Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Kormányzati szándékok a közérdekű bejelentők védelmében
FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Kortárs városfejlesztési modellek
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
Szektorok közötti együttműködés tapasztalatai a kerékpáros érdekképviseletben Csikai Mária Nyíregyháza, május 27. A program.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
AME ma és holnap. A teljes független iskolai kör nevében Legitim- ha lehet - egyetlen ernyőszervezet Tagtoborzás személyesen, megyénként kistérségenként.
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
A gazdasági szféra elvárásai a pályakezdő diplomások tekintetében Budapest, Június 13. Dr. Szilágyi János – MKIK.
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Közigazgatási alapismeretek
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
9. szekció: Társadalmi válaszok, civil szektor Kalincsák István, Városfejlesztési és Fenntartási osztályvezető.
A KÉPVISELETI DEMOKRÁCIÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Az Európai Unió környezetpolitikája Asszisztens hallgatók 19. tételéhez
Nyugat-dunántúli Régió
1 2 érdekérvényesítés érdekegyeztetés az Európai Unióban 2. alapfogalmak © kurtán sándor 2011.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Munkaügyi kapcsolatok rendszere Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kar Munkaszociológia április 7.
A társadalmi bűnmegelőzés évi cselekvési programja Gönczöl Katalin Büntetőpolitikai szakállamtitkár.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Könyvtári informatika I.
1 Civil részvétel és szerepvállalás A helyi és térségi együttműködés lehetőségei és korlátai Rajnai Gábor Országos Területfejlesztési Civil Egyeztető Fórum.
CÉL BÁRKI, BÁRHONNAN RÉSZESE LEHESSEN A HAZAI KÖNYVTÁRI RENDSZER SZOLGÁLTATÁSAINAK KSZR = AZ ODR KIEGÉSZÍTÉSE, AMELY BIZTOSÍTJA AZ ORSZÁGOS SZOLGÁLTATÁSOK.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Diplomáciai protokoll
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
RÉGIÓK ÉS REGIONÁLIS KÖZIGAZGATÁS EURÓPÁBAN Horváth Gyula.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Foglalkoztatás-politika
Szórvány és nemzetépítés – Nemzetközi konferencia – Civil szerepek és önépítkezés szórványban Kovács Katalin – Szórvány Alapítvány Temesvár, május.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Civil szervezetek szerepe a nevelési és oktatási feladatok ellátásában Harmóniában a környezettel=egészséges életmód.
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Előadó: Horváth Attila alezredes szeptember 15.
Iskola és közösség Iskola és közösség I: Iskola és település (oktatásökológiai megközelítés) Iskola és közösség II: Az iskola funkciói (funkcionalista.
 A politikai berendezkedések: a demokrácia és a diktatúra  A rendszerváltás Magyarországon  Az Alkotmány  A politikai pártok ma Magyarországon.
2009. április 7.. I. A jegyzői tisztség kialakulása és fejlődése a tanácsrendszer létrejöttéig 1. A jegyzői tisztség a kezdetektől 1871-ig 2. A jegyző.
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
Munka – magánélet egyensúly Mintaprojekt és a jövő Hidegkúton és környékén Pénzes Erzsébet Hidegkút „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
KISTÉRSÉG ÉS REGIONALITÁS A KÖZMŰVELŐDÉSI GYAKORLATBAN Pap István Megyei Művelődési Központ, Békéscsaba.
Önkormányzat és állam.
A polgármesterség változásai Veresegyház október 15. Dr
Mi a cserkészet? Szülőknek 1.
A POLISZOK KIALAKULÁSA
A közigazgatás funkciói/feladatai
NONPROFIT SZERVEZETEK, CIVIL SZEKTOR
Előadás másolata:

Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom

Iskola és közösség Iskola és település Az iskola funkciói Iskola és érdek

Politológiai megközelítés

Iskola és érdek Bevezetés: Iskola és politika Az állam mint iskolapolikai tényező A civil társadalom mint iskolapolitikai tényező A fenntartó(k) mint iskolapolitikai tényező(k) A „szakma” mint iskolapolitikai tényezők

Iskolapolitika I: Alapfogalmak Iskolai „javak” Iskolai érdekek Iskolai „hatalmak”

Iskolapolitika II: Paradigmák Az iskola mint küzdőtér Az iskola mint „játszmák” színhelye Az iskola mint fórum („színház”) Az iskola mint „piac” (érdekek egyeztetése, cseréje, érdekalkuk stb.)

Iskolapolitika III: Érdekcsoportok Állam Civil társadalom Fenntartók A „szakma”

Állam

Törvényhozás Kormány Bíróság (közigazgatási)

Helyi társadalom

Civil társadalom A civil társadalom fogalma, kialakulása Gyerekek, szülői szervezetek NGO-k Munkaadók Helyi társadalom

ElvárásokÉrettségi nélkülÉrettségivel Szakmai felkészültség 3,113,86 Gyakorlati felkészültség3,163,21 Számítógépes ismeretek 2,833,23 Műszaki ismeretek2,993,01 Gazdasági ismeretek 2,523,03 Számoláskészség2,923,48 Beszéd- és íráskészség 2,923,48 Idegennyelv-tudás2,022,76 Munkakultúra 3,003,38 Munkafegyelem3,303,49 Önálló munkavégzés 2,983,20 Együttműködési készség3,653,91 A vállalatok elégedettsége a pályakezdő szakmunkásokkal, 2001 (1-5) Forrás:

A „szakma”

Igazgató (iskolavezetés) Tantestület Kamarai érdekérvényesítés Szakszervezeti érdekérvényesítés

Fenntartó

Hivatal Testület Politikai szervezetek

Fenntartói kör I. Forrás:

Fenntartói kör II. Forrás:

Fenntartói kör III. Forrás:

Fenntartói kör IV. Forrás:

választható kategóriák 1. klaszter 2. klaszte r 3. klaszter a helyi önkormányzati testület tagjaihoz helyi újságokhoz politikai mozgalmak helyi vezetõihez városi helyi civil csoportokhoz megyei, minisztériumi közigazgatási vezetõkhöz helyi üzleti körök, érdekcsoportok vezetõihez a város lakóihoz egyházi vezetõkhöz közeli barátokhoz parlamenti képviselõkhöz mintaarány28%63%9% 1. konszenzuskereső 2. technokrata n 3. elitista-lobbista Forrás: Ha Ön mint vezetõ olyan helyzetbe kerül, hogy támogatásra van szüksége, kihez fordul leggyakrabban?

Köszönöm a figyelmet!