„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Lorem ipsum Széchenyi Programirodák bemutatása ELTE Innovációs Nap február 23.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
NEA működési támogatások (2014)
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
ÁROP „Partnerség erősítése”.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Változások az NCA szempontjából február 2. Fülöp Krisztina.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Nemzeti Civil Alapprogram 4 éves működése, a törvénymódosítás indokai, az alapprogram jövőképe CIVIL PARTNERSÉG REGIONÁLIS KONFERENCIA SZOMBATHELY 2007.
Új lehetőségek a civilek számára Morvay Levente. Civil törvény főbb szabályozási területei Szervezeti formák Működés keretei Letétbe helyezés Civil Információs.
A Széchenyi Programiroda tevékenysége az Észak-magyarországi régióban Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
A Vas Megyei Önkormányzat Európai Uniós és hazai pályázatkezelési rendszere Készítette: Horváth Ádám oktatási, kulturális pályázati referens Vas Megyei.
Easy Learning Hungary Kft. Nagy Zsolt István, ügyvezető igazgató VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: )
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
A kezelőszervezet évi tapasztalatai, a 2008
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A széchenyi Programiroda szerepe a régióban
Lorem ipsum.
Közbeszerzési szabályok változása és
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
A Pályázatkezelő szemszögéből
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” Lebovits Gábor, ügyvezető Budapest, 2010. február 4.

Az ESZA Nonprofit Kft. története 2000 október - megalakulás 2004. EDIS akkreditáció, HEFOP/TÁMOP/TIOP/KMOP közreműködő szervezete 2007. január 1. - SZMM pályázatkezelő szervezeteként a terület hazai pályázatainak kezelése: Nemzeti Civil Alapprogram támogatási programjai, valamint esélyegyenlőség, fogyasztóvédelem, fogyatékosságügy, gyermekvédelem, idősügy, ifjúságügy, kábítószer-prevenció és szociális célú pályázatok 2009. május 20. – ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság Az ESZA Kht. 2000. októberben jött létre az akkori minisztériumok együttműködésében (OM, GM, SZCSM). A Társaság fennállásának első hat évében több mint 55 milliárd Ft támogatást kezelt. A munkatársi létszám folyamatosan nőtt - 2006 végére 80 fő fölé -, miközben az egy munkavállalóra jutó támogatási összeg is lényegesen nagyobb lett. 2007. január elsejétől a Szociális és Munkaügyi Minisztérium pályázatkezelő szervezeteként a terület hazai pályázatainak kezelését is ellátja, átvéve a korábbi Mobilitás és NCSSZI által kezelt pályázatokat. A pályázatok túlnyomó részét a Nemzeti Civil Alapprogram támogatási programjai adják. Az uniós támogatások terén a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) keretében az OM Alapkezelőtől és a Foglalkoztatási Hivataltól vett át feladatokat. A 2007-2013 időszakot átfogó Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) során pedig a Társadalmi Megújulás (TÁMOP), a Társadalmi Infrastruktúra (TIOP) és a Közép Magyarországi (KMOP) Operatív Programokban tölt be közreműködői szerepet, részt vállalva a foglalkoztatási, szociális, felnőttképzési, szakképzési intézkedések megvalósításában.

Hazai Programigazgatóság Témák beérk. 2007 beérk. 2008 beérk. 2009 nyert 2007 nyert 2008 nyert 2009 szociális 897 1 989 239 500 1 089 gyermekvédelem 208 79 191 68 ifjúságügy 947 372 226 277 148 66 esélyegyenlőség 25 42 21 39 idősügy 165 169 187 76 88 105 fogyasztóvédelem 153 62 72 37 43 GYIA 2 236 2 081 1 340 1 112 905 608 fogyatékosügy 59 51 52 29 4 NCA 16 163 15 282 17 988 10 359 10 687 12085 kábítószer-prevenció 983 1 312 898 625 693 541 CISZOK 47 19 41 40 Összesen: 21 883 21 458 21 040 13 326 13 802 13492 Az ESZA Nonprofit Kft két alappillére az Uniós Programigazgatóság és a Hazai Programigazgatóság. Uniós Programigazgatóság: 2010-ben 172 konstrukciót kezel, amely a TÁMOP 1-es és 2-es, (képzés - foglalkoztatás) és 5-ös prioritása (szociális terület), valamint a TIOP 3-as prioritásainak kezeléséből tevődik össze. Az ESZA a 2009-es évben közel 1300 támogatási szerződést kötött, 180 Mrd forintnyi megítélt támogatással. A tavalyi évben a Kedvezményezetteknek kifizetett támogatás eléri a 60 milliárd forintot, amely összeg körülbelül 80%-a a civil szférában realizálódott. Hazai munkacsúcsok: az évi több mint 20 ezer beérkező pályázat formai ellenőrzése általában az év első felében teljes, 100%-os kapacitáskihasználást igényel. 2008-tól sikerült a testületekkel együttműködve a beadásokat úgy ütemezni, hogy a jogszabályban meghatározott határidőket minden területen tartani tudjuk. A beérkező pályázatok közel 65%-a támogatásban részesül. Ebben, mint mindenben, az NCA magasabb arányt mutat, mint a többi szakterület, itt csaknem 70%-a a beérkezett pályázatoknak támogatásban részesül. Ez a közel 13 ezer szerződés megkötéséhez kapcsolódó feladat minden évben egy időbe esik az előző évi elszámolások ellenőrzésével. A Hazai Programigazgatóságon dolgozó 65 fő részére egész évben igazán szoros munkatempót diktál.

