Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Versenyképesség és környezetvédelem Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása, ÁROP
Advertisements

SZTE ÁJTK Tehetségnap június 10. A rendezvény az Oktatásért Közalapítvány támogatásával, az NTP-OKA-XXII-088 pályázat keretében valósul meg.
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Gulyás Ágnes Pályázati Központ Nemzetközi lehetőségek.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A VÁROSRÉGIÓ DEFINIÁLÁSÁNAK LEHETŐSÉGEI Horváth Sarolta Noémi Ph.D. hallgató Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
© 2010 IBM Corporation Mikor alkalmas egy fiatal egy magas technológiai szintű munkahely betöltésére „PISA 2009” Konferencia 2011 Március 24. Barabás Erika.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Jubileumi év partnertalálkozójaPécs, február 29. „Új típusú partnerséggel együtt a jövőért” Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Az új METÁR szabályozás és a biomassza piac
Biztonságos, fenntartható és tiszta energia a Duna-medencében
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Az „első lépés” TÁMOP
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Egészségügyi Menedzserképző Központ
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A helyzet jó, de nem teljesen reménytelen. A háztartás pénze és ideje.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Egészségügyi közbeszerzések
I N N O V Á C I Ó KUTATÁS-FEJLESZTÉSI HAJLANDÓSÁG A RÉGIÓBAN
Monostoriné Hörcsik Renáta
1993-as közoktatási törvény
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
Környezet és Energia Operatív Program Energetikai pályázatai
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Az energiamérlegünk torzulásai és javítási lehetőségei
A projektek jelentősége a Műegyetemen
VIK - Mérnökinformatikus szak
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Versenyképes felsőoktatás a tudásalapú társadalomban
Hárskúti Megújuló Energia Központ
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
MIT KELL TUDNI A NUKLEÁRISENERGIA ALKALMAZÁSÁRÓL AZ ÚJ OKJ-BEN
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
Motivációs szeminárium
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Tájépítészeti és Településtervezési Kar
Erdőtelepítések, fásítások támogatási lehetőségeinek várható alakulása
Energiahatékonysági és Megújuló Finanszírozási Program Erste Bank Hungary Budapest,
Az EU energia- és klímapolitikai céljai és Magyarország DR
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes A tudomány, az innováció és az oktatás szerepe a távhőszektor jövőjének formálásában Dr. Bihari Péter BME Gépészmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes

Szerepvállalás: oktatás, K+F+I EGYETEM oktató, kutató oktatás K+F+I folyamat eredmény gazdaság

Szerepvállalás: Hogyan? Gazdaság Kihívások és célok Megoldások: mérnökök, innováció Egyetem: oktatás, K+F+I

Szerepvállalás: energiapolitika Verseny-képesség Ellátásbiztonság Fenntartható fejlődés

Szerepvállalás: kihívások hozzáférhetőség és megfizethetőség szabályozás ÁLLAM hosszú távú rendelkezésre állás, energia-biztonság diverzifikáció, stratégia fogyasztó ÁLLAM társadalmi elfogadottság: környezetvédelem, biztonság tudatformálás TÁRSADALOM ENERGETIKAI SZEKTOR

Kihívások, célok

Magas import részarány Helyzetelemzés Helyzet Veszély, Kihívás Válasz, Megoldás Magas import részarány túlzott függőség, ellátásbiztonság takarékosság, új technológiák, megújulók Elavult épületek kezelhetetlen energiaszámlák, energia-szegénység korszerűsítés, felújítás ÜHG kibocsátás klímaváltozás karbonsemleges technológiák

K+F+I fókuszpontok K+F+I Hatékonyság és takarékosság: TECHNOLÓGIAI FEJLESZTÉSEK Ellátásbiztonság: HÁLÓZATI FEJLESZTÉSEK K+F+I Környezet és klímavédelem: KARBONMENTES ÉS KARBONSEMLEGES TECHOLÓGIÁK Megfizethetőség: ENERGIASZEGÉNYSÉG, VERSENYKÉPESSÉG Stratégia és tudatformálás: DÖNTÉSTÁMOGATÓ RENDSZEREK

Oktatási rendszerünk Doktori (PhD) képzés 8 szemeszter 240 kredit Mesterképzés (MSc) 4 szemeszter 120 kredit Szakirányú továbbképzés 4 szemeszter 120 kredit Alapképzés (BSc) 7 szemeszter 210 kredit Felsőoktatási szakképzés Középiskola – Érettségi vizsga felvételi eljárás

Távhőellátás az oktatásban Energetikai mérnöki alapképzési szak Energetika I., II., Energiaellátás, Energetikai gazdaságtan, Szakmai gyakorlat, Szakdolgozat-készítés Energetikai mérnöki mesterképzési szak Energiaellátás- és gazdálkodás, Energiarendszerek vízüzeme, Energiapiacok, Energetikai projektmenedzsment, Megújuló bázisú technológiák…, Távhőellátás, Hőszállítás Szakmai gyakorlat, Diplomamunka-készítés,

Távhőellátás az oktatásban Energiatermelési szakirányú továbbképzési szak (szakmérnök képzés) – távhőellátás ismeretkör [2016. szeptembertől] Fűtőművi tüzelőberendezések Fogyasztói hőközpontok Megújuló energiaforrások a távhőellátásban Távhőellátó rendszerek vízüzeme Hőszállítás Esettanulmány I.-II. Szakdolgozat BME-GPK és MATÁSZSZ együttműködésben

ÖNÁLLÓSÁG, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS Az oktatás jövője… Szemléletformáló, kompetenciaalapú oktatás TUDÁS a tudás mélysége, szervezettsége, kiterjedtsége, rugalmassága, formálhatósága KÉPESSÉG terület-általános és terület-specifikus képességek, motoros készségek ATTITŰD érzelmi és értékelő viszonyulások, megítélés; vélekedések, nézetek; szándékok, törekvések ÖNÁLLÓSÁG, FELELŐSSÉGVÁLLALÁS mértéke, területei a társas környezetben való cselekvés dimenziói mentén

Változó, átalakuló oktatás Átalakuló súlyponti területek Múlt (Jelen) (Jelen) Jövő (erőművi) energiatermelés  Termelés, szállítás, szolgáltatás és felhasználás együttesen Elsősorban „nagy” egységek és „nagy gépek” Szélesebb technológiai profil Erősen fosszilis és nukleáris bázisú Nagyobb nyitottság a megújulók felé Technológia központúság Technológia, gazdaság és társadalom együttese Centralizált rendszerek Elosztott rendszerek

Köszönöm a figyelmet!