2015/2016-os tanév KnéKE.
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
ÜDVÖZÖLJÜK A DEÁK-SZÉCHENYI SZKI ÉPÜLETGÉPÉSZ SZAK BEMUTATÓJÁN.
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
STATISZTIKAI MUTATÓINK 2014/ LÉTSZÁMOK 1. a1.b1. c2.a2.b2.c2.d3.a3.b3.c3.d4.a4.b4.c5.a5.b5.c6.a6.b7a7.b8.a8.c SZUM
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Pályaválasztási szülői értekezlet
SZAKMAI FÓRUM 2012.OKTÓBER 17. HEVES EÖTVÖS JÓZSEF REFORMÁTUS KÖZÉPISKOLA, SZAKISKOLA ÉS KOLLÉGIUM.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Rettegi Attila február 14.
Év végi értekezlet.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Továbbtanulás a Remenyikben 2017/2018 tanév
Szakiskolai fejlesztési program
TÁRSADALMI HATÁSOK.
Általános Iskola tanév
Szakképzési pályaorientációs fórum
Tájékoztató A SZAKKÉPZÉSI ÖSZTÖNDÍJRÓL
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
Debreceni Szakképzési Centrum Brassai Sámuel Műszaki Szakgimnáziuma
Informatika munkaközösség
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Szülői választmány 2018.szept. 25.
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Varga Júlia MTA KRTK KTI
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
A Mercedes-Benz duális szakmunkás képzés bemutatása
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Az Intern Kft 1994-ben alakult fő tevékenységek: fémszerkezet gyártás
Előadás másolata:

DIÁKOK 4. MUNKACSOPORT Budapesti Műszaki Egyetem 2016. december 02. Kocsis István tagintézmény-vezető Miskolci Szakképzési Centrum Kós Károly Építőipari Szakgimnáziuma

MSZC Kós Károly Építőipari Szakgimnáziuma Épületgépész képzés Miskolcon történeti áttekintés MSZC Kós Károly Építőipari Szakgimnáziuma Épületgépész képzés kezdete: 1985/86-os tanévben végzett (1981/82-es tanévben indult 9. o. a géplakatos szakképzés helyett) + egy év technikusi 1991/1992-től 2004/2005-ig + két év technikusi 2005/2006-tól 2008-tól modulrendszerű épületgépészeti technikusi képzés 2013-tól ágazati 4+1 éves képzés Indított osztályok száma: 2004/2005 tanévben – fél osztály Ezen kívül mindig egy teljes osztály indult és végzett

MSZC Fazola Henrik Szakképző Iskolája A modulos szakképzés időszaka A 2006-ban kiadott központi programban még ÉPÜLETGÉPÉSZETI CSŐHÁLÓZAT- ÉS BERENDEZÉS-SZERELŐ szakma szerepel. Ennek voltak különböző elágazásai, úgy mint: Gázfogyasztóberendezés- és csőhálózat-szerelő Központifűtés- és csőhálózat-szerelő Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő A képzés 2 év volt (11 és 12. évfolyam), amit megelőzött egy pályaorientációs szakasz közismereti tartalommal a 9-10. évfolyamon! (2 + 2 éves képzés)

2010-től következett az előrehozott szakképzés 2010-től következett az előrehozott szakképzés. Megszűnt az alapozó 9-10. évfolyam, az effektív szakképzés már a 9. évfolyamon elkezdődött és 3 évig tartott, illetve volt egy 2 éves verzió is azok számára, akik a 9-10. évfolyamot valamelyik másik intézményben teljesítették, vagy érettségi után akartak szakmát tanulni. A szakma megnevezése, és az elágazások nem változtak. 2013-ban megszűnt a modulos szakképzés, innentől kezdve számítjuk a komplex szakmai vizsgára való felkészítés időszakát! A szakmák megnevezése is megváltozott. Többé már nem csak mint elágazás szerepeltek, hanem önálló szakmaként jelentek meg az OKJ-ben, úgy mint víz-, csatorna- és közmű-rendszerszerelő és központifűtés- és gázhálózat rendszerszerelő. Látható, hogy a központifűtés és gázszerelő szakma összekapcsolódott, és megjelent a rendszerszerelő kifejezés. A képzési idő általános iskolásoknak 3 év, érettségivel rendelkezőknek, illetve másodszakmásoknak 2 év!