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” …ahonnan indultunk… 2007. évi kezelői feladatok átvétele Magyar Államkincstártól Nehézségek Idő rövidsége a feladat átvétek és meghirdetések között Infrastruktúra elégtelensége Humán erőforrás hiánya Hibák oka Hiányzó „hazai” gyakorlat Tanulási folyamat 2007-re minden szereplő elfelejtette, hogy milyen nehéz volt a 2004-es indulás. Sajnos, kevés idő állt rendelkezésre a megfelelő körülmények kialakítására az átvétel és az első pályázatok dömpingszerű beérkezése között nem volt biztosított a megfelelő infrastruktúra kellő számú képzett, pályázatkezelésben jártas szakember nem volt gyakorlat a hazai és különösen az NCA pályázatkezelés terén Mindezek kialakítása önmagában is tanulási folyamat volt. Meg kellett tanulnunk ilyen nagy mennyiségű pályázatot kezelni, ehhez megfelelő erőforrást és szakmai tudást biztosítani.

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” ...2007 óta amit tettünk… Infrastruktúra fejlesztés: Új székhely Létszámbővítés Tanács titkárának elhelyezése Munkatársak szakmai képzése EPER fejlesztések Szolgáltatások fejlesztése: Magasabb színvonalú ügyfélszolgálat Elektronikus pályáztatás lehetőség Testületekkel való együttműködés Pályázatok feldolgozásánál határidők betartása Útmutatók, segédletek kiadása Sok mindent tettünk. az ESZA Kft. új székhelyén magasabb színvonalú ügyfélszolgálatot, új call-centert alakított ki, létszámbővítést hajtott végre, biztosítja a Tanács titkárának elhelyezését. a Tanács támogató döntésével sikerült megerősíteni az elektronikus pályázást és továbbra is támogatjuk a Tanácsot minden olyan lépésében, amely az elektronikus pályáztatás irányába viszi a rendszert. munkatársaink szakmai képzésére e-learning tanfolyamot indítottunk, annak érdekében, hogy valódi segítséget tudjunk nyújtani a pályázó szervezeteknek. EPER fejlesztések ellenőrzési pontok kerültek beépítésre, melyek csökkentik a formailag hibás pályázatok benyújtásának lehetőségét. elkészült a pénzügyi elszámolás modul, mely folyamatos fejlesztése segíti, hogy egyszerűbb legyen a pályázó szervezeteknek az elszámolás benyújtása. 2009. év elején aktívan közreműködtünk az új testületek megválasztásában, jó szakmai kapcsolat kialakítása az új testületekkel 2008-ban és 2009-ben a pályázati dokumentáció részét képezte a Pályázati Útmutató is, mely egy teljesen új dokumentum volt a pályáztatásban. amely gyakorlati tanácsokat ad a szervezeteknek, mindenki számára érthető nyelvezettel és részletességgel. Ennek mintájára elkészült a Pénzügyi Útmutató, mely összefoglalta a fontosabb tudnivalókat az elszámolásokkal kapcsolatban, valamint a 2009 évi Helyszíni ellenőrzési útmutató, ami az ellenőrzések előtti felkészülési segítség. Ezek a változtatások is hozzájárultak ahhoz, hogy mind 2008-ban, mind 2009-ben, minden kollégium esetén sikerült a pályázatok feldolgozását, formai ellenőrzését határidőre teljesítenünk.

