Jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény változásai a jövedéki engedélyes kereskedelemben, és jövedéki kiskereskedelmben Berta János őrnagy Főosztályvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
Advertisements

Kereskedelmi csomagolószerek
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Fémkereskedelem szabályozása
Szabályozók, feltételek, működés
Pénzügyi jog A jövedéki adó.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
Mottó: „Eljön-e a világvége?!” Előadók: Bartos Gyula Borsányi-Bognár Levente.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
e-jövedék konferencia
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia (e-)zárjegy felhasználás a.
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia A KÉV rendszer előnyei előadó:
Készítette: Áchim Renáta Katona Erika
Állam munkavédelmi feladatai
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
Webes változat, animáció nélkül !!!
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Élelmiszerbiztonság a kereskedelemben.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
Szabadforgalomba bocsátott jövedéki termékekre vonatkozó normatívák.
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
A kémiai biztonságról közérthetően
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Vasárnapi csiki-csuki AVAGY A VASÁRNAP ZÁRVA TARTÓ WEBSHOPOK.
A kereskedelmi jogszabályok alkalmazásával kapcsolatos kérdések, tapasztalatok.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
NAV TOLNA MEGYEI VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRI IGAZGATÓSÁGA Szekszárd, Damjanich u. 50. Jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
Felkészülés a karácsonyi vásárokra 1. Bevezetés – adventi készülődés fontossága, kedvezményes figyelemfelhívások, reklámok, akciós ajánlatok, esetlegesen.
Pénzforgalmi elszámolás az általános forgalmi adóban.
Az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések szabályozása Magyarországon és az EU-ban Osgyáni Anikó.
Környezetvédelmi termékdíj Előadó: Váradi Ágnes fhdgy.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.) ELTE ÁJK 2015 Darák Péter.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
A vasárnapi munkavégzés új munkajogi szabályai dr. Bérdi András.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
NEMZETI ADÓ- és VÁMHIVATAL Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Adó- és Vámigazgatósága.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Jövedéki adó évi CXXVII. Tv.
Vendéglátás ÁFA változása
2014. I. negyedév munkaügyi ellenőrzési tapasztalatai!
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény
Az új jövedéki szabályozás szankciórendszere
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A közigazgatási eljárás II.
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.)
Általános forgalmi adó törvény 2017.
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII
Met. módosítás július 01..
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
A vendéglátó ipari tevékenység tükrében
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Edelény, 2017 november 27 Kőváriné dr. Bartha Ágnes Kislépték , MAKE
Előadás másolata:

Jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény változásai a jövedéki engedélyes kereskedelemben, és jövedéki kiskereskedelmben Berta János őrnagy Főosztályvezető NAV BKMAVI Kecskemét, Kuruc krt. 16.

Jövedéki engedélyes kereskedelem A jövedéki engedélyes kereskedő jövedéki terméket belföldön adóraktár engedélyesétől ( ideértve a megszűnt adóraktárt az engedély hatályvesztését követő 30 napig), termékét adóraktárban tároló személytől, felhasználói engedélyestől, kisüzemi bortermelőtől és jövedéki engedélyes kereskedőtől szerezhet be. Kivétel: a jövedéki kiskereskedő vagy végfelhasználó részére értékesített jövedéki termékeket vagy azok egy részét a jövedéki kiskereskedő vagy végfelhasználó kérésére visszavásárolhatja. egyedi, az állami adó- és vámhatóság által előzetesen engedélyezett esetben a fent meghatározott alanyi körön kívül mástól is beszerezhet jövedéki terméket. A jövedéki engedélyes kereskedő jövedéki terméket készpénzfizetéssel nem szerezhet be és nem értékesíthet, kivéve fűtőolajat mezőgazdasági őstermelő részére ( ha a mezőgazdasági őstermelő a jövedéki engedélyes kereskedőnek az őstermelői igazolványát bemutatja) magánszemély részére. A kiállított számlán fel kell tünteti a jövedéki termék KN-kódját és az engedélyének számát.

