A Veszprém Megyei Kormányhivatal járásainak foglalkoztatási osztályain elérhető támogatások   GINOP 5.1.1. GINOP 5.2.1. TOP 5.1.1. TOP 5.1.2. TOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A civil szféra munkaerő-piaci lehetőségei, foglalkoztatási kapacitás növelése Ea: Tóth István.
Advertisements

Megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásához kapcsolódó támogatások Pressingné Bánkuti Ágnes
MUNKAHELYTEREMTŐ BERUHÁZÁSOK TÁMOGATÁSA
Foglalkoztatást elősegítő támogatási lehetőségek
„A Partnerség erősítése” Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
Munkaerő-piaci szolgáltatások és foglalkoztatást elősegítő támogatások
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A KARCAGI KISTÉRSÉG MUNKAERŐPIACI HELYZETE TÁMOGATÁSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
MILASSIN ERIKA IGAZGATÓ
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Aktív támogatási eszközök
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
AZ IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER ÉS A GINOP 5. 2
Az együttműködő partnerek szemszögéből Pártfogói konferencia december 9. F OGLALKOZTATÁSI F ŐOSZTÁLY Tamásné Lehoczki Aranka osztályvezető.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
Foglalkoztatási támogatások, kedvezmények Előadó: Patai Ferencné Munkavállalási tanácsadó Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Gyöngyösi Kirendeltség.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Munkahelymegőrzés, munkahelyteremtés március.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci támogatások, eszközök a munkahelyek megtartása érdekében Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Foglalkoztatáshoz kapcsolódó pályázati, támogatási lehetőségek Mórahalom, március 19. Kondor Árpádné kirendeltségvezető DaRMK Mórahalmi Kirendeltsége.
„ Út a munkaerőpiacra” GINOP / projekt Jász-Nagykun-Szolnok megyei megvalósítása.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
Tájékoztató MUNKÁLTATÓI FÓRUM Szűcsné dr. Füredi Szilvia mb. igazgató.
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
A térség munkaerő-piaci helyzete Előadó: Schwarcz Gáspár kirendeltség-vezető Pest Megyei Kormányhivatal Ráckevei Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége.
1 Tájékoztató a Tatabányai Kistérség munkaerőpiaci helyzetéről és a munkahelymegőrzést és bővítést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról,
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Pályázati lehetőségek KKV-k számára, avagy mire figyeljünk ha támogatást szeretnénk január 27.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program pályázati lehetőségei – 5. prioritás.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Társadalmi tudatformálás
ZALAI INNOVATÍV FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MEGVALÓSÍTÁSA TOP-5.1.1
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
A GINOP „Út a munkaerőpiacra” kiemelt projekt lehetőségei
Heves megye munkaerő-piaci helyzete
Ráckevei kirendeltség, Ráckeve április 24.
Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések SIPOS-KOVÁCS MÓNIKA PROJKETMENEDZSER.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
A Heves Megyei Kormányhivatal Európai Uniós források keretében folyó foglalkoztatási és képzési programjai.
A célcsoport bevonásának lehetőségei és gyakorlata a projektben
Terület-és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság
A hazai KKV-k fejlesztési lehetőségei, foglalkoztatási támogatásai
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

A Veszprém Megyei Kormányhivatal járásainak foglalkoztatási osztályain elérhető támogatások   GINOP 5.1.1. GINOP 5.2.1. TOP 5.1.1. TOP 5.1.2. TOP 6.8.2.

2016 őszi munkaerő-piaci előrejelzés és konjunktúra kutatás: Veszprém megye munkaerő-piaci helyzetéről röviden 2017. márciusi zárónapon: Nyilvántartott álláskeresők száma: 8.920 fő – a gazdaságilag aktívak 5,5 %-a 2016. márciusi zárónapjához képest 1.059 fővel kevesebb Nyilvántartott pályakezdők száma: 593 fő – a nyilvántartottak 6,6%-a 2016. márciusi zárónapjához képest 241 fővel kevesebb. 2016 őszi munkaerő-piaci előrejelzés és konjunktúra kutatás: Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézete + járási hivatalok foglalkoztatási osztályai 282 vállalkozás megkeresése – 28.462 statisztikai állományi létszámmal A cégek 17%-a kereskedelmi, 14%-a szálláshely-szolgáltatásban/vendéglátásban érdekelt.