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” …2007 óta amit tettünk… A ügyfélbarát jelleg erősítése érdekében tett lépéseink: online ügyfélszolgálat e-mailes megkeresések rövidebb idő alatti megválaszolása ügyfélszolgálati rendszer fejlesztése: új ügyfélszolgálati adatlap „tudástár” bővítése (GYIK, statisztika alapja) „megyei információs napok” sorozat képzések, tréningek munkatársaink részére A 2008 év végén meghatározott célunk elérését, a szolgáltató jelleg erősítését szem előtt tartva tett számos lépésünk közül az alábbiakat emelném ki: honlap (online ügyfélszolgálat), e-mailes válaszidő rövidülése, tréningek, képzések, PIF rendszer tökéletesítése.

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” 2009. év elektori választások sikeres lebonyolításában közreműködés 2009. január 14-én, minden eddiginél korábban közzétettük az első 2009. évi pályázatokat 17 988 beérkező pályázat feldolgozása határidőre nőtt az EPER-ben benyújtott e-pályázatok száma: 2008-ban a pályázatok 49,44%-a 2009-ben a pályázatok 77,2%-a érkezett elektronikus úton csökkent, de még mindig jelentős a hiánypótlások aránya (54,53%) Ügyfélszolgálat működtetése (51590 hazai telefonhívás és 22173 hazai e-mail kezelése) CISZOK-okkal információs napok minden megyében 2009. január 14-én, minden eddiginél korábban közzétettük a 2009. évi pályázatokat, ezek eredménye: 17 988 beérkező pályázat feldolgozása határidőre nőtt az EPER-ben benyújtott e-pályázatok száma: 2008-ban a pályázatok 49,44%-a 2009-ben a pályázatok 77,2%-a érkezett elektronikus úton csökkent, de még mindig jelentős a hiánypótlások aránya (2009: 54,53%; 2008: 56,05%), továbbra is a kötelezően beküldendő számviteli beszámoló és közhasznúsági jelentés okozza a problémát a civileknek Ügyfélszolgálat működtetése (2009: 51590 (hazai nca-val együtt) telefonhívás és 22173 e-mail kezelése (2008: 41903 telefon)) szerződést kötöttünk a teljes naptári évre a CISZOK-okkal, ennek a megállapodásnak a keretében tartottunk, illetve tartottak a szervezetek információs napokat minden megyében

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” 2009. év döntési folyamat sikeres támogatása (beadási határidőtől számítva átlag 77 nap múlva döntés) döntések jóváhagyása határidőben (átlag 10 nap) döntések közzététele, kiértesítés EPER-ben határidőben (átlag 2 nap) 11 857 nyertes pályázat megvalósítására szerződéskötés (szerződés kiküldése a beadástól számított átlag 120. napon) módosítási kérelmek elbírálása: működési pályázatok 0,9%-a kapott 100%-os támogatást (kért=megítélt összeg), a többi, tehát szinte az összes esetben módosítási kérelem beadása szükséges szakmai pályázatok 22,7%-a tömeges kifizetések – 1 vagy 2 részletben (szerződés aláírását követő átlag 8 nap - 1. részlet) Pályázati folyamatok átlagos adatai a 2009. évi NCA pályázati kiírás elemzése alapján: a beadási határidőtől számítva átlag 77 nap múlva döntés született az előírt 90 nap helyett, ez jórészt a kollégiumok munkájának köszönhető a döntések jóváhagyása rajtunk múlott: ez is határidőben, átlag 10 nap alatt zajlott a jegyzőkönyvek hiánytalan beérkezése után, ami sajnos lassabban mert, mert átlagosan a beadási határidőtől számított 95. napon volt a birtokunkban a döntések közzététele, kiértesítések EPER-ben határidőben, átlag 2 nap alatt történt meg 11 857 nyertes pályázat megvalósítására szerződéskötés (szerződés kiküldése a beadástól számított átlag 120. napon) A pályázóknak az esetek túlnyomó részében módosítási kérelmet kellett benyújtani, (pl. a működési pályázatokon még 100-ból 1 szervezet sem kapta meg az általa igényelt összeget,) ezért ezek feldolgozása szinte azonos feladat, mint egy új pályázaté. A szerződéskötés sajnos nem ment zökkenőmentesen, egybeesett ez a munkafázis a beszámoltatási munkacsúccsal, ezért csak a szerződések aláírása után tudtuk tartani újra az előírt határidőt, vagyis a kifizetéseket átlagosan 8 nap alatt teljesítettük.