Jövedéki kiskereskedelmi tevékenység Jövedéki kiskereskedő: jövedéki kiskereskedelmi tevékenységet folytató személy. Jövedéki kiskereskedelmi tevékenység: a szabadforgalomba bocsátott ellenőrzött energiatermékkel – kivéve az 5 liternél vagy 5 kilogrammnál nagyobb kiszerelésű és az 1 liter vagy 1 kilogramm vagy annál kisebb kiszerelésű egyéb ellenőrzött ásványolajat, valamint az 5 kilogramm vagy annál kisebb kiszerelésű LPG-t kenőolajjal szabadforgalomba bocsátott sörrel, csendes és habzóborral, egyéb csendes és habzó erjesztett itallal, köztes alkoholtermékkel és alkoholtermékkel szabadforgalomba bocsátott dohánygyártmánnyal a kereskedelemről szóló törvény, valamint a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermék kiskereskedelmi tevékenységről szóló törvény szerint folyatott kiskereskedelmi tevékenység. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Alkoholtartalmú jövedéki termékkategóriák változása évi CXXVII. törvény a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól évi LXVIII. törvény a jövedéki adóról bor szőlőbor  csendes bor egyéb bor  egyéb csendes erjesztett ital pezsgő  habzóbor  egyéb habzó erjesztett ital köztes alkohol termékcsendes  köztes alkoholtermék habzó  egyéb habzó erjesztett ital alkoholtermék  alkoholtermék

Jövedéki kiskereskedelmi tevékenységre vonatkozó szabályok A jövedéki kiskereskedő jövedéki terméket belföldön csak adóraktár engedélyesétől (ideértve a megszűnt adóraktárt az engedély hatályvesztését követő 30 napig), termékét adóraktárban tároló személytől, felhasználói engedélyestől, kisüzemi bortermelőtől és jövedéki engedélyes kereskedőtől szerezhet be. Kivétel: A jövedéki kiskereskedő egyedi, az állami adó- és vámhatóság által előzetesen engedélyezett esetben a fent említett személyeken kívül mástól is beszerezhet jövedéki terméket. A jövedéki kiskereskedő jövedéki terméket készpénzfizetéssel nem szerezhet be, kivéve adóraktárból vagy kisüzemi bortermelőtől 200 ezer forintot meg nem haladó értékű jövedéki termék beszerzését. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jövedéki kiskereskedelmi tevékenységre vonatkozó szabályok A kereskedelemről szóló törvény szerinti vendéglátást vagy szálláshely- szolgáltatást folytató jövedéki kiskereskedő üzletében és az ahhoz tartozó raktárában – a vendégeknek már kiszolgált termékek kivételével – 2 liter alatti kiszerelésű alkoholtermékből, csendes borból és egyéb csendes erjesztett italból a végrehajtási rendeletben meghatározott mennyiségű bontott termék az abban meghatározott feltételekkel tárolható. Vendéglátást folytató jövedéki kiskereskedő elvitelre csendes bort és egyéb csendes erjesztett italt csak 25 litert meg nem haladó kiszerelésben, 25 litert meghaladó kiszerelésű csendes bort italadagoló szerkezeten keresztül vagy az állami adó- és vámhatóság által előzetesen jóváhagyott átfolyásmérővel ellátott szerkezet útján forgalmazhat. Sört, csendes és habzóbort, egyéb csendes és habzó erjesztett italt, köztes alkoholterméket és alkoholterméket jövedéki kiskereskedő a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló jogszabály szerinti alkalmi rendezvényen, a kereskedelemről szóló törvény szerinti közterületi értékesítés keretében, vásáron vagy piacon akkor forgalmazhat, ha az állami adó- és vámhatóságnak – a végrehajtási rendeletben meghatározott adattartalommal – az értékesítés megkezdése előtt legkésőbb 3 munkanappal bejelentést tesz. