Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006."— Előadás másolata:

1 FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON slemmer.laszlo@magyarorszag.hu MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006

2 közszereplést  …nyilvános közszereplést biztosít valós állampolgároknak, Ügyfélkapun  akik az Ügyfélkapun keresztül azonosították magukat szerzői jogvédelem  ahol a hozzászólások olyan közszereplések, amelyek szerzői jogvédelem alatt állnak, ám vissza nem vonhatóak  a nyilvánosság elől vissza nem vonhatóak – hasonlóan egy újságban megjelent olvasói levélhez A KORMÁNYZATI PORTÁL FÓRUMA…

3 AZ ÜZEMELTETÉSI FELTÉTELEK a hozzászólók valós nevüket használják egymás hozzászólásait pozitívan vagy negatívan egy-egy ponttal minősíthetik hozzászólásaik összege alapján maguk a hozzászólók kapnak „népszerűségi” minősítést a fórumközösségtől hozzászólók az államigazgatási szervek is

4 AZ EREDMÉNYEK – 1. a megszólalók őszinteségét büntetőjogi felelősségét A sajátos kommunikációs tér garantálja a megszólalók őszinteségét: mindenki „vigyáz az arcára”. A demokratikus és nyílt véleménynyilvánítás egyik elemi feltétele ezzel teljesül. A hozzászólók nem tekintik játéknak, egyszerű szórakozásnak a beszélgetést, ami a névtelen fórumokat jellemzi egyébként, hozzászólásaik büntetőjogi felelősségét vállalják.

5 AZ EREDMÉNYEK – 2. közszerepléssé válnak közszereplőkké kommunikáció kulturáltságára A magánszemélyek hozzászólásai a fórumon az adatvédelmi törvény előírásai szerint közszerepléssé válnak, a hozzászólók pedig - a fórum használatának mértékében - közszereplőkké. E sajátos helyzetnek messzemenő szociológiai és etikai következményei vannak: alapvetően pozitívan hatnak vissza a véleményformálás, véleménynyilvánítás és közösségi kommunikáció kulturáltságára. közösségi minősítéssel A hozzászólók nemcsak egyéni véleményekkel, hanem a közösségi minősítéssel is találkoznak, kapott pontjaik ugyanis aggregált véleményt jelenítenek meg.

6 AZ EREDMÉNYEK – 3. államigazgatási szerv A hozzászólók egy része államigazgatási szerv (őket „akkreditált szolgáltatóknak” nevezzük), ők ugyanúgy pontozhatók - bár ők nem pontozhatnak -, mint bármely más hozzászóló. Sikerességük egy állampolgár-állam-kommunikációs térben pontosan mérhető, összehasonlítható más államigazgatási szervével, a hozzászólások dinamikájával stb. eGAMES eGovernment 2005 – Good Practice in Transforming Public Services A kormányzati portál az időről-időre online fogadóórát is szervez - ez a pontozásos fogadóóra rendszer eGAMES (eGoverment Assessment, Measuring and Evaluation System) néven az EU „eEurope Awards for eGovernment 2005 – Good Practice in Transforming Public Services” pályázatának döntős résztvevője lett Manchesterben, a „Transforming Public Services eGovernment eEurope Awards-2005”-konferencián.

7 AZ EREDMÉNYEK – 4. Valós személyek valós véleményének nyilvánossága alkotmányos szabadságjogaira adatvédelmi előírásokra Valós személyek valós véleményének nyilvánossága a szokásos fórumokétól eltérő moderálási gyakorlatot követel meg: a moderálásnak számon kérhetően kell tekintettel lennie a hozzászólók alkotmányos szabadságjogaira, valamint az adatvédelmi előírásokra. adat- és személyiségvédelmi jogpropagandát A moderátorok döntéseik indoklásaival adat- és személyiségvédelmi jogpropagandát is folytatnak, ennek köszönhetően hozzászólás-törlésekre, kitiltásokra alig-alig van szükség.

8 AZ EREDMÉNYEK – 3. világszínvonalúnak ítélt fórumszolgáltatását Az ENSZ 2005. évi, elektronikus kormányzati szolgáltatásokat elemző jelentése példaként állította a magyar kormányzati portál világszínvonalúnak ítélt fórumszolgáltatását.

9 törvény- és jogszabály-tervezetek társadalmi vitájára • A MEH 2006. tavaszán körlevélben hívta fel a kormányzati szervek figyelmét arra, hogy a portál fóruma alkalmas infrastruktúra a törvény- és jogszabály-tervezetek társadalmi vitájára. az állampolgári elégedettség-mérést • A 2006. júniusában hivatalba lépő új magyar kormány programjának központi elemévé emelte az állampolgári elégedettség-mérést, a közszolgáltatást végző személyek egyéni teljesítményének mérését és az ezzel kapcsolatos nyilvánosságot - a kormányzati portál fóruma e feladat egyik terepévé válhat. KIHÍVÁSOK – 1.

10 államigazgatás egyéb szereplői • Első lépcsőben bekapcsolhatók az államigazgatás egyéb szereplői (parlamenti képviselők, bíróság, ombudsmani hivatal stb.) és az önkormányzatok akkreditált szolgáltatókként. az EU közigazgatása EP-petíciós jogérvényesítésének internetes biztosítása • A második lépcsőben összeköttetés teremthető az állampolgárok és az EU közigazgatása között, ennek legkézenfekvőbb és legegyszerűbb formája az állampolgárok EP-petíciós jogérvényesítésének internetes biztosítása. állampolgárok csoportjai, szervezetei és intézményei • A harmadik lépcsőben infrastruktúra biztosítható állampolgárok csoportjai, szervezetei és intézményei számára (civil szervezetek, szakszervezetek, egyházak, pártok stb.) KIHÍVÁSOK – 2.

11 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON FÓRUM A KORMÁNYZATI PORTÁLON MEH – EKK * Kopint Datorg Rt. Tartalommenedzsment Divízió 2006."

Hasonló előadás


Google Hirdetések