A Pénziránytű Alapítvány tevékenysége és a évi tervek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Advertisements

"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Tájékozott ügyfél – felkészült közvetítő FBAMSZ X. Jubileumi Konferencia szeptember 24. Szalay György MNB, Pénzügyi kultúra központ.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tanévnyitó értekezlet
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
eTwinning – Az európai iskolák közössége
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 MIT KEZDÜNK AZ EU-VAL? Az unió megjelenési formái az oktatási intézményekben.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Pénziránytű – Alapítvány a Tudatos Pénzügyekért
Dr. Istvánovics Éva ügyvezető igazgató - Piacfelügyeleti igazgatóság A PSZÁF pénzügyi fogyasztóvédelmi tevékenysége és a témához.
Megtakarítás, befektetés, öngondoskodás Dr. Mohai György Budapesti Értéktőzsde Zrt. Konferencia a tudatos pénzügyekért Budapest, október 2.
Mit tesz az MNB a pénzügyi kultúra fejlesztéséért?
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Zalaegerszegi projektiroda 8900 Zalaegerszeg,Kosztolányi u. 10.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
„Beszélgessünk Európáról” programsorozat MeH EU Kommunikációs Főosztály Dániel Anna Békés, március 18.
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
A MENTOR(H)ÁLÓ KLUB szélesre tárja kapuit!
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadó segítő szerepe
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szakmódszertani fejlesztés
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Sakk-logikaoktatás a gyakorlatban A logikus gondolkodástól a kritikai gondolkodásig.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
AZ IKSZ 50 ÓRÁJÁNAK INTÉZMÉNYI SZINTŰ TERVEZÉSE
Nemzeti Köznevelési Portál
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
2018/2019 tanév.
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Előadás másolata:

A Pénziránytű Alapítvány tevékenysége és a 2017. évi tervek Merényi Zsuzsanna oktatási igazgató Pénziránytű Alapítvány

Az Alapítványról A Pénziránytű Alapítványt 2008-ban alapította a Diákhitel Központ, a Magyar Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank, 2009: fúzió az Öngondoskodás alapítvánnyal Fő cél: segítsük az egyének és a családok felelős anyagi döntéseit; programjaink hatására javuljon a lakosság pénzügyi tudatossága Kiemelt célcsoport: diákok, tanárok 2009 óta számos sikeres középiskolai program: Pénzügyi Oktatási Program (POP) 130 tanár + 3000 diák Iskolahálózat (képzés, verseny, pályázat) Lakossági célcsoport: Mindennapi Pénzügyeink Program Pénzügyi Navigátor Program

2014 - revitalizáció Jegybanktörvény- 2013 - pénzügyi felügyelet és fogyasztóvédelem Új ügyvezető Új program - öt éves stratégia - jelentős alapítói támogatás (évente új tartalmi fókusz – lásd Pénz7) - főbb célkitűzések (iskolahálózat, tartalomfejlesztés, tanárképzés stb.) - egyéb aktivitások (felsőoktatási roadshow)

Pénziránytű Iskolahálózat Oktatási programok BankVelem program Pénziránytű Iskolahálózat Tananyag-fejlesztés Tanár-továbbképzés Pénz7 Felnőttek edukációja

Pénziránytű partner iskolák 2016 (09.30.) 1887 db BankVelem iskolák, Utazó iskola fogadók, Pénz7 regisztrált általános iskolák, Tankönyvet rendelt középiskolák, Iskolahálózatba regisztrált középiskolák, Tanártovábbképzésen részt vevő középiskolák, Pénz7 regisztrált középsikolák

Általános iskolai hálózat BankVelem program Pénziránytű Alapítvány és PontVelem Nonprofit Kft. közös pénzügyi oktató és ismeretterjesztő projektje komplex, gyakorlatias tanítási eszköz ötvözi a környezetvédelmi és a pénzügyi szemléletformálást játékos környezetben fejleszti a diákok pénzügyi ismereteit online bankolás legfontosabb lépéseinek elsajátítása Fő elemei: PontBank (8 ezer aktív diák, 51 ezer banki tranzakció) Utazó Iskola Program (101 iskola, 32 000 elért diák) Versenyek, pályázatok (tanári, kirándulástervező, PénzOkos kupa és OkosPont bajnokság, nyári tábor)

Társasjáték fejlesztés Oktatási célú társasjáték a forint 70 éves születésnapjára életmódtörténeti kérdések (gazdasági és pénzügyi) történelmi érmék, bankjegyek bemutatása

Tananyagfejlesztés 2015/2016 „Iránytű a pénzügyekhez” középiskolai tankönyv Folyamatos sajtókommunikáció Mind a 40 ezer ingyenes példány gazdára talált a középiskoláknál, feltétel: vállalni kellett a tankönyv tanítását Folyamatos az érdeklődés az utánnyomás iránt

Tankönyvet rendelő iskolák megoszlása iskolatípusonként

Tananyagfejlesztés 2016/17 Célja: 7-8. osztályosok számára akkreditált pénzügyi-gazdasági tankönyv és munkafüzet fejlesztése A NAT-hoz igazodó színvonalas, érdekes tananyag kifejlesztése a cél. Interaktív, gyakorlati szemlélet, esettanulmányon keresztül közelíti az elméletet. Kiegészítő anyagok: tanári kézikönyv, digitális segédanyagok (játék). Még nagyobb elérést biztosít, mint a középiskolai tankönyv.

Általános iskolás tankönyv Fejlesztés folyamatban 7-8. osztályosoknak

Tanártovábbképzés 2016. November végéig összesen 700 tanár vett részt a képzéseken. Továbbra is a POK-ok közreműködésére számítunk a szervezésben. Az általános iskolai tanár-továbbképzés októberben indult két csoport tanár képzésével.