A 2006-2012 időszakban az érettségizettek számára a 2 éves ENERGIATERMELŐ ÉS -HASZNOSÍTÓ TECHNIKUS szakmát tanítottuk, pontosabban ennek két elágazását: - gázipari technikus - megújulóenergia-gazdálkodási technikus   Különösen a megújulóenergia-gazdálkodási technikus volt népszerű, évről évre stabilan indult egy osztály a 13. évfolyamon. Sajnos a 2013-as OKJ számunkra kedvezőtlen fordulatot hozott: A fenti két szakma megszűnt, pedig lenne rá igény. A hiányt az épületgépész technikus képzéssel igyekeztünk pótolni. Az első ilyen osztályunk, amely már ágazati érettségit tesz, a tanév végén fog végezni.

Kérdések: 10.B.o. 22 fő Általános iskolás átlageredményed a 7. és 8. o. évvégén? 3.28/3.05 A 9. o. év végi eredményed átlaga? 2,79 A szakmai tárgyból az év végi osztályzatod? 3,81 Ismételtél tanévet: az általános iskolában? i/n 0/22 a Kósban? i/n 2/20 A 8. o. után a Kósba jelentkeztél épületgépész szakra? igen / nem 18/4 Ha igen: miért választottad ezt a szakmát? saját elhatározásból10 / szüleim, nagyszüleim 6/ osztálytársam / barátaim 2/ egyéb:- Ha nem: akkor hova jelentkeztél első helyre? Eötvös1, Fáy1, Kandó2 Szeretnél érettségi után épületgépész technikusi szakon maradni? igen/ nem 21/1 Szeretnél főiskolán/egyetemen tovább tanulni? igen/ nem 9/13 Más szakmát szeretnél/fogsz választani? igen/ nem 6/16 Az épületgépész szakterületen mivel szeretnél végzés után majd foglalkozni? (több választ is megjelölhetsz) szerelés/kivitelezés:13 tervezés:5 szakkereskedésben eladó:0 beüzemelő szakember:4 szervizes:3 irányító szakember:9 egyéb: 0

Amennyiben lenne délután az iskolában épületgépész szakkör rendszeresen eljárnál-e? igen/ nem 12/10 Időnként szakmai rendezvényekre, délután a szabadidődet feláldozva eljárnál-e? igen/ nem 13/9 Az iskolán kívül, szabadidődben foglakozol-e a szakmával (internet, munkavégzés, hobbi, otthon szerelés, javítás, stb.) igen – nem 22/0 A szakmai tárgyakból mit szeretsz jobban? (több választ is megjelölhetsz) elmélet 5 gyakorlat 19 nyári gyakorlat 5 Ha újra 8. osztályos lennél ezt a szakmát választanád, vagy inkább másikat? igen ezt 21 / nem, másikat 1 Milyen változtatások kellenének ahhoz, hogy jobb tanulmányi eredményt érjél el? jobb felszerelés, több felszerelés, több szakmai gyakorlat, több magyarázat, kevesebb óraszám, szorgalom, tanulni kellene, hozzáállás, több motiváció, odafigyelés, akarat, több tanulás.

