A KLIK Egri Tankerületének bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Szolnok Városi Kollégium
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Kispálné Horváth Mária
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Intézményvezetői célkitűzések
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A KLIK Egri Tankerületének bemutatása KLEBELSBERG INTÉZMÉNYFENNTARTÓ KÖZPONT EGRI TANKERÜLET TÁMOP-6.1.1-12/1-2013-0001 Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása A KLIK Egri Tankerületének bemutatása Budapest, 2015. március 17. Ballagó Zoltán Igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Egri Tankerülete

Terület: 602 km², Népesség: 87 440 fő Egri Járás Terület: 602 km², Népesség: 87 440 fő 22 település (2 város) Három 3000 főnél nagyobb lakosságszámú település (Eger, Felsőtárkány, Verpelét) Eger Megyei Jogú Város meghatározó szerepe 12 településen működik iskola 11 település iskolája tartozik az Egri Tankerülethez

Egri Tankerület – megyeközponti tankerület Az Egri Tankerület szakmai irányítása alá tartozó köznevelési intézmények száma: 25 Feladat-ellátási helyek száma: 40 Működtetett feladat-ellátási helyek száma: 24 Az Egri Járáson kívüli szakképző intézmények száma: 3 Lőrinci Gyöngyös Hatvan

Egri Tankerület – megyeközponti tankerület Járási illetékesség: 11 általános iskola 1 alapfokú művészeti iskola 2 EGYMI 3 gimnázium Megyei illetékesség: 6 szakképző iskola 1 pedagógiai szakszolgálati feladatokat ellátó intézmény 1 pedagógiai-szakmai szolgáltatást ellátó intézmény 2014/2015. tanév Óvodai létszám Tanulói létszám Kollégiumi létszám Pedagógusok létszáma NOKS létszáma Technikai létszám 37 11535 937 1262 130 213

Egészségfejlesztési tevékenység az Egri tankerület intézményeiben A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendeletben foglaltak szerint valamennyi intézményünk (az AMI-k kivételével) kidolgozta a pedagógiai program nevelési programja részében a teljes körű egészségfejlesztéssel összefüggő feladatokat.

I. Formális, minimális szintű tevékenységek Mindennapos testnevelés (kötelező úszásoktatás biztosítása, iskolai sportkörök, tömegsport foglalkozások) Tanórákon (biológia, kémia, természetismeret, egészségtan, stb.) az egészség megőrzésének szempontjából legfontosabb ismeretek feldolgozása a tanulók életkorának megfelelő szinten (egészséges táplálkozás, alkohol- és kábítószer fogyasztás, dohányzás káros hatásai, személyi higiéné, szexuális kultúra és magatartás, családi életre nevelés, párkapcsolatok, természethez való viszony, egészséges környezet jelentősége, stb.) Osztályfőnöki órákon: elsősegély nyújtási alapismeretek elsajátítása, félévente egy alkalommal iskolaorvos, védőnő által tartott óra Tanórán kívüli foglalkozások szerepe – 16 óráig tartandó foglalkozások kihasználása (napközi, szakkörök, stb.) Szervezett szűrővizsgálatok, ellenőrzések, állapotfelmérések (iskolaorvos, védőnő, iskolai fogászat) Az iskolai büfé kínálatának szabályozása (20/2012. (VIII. 31.) EMMI r. 130.§ (2) bek.)

Felsőtárkányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Sportnap a Felsőtárkányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában

Tanóra az egészséges táplálkozásról Felsőtárkányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

A teljes körű egészségfejlesztéssel összefüggő feladatok II. Egyes pontokon a formálison túlmenő egészségismeret-oktatás vagy programszerű egészségfejlesztés A teljes körű egészségfejlesztéssel összefüggő feladatok (20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 128.§ (3) bek.) a) egészséges táplálkozás - egészségnapok, egészségfejlesztő projektek, egészségnevelési programhetek az iskolákban (témái: egészséges életformák, korszerű táplálkozás, mozgás és táplálkozás) - bekapcsolódás az iskolatej és az iskolagyümölcs programba b) mindennapos testnevelés, testmozgás - lovas oktatás - néptánc oktatás - túrázás, természetjárás – szervezett természetjáró csoportok működnek az iskolákban (ősszel és tavasszal: gyalogos túrák, télen: sí táborok, nyáron: kerékpáros és vízitúrák) - Családi sportnapok szervezése