Pénziránytű Iskolahálózat Együtt: komplex egység Iskola- hálózat: keretrendszer Pedagógusok: továbbképzés Diákok: oktatási anyag

Bekerült a tanév rendjébe NGM csatlakozás szakmai partnerként Pénz7 2015 650 iskola 90 ezer diák 1000+ tanár 24 EU ország, 30% magyar diák 2016 788 iskola 102 ezer diák 1 400+ tanár Közel 30 ország 2017 Téma: Bankolj okosan! Bekerült a tanév rendjébe NGM csatlakozás szakmai partnerként

Pénz7

Online aktivitások Fő csatornák: Facebook Honlap Újdonságok Érdekességek Tippek, tanácsok Játékos feladatok Honlapra irányítás Interaktivitás Fő csatornák: Továbbra is a honlap (havi 2 új cikk), illetve Facebook oldal (heti 3 új poszt)

Köszönöm a figyelmet!

Pénziránytű Iskolahálózat Bernáth Julianna oktatási igazgatóhelyettes Pénziránytű Alapítvány

Iskolahálózat a középiskolák részére Pénziránytű Iskolahálózat Előd hálózat: 2009-től Új csatlakozási időszak kezdete: 2015/2016-os tanév (folyamatos regisztrációs lehetőség) 2016/2017-es tanév: Cél a hálózati tagok aktivizálása és a hálózat bővítése Szakmai segítségnyújtás a pénzügyek tanulásához, tanításához Vetélkedők tanárok, diákok részére

Lehetőségek középiskolák számára a Pénziránytű Iskolahálózaton belül 2016/2017. tanév aktivitásai: Iskolahálózati logó bevezetése Tananyagok kizárólagos hozzáférhetősége regisztrált tanárok számára Telefonos szakértői segítségnyújtás pénzügyek oktatásához Workshopok Verseny iskolák, tanárok és diákok részére

Iskolahálózati logó Az iskola a honlapján, levelezésében és egyéb kommuni-kációjában használhatja – ezzel jelezve a diákok, szülők és más partnerek felé, hogy az iskola tudatos pénzügyi nevelési tevékenységet folytat. Hozzájutás módja: Új tagok a regisztrációt követően www.penziranytu.hu/iskolahalozat 2015/2016-ban csatlakozott iskolák az első hírlevélben megkapott linken található vállalási kérdőív kitöltése után www.penziranytu.hu/iskolahalozatfelmeres

A Pénziránytű Iskola szemléletformáló nyitott, kezdeményező szakértelemmel rendelkező progresszív segítő „friss” - dinamikus, de semmiképpen sem divatos, trendi (modern módon elegáns) használható tudást adó tudja, mit akar és erre büszke lendületes innovatív értéket közvetítő, de „szerethető”, megszólítható

Kizárólagos hozzáférés tananyagokhoz A hozzáféréshez tanári regisztráció szükséges (ez az intézményvezetői regisztráció után lehetséges) www.penziranytu.hu/iskolahalozat Folyamatosan fejlesztett, frissített tudásbázis, indulásként: Korábbi POP tananyagok (archív) Tanár továbbképzések kiváló óratervei segédanyagokkal, tantárgyanként csoportosítva Tanár továbbképzések ppt-i

Telefonos szakértői segítség, workshopok, mentorálás 2016. október 1-jétől hetente 2-szer hívható telefonszám: szakértő közgazdász tanár segít pénzügyi kérdésekben szakmailag és/vagy módszertanilag eligazodni Évi legalább két workshop (szakmai előadások, tapasztalatcsere) TERV: Regionális minta órák, bemutató órák a bázis iskolák (közgazdász) tanárai segítségével

Mi, 114-en

Pillanatkép az iskolahálózatról Lehetséges vállalások a 2016/2017-es tanévre: Iránytű a pénzügyekhez c. tankönyv használata Pénzügyi - gazdasági ismeretek tanítása Részvétel Pénz7 programon Éves munkatervbe illesztés Részvétel tanártovábbképzésen Részvétel rendezvényeken, workshopokon Részvétel pályázatokon, vetélkedőkön Más intézményeknek a helyi jó gyakorlat bemutatása Hosszú távú akcióterv készítése

Pillanatkép az iskolahálózatról Vállalások száma Iskolák száma 4 59 5 23 6 18 7 8 9 1 A legnépszerűbb vállalások: Iránytű a Pénzügyekhez c. tankönyv használata tanórai keretek között Pénzügyi- gazdasági ismeretek tanítása tanórai vagy tanórán kívüli keretek között Részvétel a Pénz7 programokon

Versenyek, pályázatok (terv) Az iskolahálózat tagjai (vagy a tankönyvet rendelt iskolák) számára a tankönyvvel összefüggő digitális fejlesztésre. Cél a széleskörű alkalmazhatóság biztosítása. TANÁROKNAK A tankönyvi tananyagnak a diákok aktivitására építő feldolgozását, vagy a tudás ellenőrzését segítő digitalizált megoldás elkészítése DIÁKOKNAK A tankönyvi témákat felvető gazdasági- pénzügyi probléma (Molnárék sztorijának), vagy egy-egy részterület problémamegoldásának gyakorlati bemutatása maximum 3 perc időtartamú filmen A részletekről a hálózatba regisztrált tanároknak hírlevélben értesítést küldünk.

Elérhetőségek www.penziranytu.hu www.facebook.com/penziranytualapitvany Regisztráció: www.penziranytu.hu/iskolahalozat Kapcsolat: iskolahalozat@penziranytu.hu

Köszönöm a figyelmet!