Kérdések: 12.B.o. 14 fő Általános iskolás átlageredményed a 7. és 8. o. végén? 3.8/3.52 A 11. o. év végi eredményed átlaga? 2,77 A szakmai tárgyakból az év végi osztályzatod? 3,75 Ismételtél tanévet: az általános iskolában? i/n 0/14 a Kósban? i/n 2/12 A 8. o. után a Kósba jelentkeztél épületgépész szakra? igen / nem 13/1 Ha igen: miért választottad ezt a szakmát? saját elhatározásból:7 szüleim/nagyszüleim:4 osztálytársam/barátaim 1 Ha nem: akkor hova jelentkeztél első helyre? Bláthy 1 Szeretnél érettségi után épületgépész technikusi szakon maradni? i/n 11/3 Szeretnél főiskolán/egyetemen tovább tanulni? igen/ nem 1/13 Más szakmát szeretnél/fogsz választani? igen/ nem 4/10 Az épületgépész szakterületen mivel szeretnél végzés után majd foglalkozni? (több választ is megjelölhetsz) szerelés/kivitelezés:5 tervezés:1 szakkereskedésben eladó:2 beüzemelő szakember:2 szervizes:1 irányító szakember:3 egyéb: 0

Amennyiben lenne délután az iskolában épületgépész szakkör rendszeresen eljárnál-e? igen/ nem 3/11 Időnként szakmai rendezvényekre, délután a szabadidődet feláldozva eljárnál-e? igen/ nem 6/8 Az iskolán kívül, szabadidődben foglakozol-e a szakmával (internet, munkavégzés, hobbi, otthon szerelés, javítás, stb.) igen – nem 10/4 A szakmai tárgyakból mit szeretsz jobban? (több választ is megjelölhetsz) elmélet:2 gyakorlat:8 nyári gyakorlat:5 Ha újra 8. osztályos lennél ezt a szakmát választanád, vagy inkább másikat? igen ezt 10 / nem, másikat 4 Milyen változtatások kellenének ahhoz, hogy jobb tanulmányi eredményt érjél el? Akaraterő és kevesebb lustaság, többet kellene tanulnom, jobban kellene figyelnem órán, ösztöndíj, komolyság, intenzívebb gyakorlat, kevesebb elmélet.

2008/2009 9.B.o. 10.B.o. 11.B.o. 12.B.o. 13.B.o. 14.B.o létszám 29 35 26 34 23 bukás 12 5 6 2 1 magatartás péld. 7 magatartás jó 4 18 17 10 igazolt mulasztás 1655 3508 3241 2214 2337 2293 igazolatlan mul. 103 258 324 299 171 353

2010/2011 9.B.o. 10.B.o. 11.B.o. 12.B.o. 13.B.o. 14.B.o. létszám 29 33 24 32 25 bukás 8 11 1 2 4 magatartás péld. 6 3 magatartás jó 18 15 20 12 igazolt mulasztás 4421 3488 3393 3902 2066 1909 igazolatlan mul. 101 271 160 224 178 230

2014/2015 9.B.o. 10.B.o. 11.B.o. 12.B.o. 13.B.o. 14.B.o létszám 32 22 25 21 24 bukás 17 15 8 1 magatartás péld. 2 5 magatartás jó 6 9 7 igazolt mulasztás 1675 2101 2108 1672 1560 2439 igazolatlan mul. 164 322 160 142 156 180 tanulmányi átlag 2,3 2,38 2,76 2,8 3,8 3,81

2015/2016 9.B.o. 10.B.o. 11.B.o. 12.B.o. 13.B.o. 14.B.o létszám 32 21 18 24 17 bukás 8 1 3 2 magatartás péld. 9 4 magatartás jó 7 5 11 igazolt mulasztás 4132 1178 2537 2928 1928 2388 igazolatlan mul. 127 116 312 246 146 140 tanulmányi átlag 2,65 2,75 2,7 3,5 3,44

