A roma (az ember), mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Folyamatosan emelkedik a lakosság képzettségi szintje – 15 éves a pécsi és a székesfehérvári regionális képző központ október 10.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
A villamosenergia–ipari sportmozgalom eredményei és aktuális kérdései - A szociális partnerek együttműködése az iparági sportmozgalomban EVDSZ II. Taggyűlés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Az iskolai könyvtár telepítése, térszervezése és felszerelése
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Városi partnerség a foglalkoztatásért
A program általános célja
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Intézményvezetői célkitűzések
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Iskolai szociális segítő
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

A roma (az ember), mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény

Olvasóvá nevelés Mezőberény Axiómák 1.Olvasó emberekből lesz csak könyvtáros. 2.Olvasó emberek akaratából létezhet csak a könyvtári rendszer. olvasásra nevelés szakmánk, hivatásunk „örök életének” záloga A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Mindennapi célok Látható, megtapasztalható roma könyvtáros, roma olvasó, olvasó roma Látható, hozzáférhető roma kultúra Látható befogadó olvasói gesztusok A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény Távlati cél: társadalmi akadálymentesítés Egyedi, különös, nem elvárt, figyelmet felkeltő Általánosan előforduló, elvárható, figyelmet nem felkeltő

Olvasóvá nevelés Mezőberény Kik találkoznak? szóbeliséggel jelenben élő, megélhetés- központú, tömegkultúra hatása alatt álló közösségben élő írásos műveltséggel történetiségben élő, a magas- kultúrát folyamatosan hasznosító, individualista A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény A „romakérdés” könyvtári vetülete elenyésző foglalkoztatási arány növekvő lakosságarány A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója szegénység, anyagi eredetű kulturális hátrány 4% 8% 25%

Olvasóvá nevelés Mezőberény Foglalkoztatási verseny és diszkrimináció növekvő diplomás munkanélküli, csökkenő „könyvtároskereslet” Szükséges pozitív diszkrimináció (?) A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója ? (<20) Halis 4/74 – 130/0

Olvasóvá nevelés Mezőberény Az előítéletesség jelenlétének hatása Olvasókat nyerünk a roma közösségből. Olvasókat veszítünk a nem roma olvasóközönségből. A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény HALIS-VÁLASZOK 1.Tudatosítás: a roma jelenlét lehetőség és nem kényszer 2.konfliktusok felvállalása 3.Differenciált kommunikáció 4.Egész pályás letámadás 5.Folyamatos menedzselés A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Az olvasókban rejlő lehetőség A kistérségi könyvtárügy nagy esélye – „módszertani labor” Roma fiatalok és felnőttképzésben részt vevők bevonása kortárs könyvtári segítőként és családi mentorként Roma témák kapcsán segítő kapcsolati háló bővítése Bocska, Csapi, Galambok, Garabonc, Zalakomár, Zalaszentjakab… A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Könyvtári projektekben rejlő lehetőség Olvasótáborok általános iskolásoknak tábor, 238 diák 7(3%)/24(10%) Roma diáksegítők 2012-ben 2 fő Kalányos Terézia Haliskola Általános és középiskolásoknak 6 iskolából 985 diák találkozott Fenyvesi Attilával A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Könyvtári projektekben rejlő lehetőség Jövőnk az ifjúság I-II. Könyvtáriskola halmozottan hátrányos helyzetű ipari tanulóknak 219 fiatal (70%), 3 könyvtártag, 0 kölcsönzés Multikulti táborok 2010, 2012 középiskolásoknak /91 (93%) Roma segítők: 6 Részt vevő felnőtt családtagok 7 fő A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója 2011-ben 165/47/ márc /22/507

Olvasóvá nevelés Mezőberény Roma közösségi kapcsolatok lehetőségei - Érettségit, szakmunkát, diplomát adó felnőttképzések -Szociális munkás, házi gondozó képzés -Konfliktuskezelő tréning családi otthonos romáknak -Fotókiállítás „Dolgozó roma – alkotó roma” RNÖ-k, EURIFE, ZMRKSZ, Cigányvajda Roma értelmiségiek köre A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Az atipikus és közfoglalkoz- tatás lehetőségei polgári szolgálatosok (2011-ig) munkanélküliek fogyatékkal élők szabálysértést ledolgozó közfoglalkoztatottak önkéntes programban résztvevők gyakornokok (könyvtár, művelődésszervezés, pedagógus) távmunkások Esély és nem konc! A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

Olvasóvá nevelés Mezőberény Az atipikus foglalkoztatás lehetőségei Roma foglalkoztatottak pozitív, aktív, szolgáltató könyvtárkép kialakítása könyvtárhasználói képzése digitális írástudás fejlesztése felnőttkori tanulásának segítése Ez mind értő olvasásra nevelés is! A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Együtt dolgozni, élni bárkivel hosszú tanulási folyamat !

Olvasóvá nevelés Mezőberény A romák foglalkoztatásának speciális menedzselése Bizalom! Bizalom! Bizalom! Következetesség Tapintat Emberre hagyatkozás Nemzetségi szerkezet megismerése és tolerálása Kollegák, olvasók előítéletek kezelése Az értelmiségi lét infrastruktúrájának biztosítása Segítség kompetenciahiányok pótlásában Előítélettípusok -távolságtartás -általánosítás -kicsinyítés -összevonás -gyanú -hamis felmentés A roma, mint követhető értékminta a könyvtárakban: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója

A roma (az ember), mint követhető értékminta a könyvtárakba: a közeli és a távoli jövő roma könyvtárosa és roma olvasója Olvasóvá nevelés Mezőberény KÖSZÖNÖM a FIGYELMET!