Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
szerepe a köznevelésben
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Új feladatok és bővülő együttműködési lehetőségek a köznevelési rendszerben Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL FŐBB FELADATAI A 2017/2018. TANÉV SORÁN
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások Merklné Kálvin Mária főosztályvezető Oktatási Hivatal Pedagógiai-szakmai Szolgáltatások Koordinációs Főosztálya

Amiről szó lesz igényalapú szolgáltatási rendszer a Pedagógiai Oktatási Központokhoz kapcsolódó új rendszerek (vezető szaktanácsadói, bázisintézményi) a megye bázisintézményei

A pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerszintű biztosítása A Hivatal országos hatáskörrel egységes elvek szerinti standardokat és folyamatleírásokat alapján működteti az állami fenntartású köznevelési intézmények számára a pedagógiai szakmai szolgáltatások teljes körét a köznevelési közfeladat-ellátás keretei között fejleszti és működteti a pedagógiai szolgáltatások ellátáshoz szükséges tájékoztató és folyamat-támogató informatikai rendszereket működteti és fejleszti az országos pedagógiai mérések rendszerét működteti és fejleszti a szaktanácsadás országos rendszerét akkreditált és nem akkreditált továbbképzéseket dolgoz vagy dolgoztat ki és valósít meg a tanulmányi versenyeket, pedagógiai tájékoztatást egységes eljárásrend alapján szervezi évente országos igényfelmérést végez (online felület), amely a munkatervi tervezés alapja minősítési tervbe felvesz mesteraspiránsokat ( 2018. évi miniszteri felhívás!)és felkészíti majd minősíti őket.

Egységes szakmai működési rend a Pedagógiai Oktatási Központokban a POK-ok elfogadottsága nőtt, a szolgáltatást igénybe vevők és a szaktanácsadók pozitív visszajelzései országos igényfelmérésen alapuló éves feladattervezés szolgáltatási protokollok szerinti működés megvalósult a hét pedagógiai szakmai szolgáltatási területre, folyamatban van a szolgáltatási protokollok aktualizálása szaktanácsadás szolgáltatási terület informatikai nyilvántartó rendszerén keresztül történő POK adatszolgáltatás alapján országos összesített adatok generálása

Országos igényfelmérés 2017.

Országos igényfelmérő 2017. 5008 intézmény tantárgygondozó szaktanácsadás 8522 összes igény 36165 többi szolgáltatási terület 27643

A beküldött igények száma fenntartó típusonként Bács-Kiskun megyében

Szaktanácsadásra vonatkozó igények Bács-Kiskun megyében

Szolgáltatási területek szerinti igények Igények a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer területei közül Szolgáltatási területek szerinti igények Terület Igény Az iskolai adatszolgáltatás adatainak értelmezése 16 db Az iskolai helyzetfeltárás támogatása 26 db

A szaktanácsadói kapacitás jellemzői 2016 végén 4099 szaktanácsadó szerepelt a szaktanácsadói névjegyzéken, ebből 1637 a mesterpedagógus, akik közül 116 fő minősítő szakértő is. Az 1637 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal 1377 fővel kötött szerződést, ezekből 116 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

A vezető szaktanácsadói rendszer Vezető szaktanácsadói pályázatok 2016.10.28. Kiírt pályázatok: 128 Beérkezett pályázatok: 160 Nyertes pályázatok: 116

Feladatot ellátó szaktanácsadók száma Ebből vezető szaktanácsadó POK Feladatot ellátó szaktanácsadók száma Ebből vezető szaktanácsadó Nemzetiségi 16 1 Budapest 359 20 Békéscsaba 55 5 Debrecen 58 4 Eger 71 10 Győr 100 13 Kaposvár 76 Miskolc 63 7 Nyíregyháza 6 Pécs 62 Salgótarján 33 2 Szeged 139 11 Székesfehérvár 92 8 Szolnok 91 9 Zalaegerszeg 86 Összesen: 1377 fő 116 fő

A szaktanácsadói rendszer felépítése és kapcsolatrendszere POK szaktanácsadói koordinátor Tantárgygondozó vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Matematika szaktanácsadók Testnevelés szaktanácsadók ....szaktanácsadók Tematikus vezető szaktanácsadók területenként 1-1 fő Intézményfejlesztés A vezető szaktanácsadók szakterületei megegyeznek a 48-as tantárgygondozói és tematikus területekkel

A bázisintézményi rendszer kialakításának célja A Pedagógiai Oktatási Központ illetékességi területén működő nevelési-oktatási intézmények pedagógiai eredményességének növelése olyan intézmények bevonásával, aki készek megosztani működő jó gyakorlataikat, helyet és lehetőséget biztosítanak szakmai műhelyek, bemutató órák, tanulmányi versenyek, továbbképzések megtartásához, elősegítik a POK által biztosított pedagógiai-szakmai szolgáltatásokhoz való hozzáférést.