Infrastruktúra, anyag, eszköz ellátás 2008-ban kezdődött a TISZK-ek kialakítása, amely során valóban igen komoly anyagi ráfordítással (több mint egymilliárdot fordítottunk rá) új laborokat, oktatási eszközöket, szerszámokat, gépeket, és berendezéseket vásárolhattunk. Ezek nagyrészt ma is kihasználatlanul állnak, részben a gyereklétszám drasztikus csökkenése miatt, részben a hibás koncepció okán. Ugyanis nem volt működőképes az az elképzelés, amely szerint a Kós diákjai az Eötvös épületébe járjanak át szakmai gyakorlati és labormérési órákra. A KLIK-ek 2013-as megalakítása anyagilag is rontott a helyzeten, ez az időszak volt az, amikor a szakmai gyakorlati anyag és szerszámellátás majdnem nullára redukálódott, a beszállítók a késedelmes fizetések miatt már nem szívesen adtak anyagot átutalási számlára a KLIK-nek. 2015. szeptember 1-től az MSZC (Miskolci Szakképzési Centrum) megalakulásával és a Nemzetgazdasági Minisztérium irányítása alá kerüléssel jelentősen javult az eszköz és anyagellátás, a szakmai gyakorlati foglalkozások feltételeinek javulása.

Helyzetértékelés A tanulókkal elérhető folyamatos (évről-évre) teljesítmény-csökkenés az iskolába beérkező tanulók hozzáállásának, képességeinek, tudásának és motiválatlanságának köszönhetően, véleményünk szerint tanulói oldalra vezethetők vissza. (A pedagógus felkészültsége, elhivatottsága, az infrastruktúra feltételei, az anyag-, eszközellátás, stb. nem rosszabbak.) Az elmúlt évtizedben ez magyarázható volt azzal, hogy a technikusi oklevél birtokában sem lehetett könnyen, régiónkban különösen nem, stabil munkahelyhez jutni. Ez azonban az utóbbi két évben jelentősen megváltozott, már a cégek keresik a tanév során a végzős tanulókat, álláslehetőséget kínálva nekik. Azonban ez a jelentős változás - néhány komolyabb tanulót kivéve - még nem érzékelhető a diákok tanuláshoz való hozzáállásában.

Az elmúlt évtizedben tapasztaltak alapján, sajnos az iskolában elért tanulmányi eredmények, (és a hiányzás mentes nap) mint érték a közösségben elvesztette jelentőségét. (Azért a legjobb tanulmányi eredményeket felmutató, versenyeken kimagaslóan teljesítő tanulók könyvjutalmazását továbbra is fontosnak és példaértékűnek tartjuk.) Negatívan hat a pozitív példaképek hiánya, a média a sok igénytelen műsorral a diákok nevelését rossz irányba viszi. Több energiát kellene bele fektetni a sikeres szakemberek, vállalkozások, volt tanítványok életpályáinak a bemutatására. Üzemlátogatások szervezésével, pályatükörrel, önismeret fejlesztéssel, pályaorientációval jobban fel kellene készíteni a tanulókat az épületgépész szakterületen rájuk váró feladatokra, ezzel nagyobb szakmaszeretetre, elkötelezettségre nevelve őket.

Beiskolázás Sajnos már a bemeneti feltételeknél problémákkal találkozunk, a 9. és a 13. évfolyamon egyaránt gyenge képességű és eredményű, motiválatlan, magatartás problémás, tanulási nehézségekkel küzdő tanulókat veszünk fel. A tanulók jelentős hányadának a szakképző (2016.09.01-től szakközépiskola) iskolában lenne a helyük, de kényszerből felvesszük őket, mert kell a tanulói létszám. Megoldásként próbálkoztunk a központi felvételi vizsgával, - csak jobb képességű tanulókat vegyünk fel – de ez sem vezetett eredményre a létszám kényszer miatt (kell a tanuló). Nem vezetett eredményre azon elképzelésünk sem, hogy a gimnáziumokból csábítsuk át a főiskolára, egyetemre be nem jutott tanulókat. (Pályaorientációs szakmai napot szerveztünk a gimnáziumi tanulók számára. Akik eljöttek, azokból csak kevesen választották az iskolánkat.)

