Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
Advertisements

Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Matematika kompetencia
KÉSZÍTETTE: CSORDÁS SÁNDORNÉ
A Bálint Márton Általános és Középiskola
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Az iskolaérettség kérdése
Hatodik előadás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
A kerettantervek fejlesztése
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Az iskoláskor küszöbén
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulmányi munka értékelése (2010/2011.). Jegyek eloszlása a 2010/2011. tanévben.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
BUDENZ JÓZSEF ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM Oktatási modellünk, továbbtanulási eredményeink 2014/2015. tanév.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Az iskolaérettség kritériumai A BAJZA UTCAI ÁLTALÁNOS ISKOLA INDULÓ OSZTÁLYAI.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
VIZSGÁZÓK SZÁMA Tantárgy neve Közép- szinten Emelt szinten matematika magyar nyelv.
Szülői értekezlet 2. osztály szeptember 19..
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Értékek.
magyar nyelv és irodalom
NÓGRÁD MEGYEI VÁCI MIHÁLY GIMNÁZIUM
DARUS a gyermekekért.
Gimnáziumi statisztika
Új környezet Új emberek
Kulcs a kezünkben egyéni utak a zavartalan iskolakezdéshez Szabó Erika-tanító Páduai Szent Antal Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)

Fizikai érettség Testi fejlettség (életkor, súly, magasság) Csontrendszer, izomrendszer Idegrendszer (finommotorika, téri tájékozódás, vizuális megfigyelő képesség…) Egészséges érzékszervek Mozgás Ceruzafogás Testséma, dominancia, szem-kéz koord. …

Pszichikus fejlettség Beszédfejlettség (formai, tartalmi) Értelmi fejlettség (figyelem, emlékezet…) Érzelmi, akarati fejlettség (feladattudat…) Munkára való képesség (monotóniatűrés) Tájékozódás (saját testen, térben)

Szociális érettség -Önállóság -Közösségi magatartás -Beilleszkedés igénye -Szabálytudat -Szófogadás

Első osztály Heti 25 óra Magyar nyelv és irodalom (írás, olvasás), matematika, környezetismeret, vizuális kultúra, ének-zene, életvitel és gyakorlat, testnevelés és sport, hit- és erkölcstan + szabadon felhasználható órakeret Egész napos iskola (8:00-16:00)

Szükséges eszközök Iskola, tanító szokott tájékoztatót tartani erről Táska, tolltartó, tornazsák, tisztasági csomag Füzetek, ceruzák, matematika csomag, rajz- technika csomag…

Mivel segíthetem gyermekem az iskolakezdésig? Beszéljünk „reálisan” az iskoláról Önállóság (nagy osztálylétszámok) Figyelem Memória Feladat- és szabálytudat Motiváció sok dicsérettel Sok beszélgetés Alkalmazkodó képesség fejlesztése Rajzolás, színezés, gyakorló füzet Alap adatok Rendrakás, saját asztal…