Veszprém megye munkaerő-piaci helyzetéről röviden Kapacitás kihasználatlanság okai: Elsődleges ok: kereslet csökkenés Második legsúlyosabb ok: munkaerő-hiány – különösen a szakképzett munkaerő hiánya 2016-ban már a vállalkozások ¼-e panaszkodik róla 44%-nál tartósan betöltetlen, összesen 800 álláshely van 29% bízik a létszámnövelésben Jelentős létszámmozgások (ki/belépés) várható: Feldolgozóipar – változó rendelésállomány Kereskedelem, szálláshely-szolgáltatás – Balaton-parti szezonalitás Piacképes szakmával rendelkezők hiánya nagy gond: Idegenforgalom és vendéglátás Járműalkatrész-gyártás

Veszprém megye munkaerő-piaci helyzetéről röviden Strukturális munkanélküliség problémája egyre inkább előtérbe kerül Céljaink: a gazdasági szereplők igényeihez igazodó munkaerő-piaci képzések elavult szakképzettséggel / szakképzettséggel nem rendelkezőknek személyre szabott szolgáltatások képzések tartósan álláskeresők munkaerő-piaci integrációjának elősegítése a közfoglalkoztatottak versenyszférába történő átlépésének motiválása

„Út a munkaerőpiacra” program GINOP-5.1.1-15/2015 „Út a munkaerőpiacra” program Program célja: A hátrányos helyzetű álláskeresők, különösen az alacsony iskolai végzettségűek foglalkoztathatóságának javítása, valamint a közfoglalkoztatásból a versenyszférába való átlépés elősegítése. A projekt időtartama: 2015. október 1 – 2021. október 31. A program megvalósítására rendelkezésre álló keret: 6,6 milliárd forint Bevonandó létszám: 5.500 fő Támogatási eszközeink: Foglalkoztatási támogatás (bérköltség-támogatás, bértámogatás) Munkába járáshoz kapcsolódó utazási költségtérítés Vállalkozóvá válás támogatása Lakhatási támogatás Képzési támogatás Humán szolgáltatás (támogatásokat megelőzően kötelezően nyújtandó)

GINOP-5.1.1. Bérköltség támogatások „de minimis” Általános feltételek: álláskereső foglalkoztatása esetén; legalább napi 4 órát elérő munkaidőben; 6 havi átlagos statisztikai létszámhoz viszonyítva létszámnövekedés; a foglalkoztatási kötelezettség alatt a munkaviszony nem szüntethető meg közös megegyezéssel; a munkáltató a foglalkoztatási kötelezettség alatt működésével összefüggő ok miatt felmondással sem a résztvevő, sem a vele azonos vagy hasonló munkakörben foglalkoztatott munkavállaló esetében nem szünteti meg; a munkaadó a rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek megfelel; nem áll csőd-, felszámolási, végelszámolási eljárás alatt; nincs meg nem fizetett köztartozása; átlátható szervezetnek minősül (jogi személy esetén); nincs összeférhetetlenség a kérelmező és a döntés-előkészítő/döntéshozó között.

GINOP-5.1.1. Bérköltség támogatások „de minimis” „legfeljebb 90 nap 100%” konstrukció: nincs próbaidő legfeljebb 90 napig bér+szocho 100%-ig Célcsoportok: 1. 25-30 év közti pályakezdő álláskereső; 2. alacsony iskolai végzettségű nyilvántartott álláskereső; 3. gyermekgondozás/ hozzátartozó ápolását követő újrakezdés nehézségeivel küzdő álláskereső; 4. legalább 6 hónapja nyilvántartott álláskereső; 50 év feletti álláskereső. II. „legfeljebb 8+4 havi 70%”bérköltség támogatás: - támogatás folyósítása legfeljebb 8 hónapig lehetséges, utána támogatás nélkül 4 hónapos továbbfoglalkoztatás (arányosan csökkenthető) a bér + szocho 70%-áig

GINOP-5.1.1. BÉRKÖLTSÉG TÁMOGATÁSOK „DE MINIMIS” Célcsoportok: 1. nyilvántartott álláskereső; 2. 25-30 év közti pályakezdő álláskereső; 3. alacsony iskolai végzettségű nyilvántartott álláskereső; 4. gyermekgondozás/ hozzátartozó ápolását követő újrakezdés nehézségeivel küzdő álláskereső; 5. legalább 6 hónapja nyilvántartott álláskereső; 50 év feletti álláskereső; közfoglalkoztatásból 30 napnál nem régebben kilépett. A 2-6. célcsoportnál ezt megelőzően adható a „legfeljebb 90 napos” bérköltség támogatás is. III. „legfeljebb 8+4 havi 100%” bérköltség támogatás: A támogatás maximálisan a minimálbér kétszerese és annak szocho-ja lehet. Kizárólag a 3., 6. és 7. célcsoport részére. Nem kombinálható a „legfeljebb 90 napos” bérköltség támogatással.

