Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NEHÉZ HELYZETBEN SIKERESEN üzletfejlesztési igazgató

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NEHÉZ HELYZETBEN SIKERESEN üzletfejlesztési igazgató"— Előadás másolata:

1 NEHÉZ HELYZETBEN SIKERESEN üzletfejlesztési igazgató
:C1: Süveges-Szabó László üzletfejlesztési igazgató

2 A külföldi piacra lépés alapkérdései
Hova?- Földrajzi elhelyezkedés – Ország/régió Befolyásoló tényezők: Földrajzi elhelyezkedés Piac mérete, fejlettsége Agglomeráció Helyi erőforrások költsége Mit? – nemzetközi piacra vitt termék/szolgáltatás Meglévő/új termék/szolgáltatás Meglévő technológia Know-how Márkanév Hogyan? – Piacra lépési mód Export –direkt/indirekt Szerződéses megállapodás –licenc/franchise/K+F megállapodás/szerződéses gyártás… Befektetés –JV/saját vállalat Mikor? - Időzítés

3 A külföldi piacra lépés veszélyei
Piac felmérése piac telítettsége termék egyedisége kereslet Termék ár-érték arány, a piac felvevőképessége szempontjából személyre szabhatóság nyelv helyi előírásoknak (szabványoknak, törvényeknek) való megfelelés Erőforrások pénzügyi humán Marketing fontossága a cég/termék/szolgáltatás ismertsége kiállításokon, egyéb rendezvényeken való megjelenés kommunikációs anyagok az adott ország nyelvén Értékesítés formája disztribútor cégalapítás állandó képviselet

4 A magyar KKV-k kihívásai
Külpiaci stratégia hiánya – bizonytalan eseti ügyletek Proaktív vs. reaktív piaci viselkedés Külpiaci változások rugalmatlan követése Elégtelen kooperációs készség Informális együttműködés (tanácsadás, gépkölcsönzés,stb.) 54% Formális együttműködés (közös beszerzés,értékesítés, termelés) 17 % Beszállítói kapcsolatok kihívásai (%-os éves költségcsökkentés) > programozott hatékonyság növelés Párhuzamos tevékenységek > párhuzamos költségek > alacsonyabb termelékenység

5 A KKV-k direkt és indirekt export lehetőségei
Termék/szolgáltatás exportja Kkv részarány 20% Innovatív termék/technológia exportja Kkv részarány 10% MISZ felmérés szerint a termékek 51% nemzetközileg versenyképes További 26% kis fejlesztéssel versenyképes lehet Beszállítói lehetőségek A Kkv-k több, mint 50%-a végez beszállítást Intenzívebb és koncentráltabb külpiaci megjelenés Innovációs kooperáció belföldön és külföldön Külföldi cégalapítás/befektetés Képviseletek Privatizációs folyamatokba való bekapcsolódás Akvizíciók, befektetések Bekapcsolódás új értékláncokba Kereskedelemi és beszállítói pozíciók a hazai K+F képességek megerősítése logisztikai és disztribúciós kapacitások kihasználása a Magyarországra beáramló tőkével elsajátított management Know-how továbbadása és hasznosulása 5

6 ITD Hungary Zrt. Nonprofit szervezet, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium háttérintézménye Fő feladatai A magyarországi tőkebefektetések ösztönzése Egyablakos, projektakviziciós, projektmenedzsment és támogatási rendszer Implementáció Aftercare A magyar vállalatok külpiacra jutásának elősegítése Tőkekihelyezés támogatása Beszállítói lehetőségek Magyarországon: budapesti központ és 6 regionális iroda Külföldön: 54 iroda (41 Európában,7 Ázsiában, 5 Amerikában, 1 Afrikában)

7 Enterprise Europe Network
Az Európai Bizottság egyetlen vállalkozásfejlesztéssel foglalkozó hálózata Egyedülálló földrajzi lefedettség és tevékenységi kör 45 tagállam, tagjelölt országok, EFTA országok területén Több mint 500 szervezet közreműködésével 4000 szakemberrel Magyarországon A hálózat, országos konzorcium keretében működik, ITD Hungary vezetésével 11 iroda: Budapesten 2, minden régióban 1-1 A hálózat célja A kis- és középvállalkozások nemzetközi együttműködésének javítása A kis- és középvállalkozások innovációs és kutatás-fejlesztési aktivitásának elősegítése

