MÁV-START Zrt. Budapest, december

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

Nagy Ferenc Vállalkozási tanácsadó november 30.
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése. A gazdasági szerkezet termelékenység, munkaerő-kereslet, globális előrejelzés.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA Komplex közforgalmú közlekedési modell Thomas Epp – dr. Horváth Balázs PTV AustriaSzéchenyi István Egyetem
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI TÁMOGATÁSI ESZKÖZÖK Szombathely, november 19.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A vasúti elérhetőség és a vendégforgalom közötti összefüggés vizsgálata a Dunántúl vasúti közlekedése alapján Somogyi Bence Ph.D.-hallgató Pécsi Tudományegyetem.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A közúti felmérés eredményei (2013. október) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető TREPPER Endréné,
1 Minőségmenedzsment - Beadandó feladat. 2 Kidolgozandó tartalmi vonatkozások és ( pontértékek ): 1.részfeladat: A választott szolgáltatástermék-csomag,
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Regős Gábor Könyvelőirodák Országos Szövetségének elnöke Hagyományos számlázás sajátosságai integrált környezetben KÖNYVELŐIRODÁK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Integrált közlekedés Hálózat-menetrend
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép
3. tétel.
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
A jogszerű és hatékony foglalkoztatás lehetősége kollektív szerződésben Pécs, Előadó: dr. Nemeskéri-Kutlán Endre Munkajog vezető.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Kockázat és megbízhatóság
Caracalla udvarában Kalandjáték 1.
Kockázat és megbízhatóság
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
A létminimum-számítás megújítása
Új megoldások a közösségi közlekedésben
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
A gazdasági növekedés hosszú távú előrejelzése.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Új pályainformációs eszközök - filmek
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Járműtelepi rendszermodell 2.
A szállítási probléma.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KERÉKPÁROS TURIZMUS LEHETŐSÉGEI
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A társadalmi egyeztetés számokban
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

MÁV-START Zrt. Budapest, 2009. december Menetrend alapú infrastruktúrafejlesztés Kiegészítés az országos vasútfejlesztési koncepció pályázati anyagához MÁV-START Zrt. Budapest, 2009. december

Tartalom Logikai irány Közlekedési rendszerbe illesztés Közlekedési rendszer versenyképessége Hálózatiság, ITF alapon Menetrendi szerkezet meghatározása Fejlesztési feladatok meghatározása Példa: Fejlesztési alternatívák a 140-es vonalon Példa: Országos menetrendalapú infrastruktúrafejlesztés Logikai irány

Közlekedési rendszerbe illesztés Vasút területi lefedettsége csekély (egyre csekélyebb) Csak más közlekedési alágazatokkal együttműködve van értelme a fejlesztésnek Funkció szerinti munkamegosztás Távolsági forgalom: főként vasút Regionális forgalom: főként autóbusz Városi közlekedés: főként helyi közlekedési rendszerek Közlekedési rendszert kell definiálni A rendszernek a lehető legnagyobb területi lefedettséget kell biztosítania

Közlekedési rendszer versenyképessége Nem az egyes ágazatok, hanem a rendszer versenyképességére kell törekedni A közlekedési lánc által biztosított eljutási idő versenyez az egyéni közlekedés által elérhetővel Pusztán vasúti menetidő vizsgálatának nincs értelme Térbeli lefedettség A lehető legtöbb viszonylaton kell versenyképesnek lenni Időbeli lefedettség A lehető legtöbb időpillanatban indulni vagy érkezni szándékozó utas számára kell versenyképes alternatívát nyújtani A versenyképesség mérőszáma az átlagos eljutási idő Az elérhető legjobb mentidők átlaga + a várakozási idők átlaga

Hálózatiság ITF alapon A hálózatszintű versenyképességet az azonos struktúrájú menetrendek biztosítják Az azonos struktúra feltételezi az ütemességet és az azonos szimmetriát Erre a legegyszerűbb választ az ITF rendszer adja Óra egészre szimmetrikus Csatlakozási pontok órás ütem esetén egészkor és félkor

A menetrendi szerkezet meghatározása Csatlakozási pontok meghatározása Lehetséges menetidők meghatározása a csatlakozási pontok között Vonattípusok meghatározása a csatlakozási pontok közti menetidők szerint Járatsűrűség vonattípusonkénti meghatározása az összhálózati utasforgalmi modell alapján (ütemtérkép)

Szükséges fejlesztési feladatok meghatározása Szükséges infrastruktúra- és ezzel párhuzamosan járműfejlesztési feladatok meghatározása Infrastruktúrafejlesztés Vonal Pályasebesség Keresztezési helyek Vonali vágányok száma Állomások Állomási vágányok száma Menetrendszerinti átszállási utaskapcsolatok Menetrendszerinti vágányutak Járműfejlesztés Menetvonalat befolyásoló tényezők Menetdinamikai paraméterek (végsebesség, gyorsulás) Utascsere sebessége Kapacitás Utaskényelem (utazási hossztól függő fedélzeti szolgáltatások)

Példa: Fejlesztési alternatívák a 140-es vonalon Hagyományos infrastruktúrafejlesztés Menetrendalapú infrastruktúrafejlesztés Infrastruktúra szintre hozása, a pályakapacitás és sebesség növelése Cél Órás ütemes menetrend biztosítása Budapest és Szeged között 2 órás IC menetidővel Végig két vágányú pálya, 120km/h-ra emelt pályasebesség Fejlesztés Kiskunfélegyháza és Szeged között a pályasebesség 160km/h-ra emelése Nagyságrendileg 100 Mrd Ft Költség Nagyságrendileg 10-20 Mrd Ft Két óra 5 perces menetidő, órás ütem, csatlakozási pontok Cegléden, kisebb zavarérzékenység Eredmény Kétórás menetidő, órás ütem, csatlakozási pontok Cegléden, Kiskunfélegyházán és Szegeden

Példa: Országos menetrendalapú infrastruktúrafejlesztés

Köszönöm a figyelmet!