GINOP-5.1.1. BÉRTÁMOGATÁS NEM „DE MINIMIS” - a támogatás folyósítása legfeljebb 8 hónapig lehetséges, utána támogatás nélkül 4 hónapos továbbfoglalkoztatás (arányosan csökkenthető) a bér + szocho 70%-áig Feltételek: 1. hátrányos helyzetű, súlyosan hátrányos helyzetű álláskereső vagy megváltozott munkaképességű személy foglalkoztatását vállalja; 2. a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban a munkavállalóinak munkaviszonyát működési körben felmerülő okból nem szüntette meg; 3. a kérelem benyújtását megelőző 12 havi átlagos statisztikai létszámhoz viszonyítva a munkavállalói létszámnak növekednie kell.

GINOP-5.1.1. BÉRTÁMOGATÁS NEM „DE MINIMIS” Célcsoportok (6/1996. MüM Rendelet 11.§ (2) bekezdése határozza meg): Hátrányos helyzetű: legfeljebb alapfokú végzettségű, vagy az 50. életévét betöltötte, vagy a 25. életévét nem töltötte be, vagy legalább 6 hónapja regisztrált álláskereső, vagy saját háztartásában legalább egy eltartottal egyedül él, vagy 12 hónapon belül GYES, GYED, TGYÁS, GYET-ben vagy ápolási díjban részesült, vagy nappali tagozatos tanulmányait legalább 2 éve befejezte, és még nem állt rendszeres fizetett alkalmazásban (240 nap/2 év) Az 1-4., illetve 6. célcsoport részére ezt megelőzheti a „legfeljebb 90 napos” bérköltség támogatás. Megváltozott munkaképességű személy

Ifjúsági Garancia Rendszer (IGR) Program célja: Azon 25 év alatti fiatalok számára, akik sem nem tanulnak, sem nem dolgoznak, a foglalkoztatási szolgálatnak meghatározott időn belül valamilyen konkrét lehetőséget kell felajánlani az elhelyezkedésre, a munkatapasztalat-szerzésre vagy a tanulásra. Veszprém megyei forrás 2021. október 31-ig: 3,779 milliárd Ft Bevonandó létszám: 3.434 fő Foglalkoztatási támogatásban részesítendő létszám: 1.893 fő A program sikerességének kritériuma: a programból történő kilépés után 6 hónappal legalább 1.027 fiatalnak foglalkoztatásban kell lennie.

Ifjúsági Garancia Rendszer (IGR) Az IGR további céljai: Szakképzetlen fiatalok – a gazdaság igényeihez igazodó szakképesítés szerzése Szakképzett fiatalok – munkatapasztalat szerzés, elhelyezkedés Az IGR keretében megvalósuló programok: A GINOP 5.2.1 munkaerő-piaci program szerepe, hogy az Ifjúsági Garancia célcsoportjába tartozó fiatalok számára, akiknek támogatást is indokolt adni, ezt a támogatást – kiegészítő szolgáltatásokkal együtt – biztosítsa. Más megoldások, más programokba irányítás. Pl: gyakornoki program A GINOP 5.2.1 program támogatási elemei: Képzés támogatása Bérjellegű támogatások: bértámogatás, bérköltség támogatás Munkába járás költségeinek támogatása Vállalkozóvá válás támogatása Lakhatási támogatás

foglalkoztatási támogatások GINOP 5.2.1-14 foglalkoztatási támogatások I. Bérköltség támogatások („de minimis” – csekély összegű): „legfeljebb 90 nap” munkatapasztalat-szerzés támogatás: - munkabér+szocho 100% - a foglalkoztatás bővítését szolgáló 8+4 havi bértámogatás adható utána „legfeljebb 6+3 havi” munkatapasztalat-szerzés támogatás: nem alacsony iskolázottságúak esetében munkabér + szocho 100%-a, de max. a minimálbér/ISCED 3-8 esetében a garantált bérminimum másfélszerese + szocho „legfeljebb 10+5 havi” munkatapasztalat-szerzés támogatás: kizárólag alacsony iskolázottságúak (azaz alapfokú (ISCED 1) vagy alsó középfokú (ISCED 2) végzettséggel rendelkezők) munkabér + szocho 100%-a, de max. a minimálbér másfélszerese + szocho