8 Célunk A KKV-k külpiaci jelenlétének erősítése:
A hagyományos EU piacokon a pozíciók megtartása (áru és szolgáltatás) A FÁK országokban és a Nyugat-Balkánon új lehetőségek kihasználása (áru, szolgáltatás és tőkeexport) A Közel-Keleten – tradicionális együttműködések felélesztése (áru és szolgáltatás export) A Távol-Keleten és az USA-ban – tudásalapú, projektorientált tevékenységek (szolgáltatás export, projekt menedzsment)

9 Eszközrendszer – 1. lépcső
Célcsoport: Kezdő exportőrök Eszközök: Enterprise Europe Network Export Inkubációs Programja ‘Earth’ csoport Külföldi cégindítással kapcsolatos jogi, adózási és munkaügyi kérdések Piaci információk Üzleti partnerkereső adatbázis E-business Tematikus rendezvények Üzleti lehetőségek magyar kkv-k számára ‘Star’ csoport Részletes cégfelmérés Export indulási akcióprogram Az EEN irodák segítségével az EU-n belüli lehetséges üzletfelek azonosítása Tanulmányutak ‘SUN method’ képzési program Stratégiai tervezést támogató több hónapos üzleti klub Célja egy a tanácsadók segítségével összeállított cégre szabott, komplett export-akcióterv elkészítése

10 Eszközrendszer – 1. lépcső
Az Enterprise Europe Network egyéb szolgáltatásai Vállalkozásfejlesztés: Tájékoztató rendezvények szervezése (hazai és uniós pályázatok, közbeszerzés, CE jelölés) Üzletember találkozók itthon és külföldön Üzleti partnerkereső adatbázis üzemeltetése(BCD) Szakmai kiadványok Európai Uniós programokhoz történő csatlakozás Cégre szabott exportfejlesztési tanácsadás Innováció, technológia transzfer: Rendezvények Innovációs audit, cégfelmérés Szakmai tanulmányutak Technológia profilokat tartalmazó adatbázis Tanácsadás (EU-s programok, pályázatok, szellemi tulajdonjog) Kutatás-fejlesztés FP7-es Keretprogram részvételi feltételei Pályázatíró és projektmenedzsment tréningek Projektgenerálás, konzorciumépítés Az 1. lépcső eredménye: exportképes vállalkozás

11 Eszközrendszer – 2. lépcső
Célcsoport: exporttapasztalattal rendelkező vállalkozások Eszközök: Adatbázis Lead management Piaci igény megjelenése> azonnali reagálási lehetőség Hálózat > világpiaci integráció Kereskedelemfejlesztési Pályázat Kiállítások- és rendezvények (üzletember-találkozók, roadshow-k, fórumok és workshopok) Külföldi inkubáció Megfelelőségi tanúsítványok Komplex marketing akciók Kereskedelemtechnikai, vámügyi, adózási és komplex EU-s információk Tenderinformációk Célzott beszállítói partnerkeresés, beszerzői-beszállítói rendezvények A 2. lépcső eredménye: nagyobb exportárbevétel Export tapasztalat

12 Eszközrendszer – 3. lépcső
Célcsoport: jelentős exporttal rendelkező vállalkozások konkrét igényeinek és céljainak teljesítése Eszközök: cégre szabott szolgáltatások Célzott partnerszervezés Egyéni vállalati tárgyalás-szervezés Ágazati üzletember találkozó Egyedi szakmai fórum szervezése Tőkekihelyezés támogatása A 3. lépcső eredménye: Exportnövekedés újabb partnerek ÚJABB szerződések

13 Eszközrendszer – 4. lépcső
Tőkeexport támogatása Általános tájékoztatás Részletes tanácsadás a fogadó ország gazdaságáról, piacáról, befektetési lehetőségekről, cégalapításról Helyszíni segítség a vállalatalapításban Információ a magyarországi és a helyi támogatási, forrásszerzési lehetőségekről Együttműködés az MFB-vel, EXIMBANK-kal, MEHIB-bel Az induló vállalkozások segítése partnerközvetítéssel Inkubátorházak – a környező országokban 4. Lépcső eredménye: REGIONÁLIS JELENLÉT

14 Köszönöm a figyelmüket!
Süveges-Szabó László ITD Hungary üzletfejlesztési igazgató Dobos Erzsébet Enterprise Europe Network igazgató


Letölteni ppt "NEHÉZ HELYZETBEN SIKERESEN üzletfejlesztési igazgató"

Hasonló előadás


Google Hirdetések