testi és lelki egészség fejlesztése, a viselkedési függőségek, a szenvedélybetegségekhez vezető szerek fogyasztásának megelőzése - a diákok részt vesznek a kortárs segítők képzésén kortárs segítők foglalkozásai: szexuális élet, szexuális kultúra, családi életre nevelés, AIDS prevenció, függőséget okozó szerek és hatásaik (alkohol, dohányzás, kábítószerek fogyasztása) - szakemberek bevonása a programokba: Családsegítő, ÁNTSZ, RÉV munkatársai d) bántalmazás és iskolai erőszak megelőzése - konfliktus és iskolai agressziókezelési program mentálhigiénés szakember és iskolapszichológus bevonásával - folyamatos kapcsolattartás az iskola rendőrével e) baleset-megelőzés és elsősegélynyújtás - komplex közlekedési ismeretek oktatása - vöröskeresztes és elsősegélynyújtó szakkörök működése (az ismeretek oktatásába kortárs segítőket és külső szakembereket is bevonnak pl. mentőtiszt, Vöröskereszt oktatói) - részvétel elsősegélynyújtó versenyeken f) személyi higiéné - iskolai védőnők szerepe (egyéni és csoportos beszélgetések, osztályfőnöki órák tartása) - kollégiumi nevelés lehetőségei

Az Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégium diákjai és tanárai

Egészségfejlesztéssel kapcsolatos projektmunkák (Egri Dobó István Gimnázium)

III. Jó gyakorlatok, új módszerek, modellek Általános iskolák: Makk Marci Egészségnevelési Programhét (több mint 20 éve minden év novemberében egy hetes összefüggő programsorozat - projekttervek alapján)

SULIMPIA (suli-olimpia) évente egyszer megrendezett egészségnap – sportnap (fókuszban a mozgás és az egészség)

Középiskolák Szülők szabadegyeteme (a diákok a szüleikkel együtt neves szakemberek előadásait hallgatják meg) Biológia tagozatos osztályok látogatása a Véradó állomáson (hatására többen jelentkeznek véradónak) Véradás szervezése (társadalmi felelősség vállalásra nevelés és szűrővizsgálat is egyben) Füstmentes nap Rákellenes Világnap ( plakátkészítő verseny) Prevenciós előadások

Véradás az Egri Szilágyi Erzsébet Gimnázium és Kollégiumban

Országos programokhoz történő csatlakozás Föld napja Madarak és fák napja Te szedd! Akció Kézmosás Világnapja Magyar Diáksport Nap Nutrikid program (Nestlé az Egészséges és Aktív Gyermekekért program) Critical Mass – kerékpáros felvonulás HAPPY-hét (OÉTI által meghirdetett a magyarországi vízfogyasztást népszerűsítő program)

Pályázatokban való részvétel TÁMOP-3.3.15-13/1 „A hátrányos helyzetű gyermekek önkéntes részvételének ösztönzése a komplex iskolai testmozgásprogramok szervezésében” TÁMOP-6.1.2.A-14/1 „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával.”

Külföldi partneriskolákkal közösen megvalósuló – az egészségfejlesztéshez kapcsolódó – nemzetközi projektek Comenius projektek Active bodies healthy minds (ép testben ép lélek) online kérdőív a korosztály sporthoz és egészséghez való viszonyáról a tanulók heti rendszerességgel naplót vezetnek arról, hogy mennyi időt fordítottak testedzésre, hogyan táplálkoztak gyümölcs - zöldségnap dietetikus segítségével „városi kocogó délután” szervezése plakátverseny az egészséges életmódról egészséges ételek büféje Recept a XXI. századi élethez egyes országokra jellemző étkezési szokásokat felmérő online kérdőív gyümölcs és termésbábok készítése egészségmegőrző vetélkedő nemzetközi prezentáció készítő verseny a táplálkozással kapcsolatban főzőverseny közös, a nemzetek étkeit tartalmazó szakácskönyv kiadása

Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) Eger Megyei Jogú Város Közgyűlése 2001-ben döntött az Egri Kábítószerügyi Egyeztető Fórum (KEF) megalakításáról, az Országgyűlés által 2000. december 5-én elfogadott „Nemzeti stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására”szellemében. Az Egri Kábítószerügyi Egyeztető Fórum jogi személyiséggel nem rendelkező szakmai munkacsoport, amely tevékenységével igyekszik összhangot teremteni a drogprobléma visszaszorításában alapvető fontosságú négy terület (közösség és együttműködés, megelőzés, gyógyítás és rehabilitáció, kínálatcsökkentés) szervezeteinek és intézményeinek munkájában. Törekszik az egységes szakmai és módszertani szemléletmód megvalósítására, és arra, hogy ésszerűsítse és koordinálja a városban zajló kábítószer-megelőző tevékenységet. Segít a helyi erőforrások mozgósításában, összehangolja a helyi szereplők tevékenységét, javaslatokat tesz, ajánlásokat fogalmaz meg.

Az Egri KEF tagszervezetei Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Heves Megyei Rendőr-főkapitányság Heves Megyei Kormányhivatal Szociális és Gyámhivatala Heves Megyei Kormányhivatal Igazságügyi Szolgálata Heves Megyei Kormányhivatal Egri Járási Hivatal Járási Népegészségügyi Intézete Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Egri Tankerülete Főegyházmegyei Karitász RÉV Szenvedélybeteg-segítő Szolgálata Eszterházy Károly Főiskola Családsegítő Intézet Gyermekjóléti Központ Markhot Ferenc Oktatókórház és Rendelőintézet Addiktológiai Gondozó és Drogambulancia Heves Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet EKMK Ifjúsági Információs és Tanácsadó Iroda KEVIKO Prevenció Kft. (iskolai védőnői hálózat, iskola-egészségügyi szolgálat) Városi Diáktanács Mónosbéli Gyermekotthon

Az egri KEF, az elmúlt több mint egy évtizedben a helyi közösség fontos szervezetévé vált és rendszeresen valósít meg városi szintű rendezvényeket a nevelési-oktatási intézmények részvételével és bevonásával.   Az egri KEF, az iskolai egészségfejlesztés területén kiemelt feladatának tekinti: a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 128.§ (8) bekezdésnek megfelelően, a nevelési-oktatási intézmények által választani kívánt egészségfejlesztési és prevenciós programok véleményezését. A KEF e-mail-ben rendszeresen tájékoztatja az iskolákat az aktuális programokról, lehetőségekről.

Protektív (védő-segítő) Team 2014 tavaszán az egri KEF, a tagszervezetinek támogatásával a KLIK Egri Tankerület által fenntartott 3 nevelési-oktatási intézményben Egri Balassi Bálint Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola Egri Kemény Ferenc Sportiskolai Általános Iskola Egri Bornemissza Gergely Szakközép-, Szakiskola és Kollégium létrehozott iskolánként egy-egy Protektív Team-et.

A Protektív Team célja: rendszeres kapcsolattartással, esetmegbeszélésekkel és programok megvalósításával segítse a pedagógusok, az iskola egészségfejlesztéssel, prevencióval kapcsolatos munkáját, a Team munkájába bevont családgondozók, szociális szakemberek, védőnők és pszichológusok segíteni kívánják a mindennapi iskolai életben előforduló, a pedagógus kompetenciáján túlmutató problémák, konfliktusok megoldását, illetve megelőzését. A Protektív Team tagjai iskolánként: 2 fő pedagógus 1 fő iskolapszichológus vagy külső pszichológus 1 fő Családsegítő Intézet Gyermekjóléti Központ kijelölt családgondozója 1 fő iskolai védőnő szükség szerint, a felmerülő problémáknak megfelelő egyéb külső szakember bevonása (pl.: rendőr, orvos, stb.)

A Protektív Team által végzett tevékenységek: a tagok részvételével havonta egy team értekezlet az iskolában, ahol megbeszélésre kerülnek az aktuális problémák, nehézségek és az esetleges beavatkozási lehetőségek, igény szerint tanácsadás, információnyújtás pedagógusoknak, diákoknak, szülőknek (egészségügyi, tanulási, szociális területen stb.), az iskolában felmerülő konfliktusok (tanár-diák, diák-diák, szülő-tanár) megelőzése, illetve a konfliktusok megoldásának segítése, iskolai gyermekvédelmi feladatok segítése, támogatása, szocializációs hátrányok csökkentésének segítése (hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esetében) programok szervezésével, tanácsadás biztosításával, nevelőtestület folyamatos tájékoztatása a team munkájáról és a kérhető segítségről.