9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozás vagyona A vállalkozások vagyonának vizsgálata
Advertisements

Teszt Eladási hely.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
NEHÉZ HELYZETBEN SIKERESEN üzletfejlesztési igazgató
Árpolitika a turizmusban
A gazdasági fejlettség mutatói
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Vállalkozásindítás kockázat nélkül! Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
TÁMOP „A jól meNŐ vállalkozásokért” dr. Nagy Ágnes igazgató Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja
2001. szeptember 13 LOGI-TECH Déri András 1 az e-kereskedelem után Déri András.
Értékesítési csatornák
Projektmenedzsment Költségtervezés.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Az e-kereskedelem (e-business)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
JÓÜZLETAFRANCHISE Magyar Franchise Szövetség szakmai előadás
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Az értékesítési rendszer
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vizsga feladatok (Minta)
Nemzetközi kereskedelem
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtani alapfogalmak
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
7. A különböző megtakarítási formák összehasonlítása
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Közgazdaságtan 4 A termelési függvény
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Termék & Márka Kopcsay László.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Nemzetközi kereskedelem
Az egészségesség, mint fejlesztési irány lehetőségei - Hogyan fejlesztenek a hazai élelmiszeripari KKV-k? Dr. Polereczki Zsolt Kaposvári Egyetem – GTK,
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
Nemzetközi és interkulturális marketing
Előzmények, jellemzők munkavállaló, 2500 cég vagy vállalkozó,
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Várható fontosabb pályázatok ban.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Visszavett eszközök kezelése a finanszírozóknál - portfoliókezelési dilemmák, másodlagos piac, értékesítési csatornák Báti Balázs CIB Bank Budapest, 2011.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
A külső környezet elemzése
SZÁMVITEL.
MEHIB Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A piac és a piacgazdaság
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
Értékesítés, kereskedelem
Vásárlás az interneten
A GAZDÁLKODÁS Készíítette: Czeglédi László. A GAZDÁLKODÁS KÖRNYEZETE Fogalma: céltudatos tevékenység, melynek keretében a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Előadás másolata:

9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon KKC–2008–V–08–08–33 Vállalkozói ismeretek fejlesztése az élelmiszer-gazdaságban ÖNELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK 9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon

1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis

1. Az árak alakulására napjainkban jellemző az árszínvonal-különbségek növekedése a különböző országokban. igaz hamis Megoldás: hamis

2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis

2. A nyersanyagok és a tömegáruk ma már a globalizált ágazatok, ezeknél az árképzés kiindulópontja csak a világpiaci ár lehet. igaz hamis Megoldás: igaz

3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek. igaz hamis

3. A helyileg előállított szolgáltatásokban nem figyelhetők meg jelentős árkülönbségek. igaz hamis Megoldás: hamis

4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő? Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses

4. A külpiac kiválasztásának expanziós vagy szűkítésre épülő modellje a következő? Ezzel a módszerrel a vállalkozás egy bázispiachoz (ez általában a hazai piac) hasonló országokat keres. Ez a koncepció arra épül, hogy a termék és a marketing-program külpiacra történő adaptálásának, kiterjesztésének költségei annál kisebbek, minél hasonlóbb a külpiac a bázispiachoz. Ezt a módszert szokás „a legközelebbi szomszéd” megközelítésnek is nevezni. expanziós szűkítéses Megoldás: expanziós

5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül

5. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • gyors piacra jutási lehetőség külföldön is, komolyabb befektetés nélkül Megoldás: Á

6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes

6. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a márka és a termék már bizonyítottan piacképes Megoldás: V

7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól

7. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • szakmai segítséget kap az átadótól Megoldás: V

8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek

8. Melyek a franchise előnyei az átadó (jelölje „Á” betűvel), és melyek a vevő (jelölje „V” betűvel) számára? • a díjak pótlólagos jövedelmet jelentenek Megoldás: Á

9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését? aktív passzív

9. Bérmunka esetén az aktív vagy a passzív fél végzi a termék értékesítését? aktív passzív Megoldás: aktív

licensz-értékesítés franchise 10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise

Megoldás: licensz-értékesítés 10. A licensz-értékesítés vagy a franchise lehetséges fizetési formái az alábbiak? • meghatározott összeg előre fizetése (down payment) a termék vagy technológia írott részének rendelkezésre bocsátásáért • további fizetések, amelyek ellentételeképpen a termék vagy technológia eléri az eladó által ígért teljesítményt • minimum royalty, garancia arra, hogy az eladó évente legalább ezt az összeget fogja kapni a vevőtől • folyamatos royalty az eladási ár százalékában kifejezve licensz-értékesítés franchise Megoldás: licensz-értékesítés

11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak? • nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen

11. A közvetett vagy a közvetlen kilépési forma előnyei az alábbiak? • nem kell külkereskedelmi szervezetet létrehozni és működtetni • nem kell folyamatos külpiac-kutatást végezni • a kockázat jelentős része az értékesítőre hárul • a termelő azonnal hozzájut az áru ellenértékéhez így a külkereskedelmi tevékenység fajlagosan olcsóbbá válik közvetett közvetlen Megoldás: közvetett

12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek. igaz hamis

12. A kis- és középvállalatok csak a külpiacra lépés legegyszerűbb formáira képesek. igaz hamis Megoldás: igaz

13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy. igaz hamis

Megoldás: hamis 13. A kis- és középvállalkozások tőkereje nagy. igaz hamis Megoldás: hamis

14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak. igaz hamis

14. A kkv-k a pillanatnyi előnyöket és az eseti lehetőségeket használják ki, aktívak, mozgékonyak. igaz hamis Megoldás: igaz

15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak. igaz hamis

Megoldás: hamis 15. A kkv-k széles termékválasztékot kínálnak. igaz hamis Megoldás: hamis

16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása. igaz hamis

16. A kkv-k célja egy-egy termék pillanatnyi profitesélyének a realizálása. igaz hamis Megoldás: igaz

17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis

17. A kkv- számára megfelelő mértékű belső piac szükséges ahhoz, hogy jól kihasználják a termelés előnyeit. igaz hamis Megoldás: hamis

18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • versenynyomás proaktív reaktív

18. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • versenynyomás proaktív reaktív Megoldás: reaktív

19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • telített hazai piac proaktív reaktív

19. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • telített hazai piac proaktív reaktív Megoldás: reaktív

20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • technikai előny proaktív reaktív

20. Melyek a külpiacra történő kilépés proaktív és reaktív motivációi? • technikai előny proaktív reaktív Megoldás: proaktív