Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Az önkormányzati köztisztviselők életpályájáért TÖOSZ POLGÁRMESTERI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
1 A diasor hatályosítását végezte: Dr. Szalai András, július.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Egészségügyi Menedzserképző Központ
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
az önkormányzati hivatalok dolgozóinak Megyei Polgármesteri Fórum
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
SZÁMVITEL.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Út a munkához”program
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezet
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A polgármestert érintő közszolgálati kérdések
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Munkanélküliség.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
a hatékonyabb munkába segítésért
A MUNKAVISZONY FOGALMA ÉS AZ MT. HATÁLYA
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Baranya Megyei Önkormányzat
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Az önkormányzati köztisztviselők életpályájáért TÖOSZ POLGÁRMESTERI FÓRUM Boros Péterné MKKSZ Főtitkár Szakszervezeti Együttműködési Fóruma (SZEF) Konföderáció Alelnöke

Jogalkotási előzmények A 2001-től hatályos Köztisztviselők jogállásáról szóló törvény a karrierelvű és európai színvonalú életpálya modell bevezetését tette lehetővé. Az a törvény garantálta a kiszámíthatóságot, bizonyos mértékben a foglalkoztatási biztonságot, és szavatolta az érdemeken alapuló előmenetelt is. Ennek nyomán javult a közszolgálatban dolgozók jövedelmi helyzete A március 1-étől hatályos – a Közszolgálati tisztviselőkről szóló – törvény. Ennek egyik deklarált célja, a civil és a fegyveres közszolgálat átjárhatóságának megteremtése. A másik jelentős paradigmaváltás: a karrierelvet felváltotta a szolgálati elv. Probléma ugyanakkor az, hogy e törvényi változásokhoz nem járult többlet forrás. 1

Az MKKSZ-nek a JÓ ÁLLAM Az államhatalom mindenkori birtokosai – a szolgálati jellegű munkavégzés elrendelése, ezzel kapcsolatos elvárások, és a mindenre kiterjedő szigorú követelmény támasztás mellett – a jól teljesítő közszolgálati dolgozókat megfelelő védelemben részesítik, és munkájuk értékével arányos javadalmazást biztosítanak számukra. JÓ ÁLLAM 2

A jövedelmi helyzet alakulása Az elmúlt nyolc évben a közszolgálati keresetek reálértéke drasztikusan csökkent. Ennek oka mindenekelőtt az, hogy a bértarifák nyolc éve változatlanok, megszűnt a 13. havi juttatás, jutalmazásra nincs forrás, és jelentősen csökkentek (vagy végképp megvonták) a béren kívüli juttatásokat

A jövedelmi helyzet alakulása A közszolgálati jogviszonyban dolgozók létszáma kb. 710 – 720 ezer fő 25% nem a reá irányadó illetménytábla szerinti fizetést kap 55 ezer fő minimálbért: nettó Ft = kb EURO 165 ezer fő a szakmunkás bérminimumot: nettó Ft = kb EURO 4

A jövedelmi helyzet alakulása -kttv illetményrendszer I. Besorolási osztály (felsőfokú iskolai végzettségű közszolgálati tisztviselők) 5

A jövedelmi helyzet alakulása -kttv illetményrendszer II. Besorolási osztály (középiskolai végzettségű közszolgálati tisztségviselő) 6

A jövedelmi helyzet alakulása -kjt illetményrendszer A közalkalmazotti fizetési osztályok első fizetési fokozata szerinti garantált illetmények havi összege forintban, valamint a fizetési fokozatokhoz tartozó legkisebb szorzószámok évben 7

Jövedelmi helyzet alakulása A közszolgálati munkavállalók több mint 40 %-ának (kb. 350 ezer fő) 2010 óta változatlan összegű a nominális nettó keresete től a személyi jövedelemadó törvény változása (az adójóváírás kivezetése) miatt a bruttó Forintnál kevesebb illetménnyel rendelkezők számára – fizetésük négy évvel ezelőtti nominális összegének megtartása érdekében (bonyolult, bürokratikus, egyéni igénylés alapján) – bérkompenzációt kell fizetni. bérkompenzáció 8

Mindent felülíró érték számunkra a munkahely stabilitása, és biztonsága 17 évi tapasztalat szerint a létszámcsökkentések mindig lehetőséget biztosítottak a politikai töltésű, tisztogatás jellegű személycserékre, főleg a vezetői beosztásokban. A közszolgálati életpálya modellel kapcsolatos elvárásunk az is,hogy az biztosítsa a közszolgálati munkavégzés pártpolitikai semlegességét. Az államhatalom mindenkori birtokosai biztosítsanak megfelelő védelmet és garanciát a jogszabályokat, a közhatalmi akaratot érvényesítő munkavállalók számára. Stabilitás biztonság 9