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Bankkártyás fizetés lehetősége a jövedéki engedélyes kereskedelemben Az új Jöt. 67. § (5) bekezdésében foglaltak szerint „a jövedéki engedélyes kereskedő jövedéki terméket készpénzfizetéssel nem szerezhet be és nem értékesíthet”. Ezen rendelkezés értelmében a jövedéki engedélyes kereskedő csak úgy szerezhet be jövedéki terméket, ha annak vételárát átutalással egyenlíti ki. A jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló évi CXXVII. törvény 106. § (8) bekezdésének értelmezése kapcsán a Nemzetgazdasági Minisztérium álláspontja szerint a szabályozás az átutalás mellett a bankkártyás fizetést is lehetővé teszi. A hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló évi CCXXXVII. törvény (a továbbiakban Hpt.) 6. § (4) bekezdés a) pontja értelmében nem minősül pénzforgalmi szolgáltatásnak „a fizető fél és a kedvezményezett közötti közvetlen, közvetítői közreműködés nélküli bankjeggyel és érmével (a továbbiakban együtt: készpénz) történő fizetési művelet”. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Bankkártyás fizetés lehetősége a jövedéki engedélyes kereskedelemben A Hpt. ilyen irányú meghatározása egyrészt pontos fogalmi meghatározást ad arra vonatkozóan, hogy mi minősül készpénzfizetésnek, másrészt a készpénzfizetést, mint fizetési módot egyértelműen elhatárolja a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló évi LXXXV. törvény hatálya alá tartozó, pénzforgalmi szolgáltatásnak minősülő egyéb készpénzes fizetési módoktól. Fentiek alapján tehát csak a bankjeggyel és érmével történő fizetés minősül készpénzfizetésnek. Fentieket összefoglalva olyan fizetési megoldások felelnek meg a jövedéki törvény készpénzfizetést kizáró rendelkezéseinek, amelyeknél a jövedéki kiskereskedő és a jövedéki engedélyes kereskedő között készpénz átadására nem kerül sor, hanem a fizetési művelet a jövedéki engedélyes kereskedő bankszámlájának közbeiktatásával történik. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jellemző jogsértések ismertetése 1. Bontott jövedéki termékekre vonatkozó szabályok megsértése [Jöt. 110.§ (7) bekezdés] eladótérben:2 liter alatti alkoholtermék és bor választékonként 5-5 bontott 2 literes és annál nagyobb alkoholtermék és bor választékonként 1-1 bontott raktárban:űrtartalomtól és mennyiségtől függetlenül kizárólag bontatlan, kivéve a Jöt. 110.§ (7a) bekezdésében foglaltak – alkalmi rendezvényről visszamaradt bontott termékek, de elkülönítve + nyilvántartás vezetés (8/2004. PM rend. 31/B.§) 2. Beszerzési szabályok megsértése [Jöt. 110.§ (2) bekezdés] Jövedéki termék beszerezhető adóraktárból, jövedéki engedéllyel rendelkező kereskedőtől és importálótól, felhasználói engedélyestől de – a Jöt. 103.§ (3) bekezdés szerinti esetekben – másik nem jövedéki engedélyes kereskedőtől (kiskereskedőtől), figyelemmel a 8/2004. PM. rend 135.§ (1)-(2) bekezdésekre is: az átadás-átvételről kimutatás, leltár + jegyzőkönyv + az átadott termékek beszerzését igazoló okmányok másolata NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jellemző jogsértések ismertetése 3. Alkalmi rendezvényekre történő kitelepüléssel kapcsolatos szabályok megsértése [Jöt § (11) bekezdés] A nem jövedéki engedélyes kereskedő alkoholterméket, bort, sört, pezsgőt, köztes alkoholterméket a külön jogszabály szerinti alkalmi rendezvényen, illetve közterületi értékesítés [Kertv. 2. § 14. pont], valamint vásáron vagy piacon nem üzletben folytatott kereskedelmi tevékenység [Kertv. 