Hiányzás Az iskolai igazolatlan hiányzás nem elfogadható, az túlzott mértékű. A tanulók nem tekintik kötelességüknek a rendszeres iskolába járást, a rendszeres tanulást. Az iskolába sokan indokolatlanul késve érkeznek és a tanítás befejezése előtt elhagyják az iskolát. Mindenféle indokokkal igazoltan, vagy igazolatlanul távol maradnak az órákról. Többen munkát vállalnak (nem a szakmában), ami nem lenne baj, ha nem az oktatás rovására menne. (Az iskolai és munkahelyi munkamorál, munkafegyelem között nincs jelentős különbség.)

Órai magatartás Jellemző az órára (tanárra) nem odafigyelés, mással való foglalkozás (telefon), fegyelmezetlenség, beszélgetés, zajongás, taneszközök hiánya, órai munka zavarása, felkészületlenség, feladatok, házi feladatok el nem készítése, stb. Személyes attitűdök Épületgépész tanulóink nagyobb részére a tanulás iránti motiválatlanság, szakma iránti elkötelezettlenség, céltalanság, akaratgyengeség, kitartás, koncentráció hiánya a jellemző. Sok az SNI-s (sajátos nevelés igényű) tanuló, ebből adódóan a különböző vizsgák, vagy részvizsgák alóli felmentést kérők száma.

Előre mutató intézkedések Szakmai érettségi vizsga 9-12. évfolyamon a kötelező szakmai érettségi bevezetése remélhetőleg felértékeli a szakmai tantárgyakat, a tanulók nagyobb figyelmet szánnak azok tanulására. Ösztöndíj Az épületgépész technikusi szakot szeptembertől a hiányszakmák közé sorolták, ennek megfelelően a tanulók a 14. évfolyamon a tanulmányi eredményüktől függően (20-50 000 Ft összegű) ösztöndíjban részesülnek. Egyetértünk azon korlátozással, hogy 3-as átlag és elégtelen osztályzat esetén nincs ösztöndíj.

Duális képzés és a tanulói szerződések A gyakorlati képzés üzemekhez történő kihelyezése elősegíti, hogy a tanuló olyan ismeretekhez jusson, amire azután a munkahelyén szüksége lesz. A munkahelyi légkör, a munkamorál, a munkafegyelem, a felelősségteljes munkavégzés, a munkatársi kapcsolatok megismerése, elősegítheti a tanuló személyiségének, kötelességtudatának, szakmai kompetenciáinak fejlődését. Egészségügyi alkalmassági vizsgálat Az egészségügyi alkalmassági vizsgálat előírása biztosítja, hogy az épületgépész szakterületen egészséges, a biztonságos munkavégzésre alkalmas tanulók tanuljanak.

Korszerű oktatási módszerek Az informatika rohamos fejlődése az oktatás módszereinek megváltoztatását eredményezte. Az interaktív táblákkal, digitális tananyaggal új lehetőségek nyíltak meg. Ez a tanárokat is új feladatok elé állította. Ez viszont a diákoktól is más hozzáállást igényel (jegyzetelés, stb.) Az informatikai rendszerek a kapcsolattartás új lehetőségeit is biztosítják a tanár-diák között. (Számonkérés, házi feladat, ismeretek keresése, stb.) Digitális nemzedék A mai fiatalok informatikai elkötelezettségéhez tanároknak – módszerekben, eszközökben - alkalmazkodnunk kell!

A szakképzés színvonalának emelése Bemeneti feltételek a diákok oldaláról: jelentős létszám és színvonal növekedés nem várható! Az iskola oldaláról: nekünk pedagógusoknak kell megtalálni azon módszereket, amelyekkel az adott diákanyaggal nagyobb eredményeket érünk el! & Köszönöm a megtisztelő figyelmet!