Mérés, mértékegység, átváltás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Matematika és módszertana
Az országos mérések megújult rendszere
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kompetencia-konferencia
Könyvtárhasználati verseny
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Matematika kompetenciaterület
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
A fejlesztés hatása a szervezetre
ALAPVETŐ MÉRÉSEK.
TIMSS 2007.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az e-portfólió használati köre
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A feladatok szerepe Kaposi József.
A szövegértési feladatok összeállítása
Korai tehetségnevelés
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
KÖNYVBEMUTATÓ A SZEGEDI ÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYI DESZEGREGÁCIÓT TÁMOGATÓ HALLGATÓI MENTORPROGRAM ÖT ÉV TAPASZTALATAI (SZERK.: FEJES JÓZSEF BALÁZS ÉS SZŰCS.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Kompetencia mérések elemzések
Harmadik matematikakönyvem
„C” típusú programcsomag bevezetése
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Matematika Kompetenciaterület
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés május 21. A kompetenciamérésben szereplő feladatsorok célja, tartalma - matematika -
Előadó: Horváth Judit. Varga Tamás üzenete Érdekeljen a tárgyad! Ismerd a tárgyadat! Ne feledd: a tanulás legjobb módja az, ha magunk jövünk rá valamire.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Új skála – új lehetőségek
SZFP II Kompetenciamérés
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Előadás másolata:

Mérés, mértékegység, átváltás Előadó: Horváth Judit

Még egyszer a PISA eredményekről - Az általános iskola végén a kevesebbet tudnak, mint 10–15 évvel ezelőtt a diákok. - Növekszik a gyengén teljesítők aránya. - Csökken a kiemelkedő szintű eredményt elérők aránya . - Nagyok az iskolák közötti különbségek. - A családi háttér teljesítményt meghatározó hatása igen nagy. - A magyar iskola kevéssé képes az esélyek kiegyenlítésére. - Gondok vannak a magyar diákok tanulási stratégiáival.

,, Körül vesz bennünket mindenféle technika, milliónyi inger ér , kevesebb a közvetlen találkozás. Filmen a szobába jön a táj, a vihar, házhoz szállítják a szenzációt, a gyerek nem él át dolgokat, nem küzd meg a nehézségekkel, csak az agyával, a szemével éli meg az eseményeket. Pedig nagyobb élmény szembeszállni az esővel, a széllel, mint nézni mások küzdelmét. Az inainkban kellene érezniük a távolságot, a hegymászást, a széllel szembeni vitorlázást, és nem a TV-n nézve tudomásul véve az élet ilyen. .. Az új dolgok megtapasztalására nincs idő, ki van szolgáltatva az ember. Emiatt nem gondolkodva élnek, hanem kapkodva. ’’ Dr. Jelenics István

Egységesség elve Matematika Számtan algebra Geometria Mérés

A mérés, mérték fogalmak kialakítása 1-4. évfolyam A fogalmak kialakításának a cselekvésen alapuló előkészítése történik. 6. év végére várjuk el azt a tanulóktól, hogy legyenek képesek a szabványos mértékegységek használatára, átváltására. eset ismeret formalizált tudás készség szint

Mi okozza a problémát a mértékegység átváltásban? váltószám azonosítás mérőszám számolás művelet

Kompetenciák, melyek fejlesztése folyamatos a téma feldolgozásakor Tájékozódás a világ mennyiségi viszonyaiban, tapasztalati szinten, alkalmi egységgel. A becslés képességének fejlesztése. Fogalomalkotás definiálás a probléma induktív úton való bejárása ( ismerkedés a mértékegységek fogalmával). Induktív, deduktív következtetések. A tanulók előzetes tudása : tapasztalatot gyűjtöttek a mértékegységek fogalmáról induktív módon. A matematikai probléma deduktív megoldása, amikor alkalmaznia kell a mérésről, mértékegységről tanultakat.

Algoritmikus gondolkodás fejlesztése. Kreatív gondolkodás fejlesztése. valószínűségi következtetések. Arányossági kapcsolatok felismerése, ábrázolása. Összefüggéseket felismerő képesség fejlesztése. A szaknyelv használata árnyaltabbá válik, fejlődik a gyerekek relációszókincse. Függvényszemlélet fejlesztése a feladat megoldásának táblázatba való lejegyzésével. Problémaérzékenység, problémamegoldás fejlesztése. Fejlődik a tanuló szövegértelmező képessége, az utasítás értelmezése révén.

A mértékegységek konkrét szó használatával gyarapszik a tanuló matematikai fogalomtára, a szaknyelv egyre pontosabb használatára lesz képes. Fejlődik a tanuló síkban való tájékozódó képessége. A vonalzóhasználat, mérőszalag, mérőedények, mérleg, óra a hőmérő helyes használata a tanulási szokás kialakulását erősíti ( pontosság).

Mérés, mértékegység, mérőszám összefüggései A mérés során a mérendő mennyiségeket a választott mértékegységekkel hasonlítjuk össze. Az így kapott mérőszám a mértékegységgel együtt meghatározza a mennyiséget. Mértékegység mérőszám

Előtétszavak

Hosszúság

Tömeg

Űrmérték

Idő

A mértékegységek átváltásának egy lehetséges folyamata 1. kiválasztjuk a mértékegység típusát 2. megkeressük a két mértékegységet, miből-mibe kell váltani 3. kiszámítjuk a közöttük levő váltószámot 4. megállapítjuk, hogy a ,,kisebből” váltunk a ,,nagyobb” mértékegységbe, vagy fordítva 5. eldöntjük, hogy a váltószámmal szorozni vagy osztani kell-e 6. végül a mérőszámot szorozzuk vagy osztjuk a váltószámmal.

Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált irodalom: Csapó Benő – Fejes József Balázs – Kinyó László – Tóth Edit : Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban Árvai Magdolna: Okosan szeretni, nevelni, tanítani ( Közeli Dr. Jelenics István 2017/február 3. – Nők lapja Gergely Andrásné: Mértékegység átváltás ( Pedagógiai szemle ) Csordás Mihály – Konfár László- Kothencz Jánosné – Kozmáné Jakab Ágnes- Pintér Klára – Vincze Istvánné : Sokszínű matematika 5. Mozaik Kiadó Matematika tk. 4. oszt. Kísérleti tankönyv OFI Matematika mf. II. kötet Kísérleti tankönyv, munkafüzet