2. § 19., illetve 29. pont] keretében is értékesíthet, ha az értékesítés helye szerint illetékes vámhatósághoz – legkésőbb az értékesítés megkezdése előtt három munkanappal – bejelenti az értékesítés helyét és időpontját, rendszeres időközönként ismétlődő értékesítés esetén az értékesítési napokat és az egyes napokon az értékesítés kezdő és befejező időpontját, valamint a jövedéki termék raktározására használt épület, épületrész címét (helyrajzi számát). NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jellemző jogsértések ismertetése 4. Zárjegyszabályok megsértése [A 43/2009. (XII. 29.) PM rendelet 7. § (3)-(3a) bekezdése] A forgalmazás során a zárjegy sorszámának és vonalkódjának bármely módon történő eltakarása (kivéve a díszdoboz csomagolású alkoholterméket, illetve a vámhatóság által engedélyezett egyéb csomagolást, valamint az olyan biztonsági eszköz alkalmazását, melynek eltávolítása nem jár a zárjegy sérülésével, olvashatatlanná tételével), felülragasztása, a zárjegyen felirat alkalmazása tilos A gyűjtőcsomagolás felbontásakor talált zárjegy nélküli vagy a hamis zárjegyű alkoholterméket a forgalomból véglegesen, a levált vagy megsérült zárjegyű alkoholterméket ideiglenesen ki kell vonni és elkülönítve kell tárolni. A zárjegy nélküli vagy hamis zárjegyű, valamint a levált vagy megsérült zárjegyű alkoholtermékről a termék kereskedelmi megnevezését, kiszerelését, alkoholtartalmát, darabszámát is tartalmazó leltárjegyzéket kell két példányban készíteni és legkésőbb a következő munkanapon a vámhatóság részére benyújtani. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jellemző jogsértések ismertetése 5. Levált vagy megsérült zárjegyekkel kapcsolatos szabályok megsértése [A 43/2009. (XII. 29.) PM rendelet 16/H. §] levált zárjegyű alkoholtermék: az az alkoholtermék, amelynél a zárjegy részben vagy teljesen elvált a palacktól és zárókupaktól, de a termék egyéb jellemzői alapján feltételezhető, hogy az korábban zárjeggyel ellátott volt és a levált zárjegy a forgalmazás, tárolás, szállítás helyén megtalálható és minden kétséget kizáróan a termékkel vagy annak forgalmazójával, gyártójával összefüggésbe hozható, azaz: ha a levált zárjegy nem található meg a forgalmazás, tárolás helyén akkor adózás alól elvont terméknek (zárjegynélküli terméknek) minősül a Jöt. 114.§ (2) bekezdés c) pontja alapján – legalább 150e Ft jövedéki bírság megsérült zárjegyű alkoholtermék: az az alkoholtermék, amelyen a zárjegy képe és formátuma felismerhető, egyedileg azonosítható, de funkcióját nem tölti be, valamint az az alkoholtermék, amelyen a zárjegy anyagában folytonossági hiány következett be. NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Jellemző jogsértések ismertetése 6. Bor kimérésével kapcsolatos szabályok megsértése [Jöt § (7) bekezdés] A kannás, hordós kiszerelésű bor kimérése az eladótér kiszolgálásra szolgáló részében az e célra kialakított (használt) kimérő edényből (eszközből) vagy közvetlenül a kannából, 25 litert meghaladó edényzetből történő kimérése esetén italadagoló szerkezeten keresztül vagy a vámhatóság által engedélyezett átfolyás mérővel ellátott szerkezet útján történhet azaz: palackos kiszerelésű (2 litert meg nem haladó) bor esetén kimérő edény, eszköz nem alkalmazható NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.

Köszönöm a figyelmet! NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóság, Kecskemét, Kuruc Krt. 16.