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” 2009. év 801 helyszíni ellenőrzés lefolytatása (10,6%-a szerződésszegő) 10 520 beszámoló feldolgozása a szerződéskötéssel egy időben hiánypótoltatás a beszámolók 65%-ánál kizárt szervezetek naprakész nyilvántartása részletfizetési kérelmek elbírálása követeléskezelési feladatok ellátása az Alapprogram működésével összefüggő pénzügyi és számviteli feladatok ellátása 131 jelenlegi testületi tagnak + az előző ciklusban dolgozóknak díj kifizetése A 2009. évi pályázatok kezelése mellett voltak az előző évről áthúzódó feladatunk, ebből a két legfontosabb a beszámolók ellenőrzése és a helyszíni ellenőrzés. 801 helyszíni ellenőrzést folytattunk le és 10 520 beszámolót dolgoztunk fel a szerződéskötéssel egy időben. A beszámoltatás az egyik legnehezebb munkafolyamat, kevés beszámoló fogadható el hiánypótlás nélkül. Munkatársaim továbbá elláttak olyan folyamatos feladatokat is, mint a kizárt szervezetek naprakész nyilvántartása részletfizetési kérelmek elbírálása követeléskezelési feladatok ellátása az Alapprogram működésével összefüggő pénzügyi és számviteli feladatok ellátása 131 jelenlegi testületi tagnak + az előző ciklusban dolgozóknak díj kifizetése

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” 2009. év EPER működtetése kb. 140 000 partnerdokumentum nyilvántartásba vétele testületek munkájában aktív részvétel (munkacsoportok, előterjesztések, adatszolgáltatások stb.) testületi ülések biztosítása titkárok foglalkoztatása 2004-től keletkezett iratok tárolása Kiemelt feladatunk az EPER működtetése, mert hiszünk abban, hogy az internetes pályáztatásé a jelen és a jövő. Nagyon nagy mennyiségben kezelünk iratokat, kb. 140 000 partnerdokumentum nyilvántartásba vétele kötődik az NCA pályázatokhoz. És természetesen részt veszünk a testületek munkájában aktívan (munkacsoportok, előterjesztések, adatszolgáltatások stb.), biztosítjuk a testületi ülések feltételeit, foglalkoztatjuk a titkárokat. Tároljuk a 2004-től keletkezett iratokat

„Az NCA 2009-es éve a kezelő szerv szemével” …Célok… Társaság elismerést szerzett, jól szervezett, átlátható, társadalmi szolgáltató Társaság pályázati rendszer egyszerűsítése, felhasználó baráttá tétele oktatás, közös fórumok felelősségvállalás NCA a szereplők valós partnerek a célok megvalósításában alapcélok megtartása új, valós igényeket kielégítő célok megvalósulása közös jövő Társaság: Szolgáltató jelleg erősítése, a sikerek mellett meg kell említenünk, hogy van még mit javítani, van még hova fejlődni. Az ESZA Kft az SZMM végrehajtó szervezete, döntést nem hoz, pályázatot nem ír ki. A jövőben egy erős, a pályázóknál és a megrendelő(k)nél is elismerést szerzett, jól szervezett, átlátható, társadalmi szolgáltató Társasággá kell válnia (erősödnie), Támogatunk minden olyan kezdeményezést, amely a pályázati rendszer működését egyszerűsíti, felhasználó baráttá teszi. Kezdeményezünk egyszerűbb eljárásokat, javaslatainkkal aktívan részt veszünk a tisztább, átláthatóbb jogszabályi környezet kialakításában. Célunk, a pályázók részére olyan érdemi segítségnyújtás, akár oktatás, közös fórumok szervezésével, amely során tisztázódnak azok a kérdések, amelyek még mai napig is nehézséget okoznak a kezelő és a többi szereplő közti kommunikációban. NCA: ami pedig az NCA jövőjét illeti, az ESZA Kft célja, hogy partner legyen mindazon célok elérésében, amit a civil szféra kitűz maga elé. Mert nem szabad elfelejteni, hogy az NCA rendszere azért olyan különleges és értékes, mert egy civil döntéshozatalon, partneri együttműködések alapuló sokszereplős rendszer, amelynek meg kell találnia a saját igényeit és annak kielégítésének legmegfelelőbb módját. Bízom benne, hogy az NCA rendszere továbbra is megtartja azt a célt, amire létrejött, hogy segítse a civil társadalom erősítését, a civil szervezetek társadalmi szerepvállalásának segítését, a kormányzat és a civil társadalom közötti partneri viszony és munkamegosztás előmozdítását az állami, önkormányzati közfeladatok hatékonyabb ellátása érdekében. A változtatás és az új irány meghatározása az Önök kezében van! Ehhez együttműködő hozzáállásunkat és segítő partnerségünket tudom ajánlani.

Köszönöm a figyelmüket! ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. 1134 Budapest, Váci út 45. C. épület Postacím: 1590 Budapest, Pf. 102. Központi telefon: (1) 298 0500 Fax: (1) 273 2580 Ügyfélszolgálat Telefonos ügyfélszolgálat: (1) 273-4250 E-mail: info@nca.hu www.esza.hu