foglalkoztatási támogatások GINOP 5.2.1-14 foglalkoztatási támogatások II. Foglalkoztatás bővítését szolgáló bértámogatás (nem „de minimis”): Időtartam: legfeljebb 8+4 hó (arányosan csökkenthető) Támogatás mértéke: a bér + szocho 70%-áig terjedhet támogatás maximális összege minimálbér másfélszerese + szocho A „legfeljebb 90 napos” munkatapasztalat-szerzés támogatás után is nyújtható.

Terület- és Településfejlesztési Operatív program (TOP) TOP 5.1.1./15- 2015 Megyei szintű foglalkoztatási megállapodások, foglalkoztatási-gazdaságfejlesztési együttműködések: Ajkai járás Tapolcai járás Zirci járás TOP 5.1.2./15-2015 Helyi foglalkoztatási együttműködések: Balatonfüredi-Balatonalmádi járás Sümegi-Devecseri járás Pápai járás Várpalotai járás TOP 6.8.2./15-2015 Helyi foglalkoztatási együttműködések a megyei jogú város területén és várostérségében Veszprém Megyei Jogú Város és a Veszprémi járás

TOP 5.1.1., TOP 5.1.2., Top 6.8.2. foglalkoztatási támogatások I. Bértámogatás: Hátrányos helyzetű, súlyosan hátrányos helyzetű és megváltozott munkaképességű álláskereső foglalkoztatása esetén nyújtható. Hátrányos helyzet: a korábbi programoknál már ismertetett, 6/1996. MüM rendeletben meghatározott állapot. „Legfeljebb 8+4 vagy 12+12 havi, 70%-os intenzitású támogatás” 8+4 hónap: hátrányos helyzetű munkavállaló foglalkoztatásához 12+12 hónap súlyosan hátrányos helyzetű munkavállaló esetében II. Bérköltség-támogatás: „Legfeljebb 8+4 havi, 100%-os intenzitású támogatás” Maximum: minimálbér másfélszerese + szocho

TOP 5.1.1., TOP 5.1.2., Top 6.8.2. foglalkoztatási támogatások Célcsoportok: 1. alacsony iskolai végzettségűek (ISCED 1-2, szakképzettség nélkül) vagy 2. 25 év alatti fiatalok, 30 év alatti pályakezdő álláskeresők vagy 3. 50 év felettiek vagy 4. GYED-ről, GYES-ről, ápolási díjról visszatérők, vagy legalább egy gyermeket egyedül nevelő felnőttek vagy 5. foglalkoztatást helyettesítő támogatásban (FHT) részesülők vagy 6. tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek (min. 3 hónapja regisztrált) vagy 7. megváltozott munkaképességű személyek vagy 8. roma nemzetiséghez tartozó személyek,vagy 9. inaktívak vagy 10. közfoglalkoztatottak (2017. február 21.)

TOP 5.1.1., TOP 5.1.2., Top 6.8.2. képzési támogatások Betanító képzések támogatása Előnyei: a munkáltató elvárásainak megfelel, mivel az adott munkahely speciális munkafolyamataira épül, 2. gyakorló szakemberek vesznek részt a képzésben, 3. segíti az eredményes kiválasztást, 4. csökkentheti a strukturális munkanélküliséget. Folyamata: - munkáltatói kezdeményezésre, - képző központok (VSZC, PSZC) megkeresésével, - képzési terv, tematika közös kidolgozása, a képzés engedélyeztetése, - a munkáltató gyakorlati képző hellyé válhat, részt vehet a záróvizsgán is. Legalább 16 fő szükséges egy tanfolyam elindításához, de előnye, hogy nemcsak a TOP, hanem a GINOP programok résztvevőivel is feltölthető a létszám.

A programokról részletes felvilágosítás kérhető az álláskereső lakóhelye szerint illetékes JÁRÁSI FOGLALKOZTATÁSI OSZTÁLYOKON Köszönöm a figyelmet!