Az üzletek operatív működtetése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Advertisements

A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Monster Talent Management Suite. Július 10: Egy álom vált valóra! #1 Job board /career site.
A fogyasztói magatartás
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Teljesítmény-menedzsment
Emberierőforrás-ellátás
Helyzetfelmérés Helyzetfelmérés elemzése, értékelése
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A fejlesztő értékelés.
DÖNTÉSELŐKÉSZÍTÉS, DÖNTÉS
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Munkakörök kialakítása és elemzése
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
A vezető a legjobb HR-es.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A HR SZEREPE AZ ÜZLETI TERVEZÉSBEN
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Toborzás elvi és módszertani kérdései
BME Részidős Mesterképzés 2015 tavasz
Kérdések a második zh-hoz
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Szociális kompetencia
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Az üzletek operatív működtetése

OPERATÍV FELADATOK AZ ÜZLETBEN: - Eladószemélyzet menedzselése - Kiskereskedelmi szolgáltatások - Választékpolitika végrehajtása - Költséggazdálkodás

A MAI TÉMÁNK: Az eladószemélyzet menedzselése

AZ ELADÓSZEMÉLYZET menedzselésének főbb lépései: - eladószemélyzet toborzása és kiválasztása - eladószemélyzet képzése, - eladószemélyzet motiválása, - eladószemélyzet értékelése, - eladószemélyzet javadalmazása.

1. Az eladószemélyzet toborzása és kiválasztása: 1.1. Munkakörelemzés: A munkakörelemzés az alkalmazott által ellátandó tevékenységeket foglalja magában, amelyek alapján értékelik az állásra jelentkezőket.

1. Az eladószemélyzet toborzása és kiválasztása: A munkakörelemzés TERÜLETEI: eladók száma, üzlet jellege, értékesítési módja, eladó döntési kompetenciái, üzlet nagysága, eladó feladatkörei, javadalmazás, stb.

1. Az eladószemélyzet toborzása és kiválasztása: 1.2. Munkaköri leírás összeállítása: tartalmazza az eladó által ellátandó feladatokat és a teljesítményére vonatkozó konkrét elvárásokat, a munkaköri leírásokat álláshirdetéssé kell átfogalmazni.

1. Az eladószemélyzet toborzása és kiválasztása: 1.3. Munkaerőfelvétel: szűrést segítő eszközök: pályázat, ajánlások, referenciák, második lépcső: tesztek kitöltése, harmadik lépcső: személyes interjú – első öt perc a legfontosabb!!

2. Az eladószemélyzet képzése: Az eladószemélyzet képzése egyrészt szocializációs, másrészt szakmai célkitűzéseket szolgál. 2.1. Szocializációs képzés: ismerkedés, elkötelezettség kialakítása, motiváció erősítése

2. Az eladószemélyzet képzése: 2.2. Szakmai továbbképzés: területei: áruismeret, szituációk, eladási technikák, kommunikációs gyakorlatok módszerei: Ont he job tréning: az új eladókat üzletbe helyezik ki gyakorlatra, coaching: az értékesítési helyen képezik ki, de szoros kapcsolat egy mentorral, teremben folytatott tréning: frontális módszer, szerepjátékok, értékelések kudarcok és a sikerek elemzése: folyamatos javítás, gátolja a rossz attitűd kialakulását. a képzés folyamatos feladat.

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.1. A motiváció típusai: belső: személyes célok összhangban a vállalatéval, amikor a feladat élmény, külső: munkával járó ösztönzők

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.2. Az eladók motivációját befolyásoló tényezők: az értékesítendő termék, szolgáltatás: pl.: könnyen, gyorsan értékesíthető áruk vállalati ösztönzési programok, az eladó személyiségének jellemzői: kommunikációs készség, nyitottság, stb

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.3. Ösztönzési programok: eladók munkájának ellenőrzése, eladók bevonása bizonyos döntésekbe, előrelépés lehetősége, javadalmazás, pozitív visszacsatolások, eladók tapasztalatainak, véleményének kikérése reális célok kitűzése.

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.4. Reális célok kitűzése: kvóták meghatározása értékesítési kvóták: lehet egyéni, vagy csoportos, üzletenként eltérő lehet, ne legyen túl magas, vagy alacsony, tevékenységi kvóta: célkitűzések megfogalmazása adott időszakra jutó árbevétel: óra, nap, hét, stb. eladott cikkek száma, ügyfél kontaktus száma, áruveszteség mértéke.

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.5. Az eladószemélyzet értékelése: célja a visszajelzés a munka teljesítményéről, átlag felettieket: jutalmazás, előléptetés átlag alattiakat: képzés, áthelyezés, elbocsátás az értékelés fontos motivációs eszköz is, az eladók tisztában legyenek az értékelési szempontokkal is

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.6. Kompenzáció, javadalmazás: átlagon felül teljesítő munkatársak ösztönzőkkel való motiválása, külső motivációs eszközök: bérezés: jutalék, cafetéria, értékesítési versenyek: díjazás

3. Az eladószemélyzet motiválása: 3.6. Kompenzáció, javadalmazás: belső motivációs eszközök: döntéshozatalba való bevonás, munkakör-gazdagítás, értékesítési versenyek: eredmény belső kommunikálása