OH-POK Bázisintézmények rendszerének kialakítása bázisintézmények szerepe a bázisintézményi struktúra kialakítása beillesztése a pedagógiai szakmai szolgáltatások rendszerébe

Bázisintézményi hálózat kialakítása* Az „Oktatási Hivatal Bázisintézménye” pályázat kiírásra került. A pályázatok benyújtásának határideje: 2017. január 31. A Tavaszi Pedagógiai Napok keretében ünnepélyes keretek között kerül/került átadásra a cím A nyertesekkel 3 évre szóló együttműködési megállapodás megkötése. Az „OKTATÁSI HIVATAL BÁZISINTÉZMÉNYE” cím viselése. Több alkalommal is elnyerhető. Évente kiírásra kerül A címet elnyerő intézmények vezetői és érintett pedagógusai az együttműködési megállapodás aláírását követően a bázisintézményi feladatokra történő felkészítésen vesznek részt. A Hivatal e felhatalmazás alapján és a Köznevelési Kerekasztal szakmai támogatásával célul tűzte ki 2016-ban, hogy a Pedagógiai Oktatási Központok közreműködésével mielőbb kialakítja bázisintézményei magyarországi hálózatát, amelyek képesek lesznek módszertani központként, egyfajta tudásbázisként katalizátorai lenni a Magyarországon működő állami és nem állami fenntartású köznevelési intézményekben folyó szakmai munkának. Olyan megyei, járási, esetleg országos szinten magas presztízsű hagyományokkal rendelkező, infrastruktúrában a feladatellátáshoz megfelelő módon felszerelt, egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szakmai módszertani, szervezeti kultúrával és innovációval rendelkező, és ezt publikálni, valamint szakmai szolgáltatásként átadni képes intézmény, mely alkalmas adott területen magas színvonalú, hatékony tudásmegosztásra. Olyan intézmény, melyben az adott szolgáltatási területhez kapcsolódó jó gyakorlat eredményesen működik mesterpedagógus vagy mesterpedagógus szaktanácsadó, illetve az intézményvezető által kijelölt pedagógus közreműködésével.

OH köznevelési projektek - EFOP A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása Területi és helyi szintű pedagógiai-szakmai szolgáltató rendszer fejlesztésével és ágazati, helyi közösségi együttműködésekkel komplex és célzott intézményfejlesztő programok megvalósulása a kiválasztott végzettség nélküli iskolaelhagyással veszélyeztetett, illetve szegregáltan oktató és az országos kompetenciaméréseken alulteljesítő köznevelési intézményekben. Oktatási Hivatal Megvalósító 10 milliárd forint Támogatás összege Konvergencia régiók Megvalósítás helye 2017. 01. 02-2020. 09. 30-ig Tervezett időtartam

A Bács-Kiskun megyei intézmények részvétele az egyes EFOP projektekben EFOP 3.1.1. „Kisgyermekkori nevelés támogatása” A képzésekbe bevonni kívánt intézmények száma: 7 EFOP 3.1.3. „ Társadalmi felzárkózási és integrációs köznevelési intézkedések támogatása” – bevont feladatellátási helyek száma: 25 EFOP 3.1.5. „A tanulói lemorzsolódással veszélyeztetett intézmények támogatása” – kiválasztott intézmények száma: 15 intézmény (20 feladatellátási hely) EFOP 3.1.7. „Esélyteremtés a köznevelésben” Intézményfejlesztésbe bevont intézmények tervezett száma: 11 Módszertani Gyakorlóintézményi Hálózatba bevont intézmények tervezett száma: 1

OH-POK 2017. évi kiemelt feladatok Vezető szaktanácsadói rendszer stabilizálása, bővítése, Bázisintézmények „meggyökereztetése” hálózati struktúra megerősítése. Felülvizsgált szaktanácsadói protokoll alkalmazása, web publikálása, Szaktanácsadói mesterpedagógus létszám növelése, A megnövelésre kerülő szaktanácsadói létszám alapján a területi és szakterületi egyenletlenségek kisimítása, A korai iskolaelhagyással kapcsolatos szakmai támogató OH feladatok keretrendszerének véglegezése, az adaptív pedagógiai támogatás erősítése, A lemorzsolódással érintett intézmények szakmai támogatása és nyomon követése, Jogszabályi háttér realizálása a küldő szaktanácsadáshoz, EFOP projektek szaktanácsadói ismeretekkel történő támogatása, A szaktanácsadók továbbképzése, POK-ok és szaktanácsadók együttműködéseinek erősítése, Minőségbiztosítás erősítése

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!