Szigorú törvényességet a közszolgálati munkavégzésben Követelménynek tekintjük a megfelelő és alkalmazható „munkaeszközt”, a színvonalas időtálló jogszabályokaA jó minőségű közszolgáltatáshoz az ellátandó feladatokkal arányos foglalkoztatotti létszám kell. Az állam nem teheti meg, hogy nemcsak tudomásul veszi, a törvényes munkaidő díjazás nélküli törvénysértő túllépését, hanem azt rendszerszerűen elvárja. Ez az állami szerep hitelességét kérdőjelezi meg arányosság 10

Az MKKSZ egy jól működő munkadíjazási-, bérrendszer alapjául 4 tényezőt tekint elengedhetetlennek a feladat, a munkakör, a felelősség tartalma a szakirányú, munkakörhöz szükséges kvalifikáltság teljesítmény a szolgálati idő 11

A közszolgálati életpálya modell szerves része a sajátos közszolgálati juttatás Magyary Zoltánra hivatkozunk, aki többször rámutatott arra, hogy az állam olyan jelentős teljesítményt és lojalitást kér a közszolgáktól, hogy azt a piacgazdaság, de még a válságos gazdasági helyzet viszonyai között is méltó jogosítványokkal és szolgáltatással, javadalmazással kell elismerje. Az államnak nincs igazgatási versenytársa. Tehát nem az a kérdés, hogy ugyan azt a teljesítményt, produktumot hol tudják olcsóbban, vagy azonos költség mellett jobb eredménnyel előállítani. A munka értékével arányos javadalmazás 12

Az életpályamodell működtetés biztosítéka a szociális partnerség, a szociális párbeszéd Általános európai tapasztalat az, hogy a válságkezelés ott volt eredményes és mindenki számára elfogadható megoldásokat jelentő, ahol széleskörű, a szociális partnereket érdemi módon kezelő érdekegyeztetés történt. párbeszéd 13

Az életpálya modell működtetés biztosítéka a szociális partnerség, a szociális párbeszéd Az MKKSZ nem vitatja azt, hogy a munkáltató birtokolja az erőforrások döntő többségét, legyen az anyagi, szellemi, humánkapacitás, információs többlet, szervezeti előny, lobbi előny, hálózati előny, stb. Éppen ezért érdekes az a felvetés, hogy ennyi előny birtokában mégis miért érdeke a munkáltatónak (esetünkben az állam képviselőinek) leülni a tárgyalóasztalhoz? Rendkívül egyszerű a válasz! Az összes erőforrás használhatatlan, vagy holt tőke, ha nincs meg az azt működtető emberi tényező közös érdekeltsége. partnerség 14

Mi várható 2016-ban? Állami tisztviselői kar kialakítása - alulról építkező módon, első lépésben a járásoknál Várható változások: Új illetményrendszer bevezetése Béren kívüli juttatások átalakítása Előmeneteli feltételek módosítása Jubileumi jutalom átalakítása Végkielégítés mértékének teljesítményfüggővé tétele A jogviszony megszüntetési indokok változása 15

Új illetményrendszerk - vezetők 16

Új illetményrendszerk – ügyintéző, kiemelt ügyintéző 17

Illetmény emelés tervezett mértéke és menetrendje A járási hivataloknál: felsőfokú végzettségűek30 %, középfokú végzettségűek50 %, ügykezelők 50 %, munkavállalók (Mt.) 25 %, vezetők (szakmai címesek is) differenciáltan20 % bevezetése: július 1. A fővárosi és megyei kormányhivatalok megyei szintjén: felsőfokú végzettségűek15 %, középfokú végzettségűek40 %, ügykezelők 50 %, munkavállalók20 %, vezetők (szakmai címesek is)10 % bevezetése: január 1. 18

19

2020

Illetményemelés az önkormányzati hivatalokban Kormányzati ígéret : május hónapban tárgyalás a Közszolgálati Érdekegyeztető Fórumon (KÉF) „ Polgármesteri, önkormányzati, hivatali köztisztviselők jövedelem kérdéséről” ? 21

22

MKKSZ Tagkártya – OTP Platina csomag Kedvezményes munkáltatói számlacsomag ajánlat Igényeljen OTP MKKSZ számlacsomagot, amellyel számos kedvezménye mellett akár több mint Ft megtakarítás is elérhető az MKKSZ tagjai számára az alábbi termékek és szolgáltatások igénybevételével a legnagyobb lehetséges megtakarítás összege Lakáshitel: Ft OTP Lakástakarék: Ft Személyi kölcsön: Ft* OTP Travel: Ft *Ha az ügyfél a futamidő alatt végig teljesíti a kamatkedvezményre jogosító feltételeket. Az MKKSZ tagi kedvezmény igénybevételének alapvető feltétele, hogy a munkáltatótól jövedelem érkezzen a munkavállaló számlájára. 2323

24

Amennyiben az MKKSZ OTP Tagkártya felkeltette érdeklődését, van lehetőség időpontegyeztetésre itt a helyszínen. 25

Pénzügyi érdekvédelem az MKKSZ tagok részére! 26

Köszönöm figyelmüket! Elérhetőségeink Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Levélcím: H-1146 Budapest XIV., Abonyi utca 31. Telefon: (36-1) honlap címünk: Facebook: 27